PDA

View Full Version : Buizen of SS? Ander perspectief...



Bins
24 april 2003, 12:24
Oke, de kogel is door de kerk...
Hoewel ik mijn Fender 2x12 combo helemaal het einde vind, moet hij weg. Veel te zwaar, groot en onhandig. Overal waar ik heen moet met gitaar + amp begint met 2 smalle trappen, en dan wordt het tram of lopen. Ik heb geen auto, en het zal nog wel een aantal jaren duren voordat ik er een heb.

Nu is mijn idee dus om een top te kopen en dan een (lichte)1x12 cab erbij te nemen voor de oefenruimte en voor gigs een 4x12 bietsen bij iemand of een extra 1x12 erbij.

Ik heb de volgende opties:
Engl thunder 50, H&K tour reverb of Randall rh 100.

Als we het geluid even buiten beschouwing laten (ik ga ervan uit dat de Engl goed is, de H&K klinkt ook goed, Randall moet ik nog gaan horen), welke top is het beste bestand tegen het geweld van het haagse openbaar vervoer (it's a jungle out there :wink: )? Ik kan me namelijk voorstellen dat een buizentoppie liever in een flightcase op de achterbank zit ofzo, maar ik heb totaal geen idee van buizen amps, dus misschien zijn ze wel stootvaster dan ik denk.

Iemand hier ervaring mee? Zie ik dingen over het hoofd? Zit mijn haar goed vandaag?

b.v.d

Mithrandir
24 april 2003, 12:44
De ENGL is degelijk en stevig, alleen de buizen blijven natuurlijk kwetsbaar als je versterker echt een opdonder krijgt. Wat dat betreft is een SS minder kwetsbaar.

Het zou alleen voor mij absoluut geen reden zijn om niet voor de ENGL te kiezen, want die klinkt echt stukken beter dan de H&K Tour Reverb IMHO.

Een flightcase is dan wel verstandig als je er veel mee reist.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-04-24 12:46 ]</font>

PeeVee
2 mei 2003, 14:35
Wat voor 2 x 12" Fender amp is dat?

P
2 mei 2003, 19:34
Die randall is wel redelijk, maar niet alles. Er staat er 1 in onze oefenruimte, maar ik ga liever voor de valvestate die er staat... dat zegt genoeg

Bins
2 mei 2003, 20:44
Op 2003-05-02 14:35, schreef PeeVee:
Wat voor 2 x 12" Fender amp is dat?


een "Ultra Chorus"
2x12 transistorbak met chorus.