PDA

View Full Version : Dagje Musicstore, wat moet ik zeker gehoord/getest hebben?



RoelSmoel
30 april 2010, 15:29
Over 2 weken een dagje Keulen met de trein, ouders dump ik in de stad, zelf probeer ik een lange tijd bij Musicstore te gaan vertoeven, maar nu..

Zijn er versterkers wat jullie mij aanraden met mijn budget van 800-900 euro om vooral te testen? En verder, is het daar mogelijk om zomaar te gaan testen?

Nadat ik daar ben geweest komt er zeker een reviewtje:hippie:

Cheers, Roel.

hugo123
30 april 2010, 15:39
even om iedereen voor te zijn, welke stijl(en) wil je er mee spelen, wat zoek je in je versterker? want hier kunnen we hier niet zoveel mee haha;)
ben ik trouwens de enige, of vinden wel meer mensen musicstore wat tegenvallen?

RoelSmoel
30 april 2010, 15:46
even om iedereen voor te zijn, welke stijl(en) wil je er mee spelen, wat zoek je in je versterker? want hier kunnen we hier niet zoveel mee haha;)
ben ik trouwens de enige, of vinden wel meer mensen musicstore wat tegenvallen?

Er zijn al meerdere topics van mij aan de gang.. Ik zoek een buizenversterker, moet ermee in een bandje mee kunnen, en mijn muziekstijl is meer Foo Fighters/Metallica achtig (2 compleet verschillende bands, maar nog..) En de versterker moet reverb hebben!


En verder, nog nooit bij Musicstore geweest, kijk er al heel lang naar uit!

Mr. Dynamite
30 april 2010, 15:56
Een marshall misschien?
Kun je 2dehands voor jou budget zat kopen :)
Ik zelf speel ook van dit soort muziek en ik ga een tsl kopen, misschien ook wat voor jou. Verder spelen volgens mij beide bands met een Mesa, maar dat is wel knap duur.. :P

bass blom
30 april 2010, 15:57
net nog even op die tsl staan raggen :D
nix mis mee :cheerup:

RoelSmoel
30 april 2010, 15:57
Een marshall misschien?
Kun je 2dehands voor jou budget zat kopen :)
Ik zelf speel ook van dit soort muziek en ik ga een tsl kopen, misschien ook wat voor jou. Verder spelen volgens mij beide bands met een Mesa, maar dat is wel knap duur.. :P

Jup..

Roadking en Dual Recto, niet de goedkoopste versterkers:(

Fireburst
30 april 2010, 17:04
Ik ken je natuurlijk niet, maar heb zo het vage vermoeden dat je een Blackstar type bent ?:soinnocent:
Of Peavey, of Marshall MA, of toch maar geen Peavey,enz...

Olorin
30 april 2010, 17:21
;)Kom er net vandaan. :(

Huilen met de pet op.
Allereerst zijn het 4 losse winkels. 1 met elektro akoestische (+ semi akoestische) gitaren, dan naar buiten en even verder 1 met keyboards, dan weer naar buiten de hoek om en met een lift naar binnen waar de gitaren en ander geluidsspul staat.
Er tegenover nog een piano afdeling.

Zeer rommelig allemaal. Testen kan maar dan toch zeer beperkt. Vaak alleen maar met gitaren die ervoor bestemd zijn (niet eens wat je zou willen)

Ik was al niet gecharmeerd van Feedback in Eindhoven maar dit was vele malen slechter.

Veel van wat er staat was beschadigd. Zelf dacht ik een Squier Tele te testen maar van 3 meter afstand zag ik al de slechte afwerking, de 2 gitaren wat ik wel wilde testen waren totaal niet gestemd, hadden ook een matige afwerking, dus maar niets getest :( .

Daarbij ligt die zooi midden in de Altstad (oude kern) vlak bij de Dom. Ben nu uren kwijt en niets maar dan ook helemaal niets rijker ( en ik ga normaal nooit met lege handen uit een muziek winkel .

M.a.w. hier kom ik dus nooit meer. Daarbij zou ik hier geen grote uitgaven willen doen, want ff erna toe i.v.m. garantie is ook niet te doen.

Wat hebben ze ??? Ja veel, heel veel. Maar dan heb ik meteen alles verteld wat er te vertellen is.

RoelSmoel
30 april 2010, 18:00
Ik ken je natuurlijk niet, maar heb zo het vage vermoeden dat je een Blackstar type bent ?:soinnocent:
Of Peavey, of Marshall MA, of toch maar geen Peavey,enz...

Sarcasme..

UnDefined
30 april 2010, 18:34
;)Kom er net vandaan. :(

Huilen met de pet op.
Allereerst zijn het 4 losse winkels. 1 met elektro akoestische (+ semi akoestische) gitaren, dan naar buiten en even verder 1 met keyboards, dan weer naar buiten de hoek om en met een lift naar binnen waar de gitaren en ander geluidsspul staat.
Er tegenover nog een piano afdeling.

Zeer rommelig allemaal. Testen kan maar dan toch zeer beperkt. Vaak alleen maar met gitaren die ervoor bestemd zijn (niet eens wat je zou willen)

Ik was al niet gecharmeerd van Feedback in Eindhoven maar dit was vele malen slechter.

Veel van wat er staat was beschadigd. Zelf dacht ik een Squier Tele te testen maar van 3 meter afstand zag ik al de slechte afwerking, de 2 gitaren wat ik wel wilde testen waren totaal niet gestemd, hadden ook een matige afwerking, dus maar niets getest :( .

Daarbij ligt die zooi midden in de Altstad (oude kern) vlak bij de Dom. Ben nu uren kwijt en niets maar dan ook helemaal niets rijker ( en ik ga normaal nooit met lege handen uit een muziek winkel .

M.a.w. hier kom ik dus nooit meer. Daarbij zou ik hier geen grote uitgaven willen doen, want ff erna toe i.v.m. garantie is ook niet te doen.

Wat hebben ze ??? Ja veel, heel veel. Maar dan heb ik meteen alles verteld wat er te vertellen is.

Verbetering is op komst...
Ze zijn een nieuw gebouw aan het bouwen waarin ze alles zullen hebben.

Sanderltd
30 april 2010, 18:54
Sarcasme..

Echter niet helemaal misplaatst... Je bent al maanden aan het dubben over wat je nu wel of niet moet kopen en je hebt er al 2 gelijkaardige topics over lopen. Nu start je een 3de topic met, in essentie, dezelfde vraag. Daarop zal, na veel verschillende meningen te hebben gehoord, weer hetzelfde antwoord uit de bus vallen; Peavey (Valveking), Marshall, Blackstar, ... en natuurlijk dat je deze amps zélf moet gaan testen...

RoelSmoel
30 april 2010, 19:06
Echter niet helemaal misplaatst... Je bent al maanden aan het dubben over wat je nu wel of niet moet kopen en je hebt er al 2 gelijkaardige topics over lopen. Nu start je een 3de topic met, in essentie, dezelfde vraag. Daarop zal, na veel verschillende meningen te hebben gehoord, weer hetzelfde antwoord uit de bus vallen; Peavey (Valveking), Marshall, Blackstar, ... en natuurlijk dat je deze amps zélf moet gaan testen...

Ik wil eigenlijk niet in de richting van: "wie weet een leuke versterker voor mij", maar meer in de richting, wat valt er te beleven bij Musicstore, en wie raadt mij aan om die en die versterker daar te testen;)

LesPas89
30 april 2010, 20:20
En dan? Als wij nu zeggen dat je de nieuwe Blackstars niet moet testen, doe je het dan ook niet?

RoelSmoel
30 april 2010, 20:36
En dan? Als wij nu zeggen dat je de nieuwe Blackstars niet moet testen, doe je het dan ook niet?

Staan sowieso op mijn "lijstje", dus gaan er ook niet meer vanaf..

Ik wilde meer zoiets in de trant van: deze versterker vind ik wel goed, moet je ook eens testen.

Maar goed, als dat niet begrepen wordt.....

snaarplukker
30 april 2010, 21:01
Staan sowieso op mijn "lijstje", dus gaan er ook niet meer vanaf..

Ik wilde meer zoiets in de trant van: deze versterker vind ik wel goed, moet je ook eens testen.

Maar goed, als dat niet begrepen wordt.....In dat geval zal ik je aanraden om van de Bugera versterkers af te blijven. Zitten dik onder je budged en je wilt er gelijk een meeslepen. Is wel zwaar zo met de trein. Onee, je hebt trouwens 2 sjouwers meegenomen.;)

RoelSmoel
30 april 2010, 21:18
In dat geval zal ik je aanraden om van de Bugera versterkers af te blijven. Zitten dik onder je budged en je wilt er gelijk een meeslepen. Is wel zwaar zo met de trein. Onee, je hebt trouwens 2 sjouwers meegenomen.;)

Een meeslepen? Waar heb ik dat gezegd?

bass blom
30 april 2010, 21:30
als ze die daar hebben zou ik zeker de egnater rebels proberen

RoelSmoel
30 april 2010, 21:30
als ze die daar hebben zou ik zeker de egnater rebels proberen

Staat genoteerd!

koen77
30 april 2010, 22:13
een engl thunder 50 is verbazend veelzijdig en klinkt heel goed.

RoelSmoel
30 april 2010, 22:16
een engl thunder 50 is verbazend veelzijdig en klinkt heel goed.

Thunder heb ik al getest, en vond ik een fijne amp, alleen de gain is voor beide kanalen gedeeld, en dat is wat mij betreft een afrader..
Gain moet helemaal open staan voor een goede scheur (metal-achtig) eruit te krijgen, schakel je over naar clean heb je alleen maar overdrive, jammer..

kidrock
1 mei 2010, 02:16
als ze die daar hebben zou ik zeker de egnater rebels proberen

Als ik het mij goed herinner heb ik je deze versterker al aanbevolen in topic 1, 2, 3... en zijn we nu in topic 4 beland met min of meer dezelfde vraag?? Ik weet het niet meer... kan het niet meer bij houden. En ik denk dat er al HEUL VEUL mensen jou inmiddels al HEUL VEUL goede info gegeven hebben. Ik zou zeggen doe daar eerst wat mee voordat je weer met de zoveelste topic aan komt zetten.

GunMetalBlue
1 mei 2010, 09:55
Wat hebben ze ??? Ja veel, heel veel. Maar dan heb ik meteen alles verteld wat er te vertellen is.


Fijn dit te lezen, want ik was zelf van plan er eens heen te gaan. Maar eigelijk had ik het donkerbruin vermoeden dat het zoiets zou zijn. Piens in België is hetzelfde, véél, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Er hangt gewoon een kwallensfeertje.

Dit bespaart me alleszins een treinreis naar Keulen! (en als je voor je thesis de halve wereld rondreist is een reis minder iets positiefs =p)

Olorin
1 mei 2010, 10:56
Mijn algemene indruk was dat de spullen die ze verkopen via internet waarschijnlijk wel nieuw zijn maar als doos worden doorgestuurd.
Alles wat ze terug krijgen (beschadigd, kleurverschil, defect enz.) komt dan in de winkel te staan en wordt alsnog verkocht als nieuw (wat de gek ervoor geeft)

Er waren 2 blagen een pallet aan het vullen met diverse artikelen, alleen al hoe er werdt gegooid en gepropt was voor mij voldoende om compleet af te haken.

Het ergste is dat ik dus niets hebt gekocht (zelfs de zin om dan maar plectrums te kopen was over), maar ik wel snel terug naar nl om een afwas machine voor moeder de vrouw te kopen.... hoezo een wasted trip :dontgeti:

En dat ze nieuw aant bouwen zijn en binnenkort ergens anders gaan zitten zegt me niets meer, de werknemers zullen wel hetzelfde blijven en dat gaf ook al geen goede indruk.

Magic Bean
1 mei 2010, 11:43
Mijn algemene indruk was dat de spullen die ze verkopen via internet waarschijnlijk wel nieuw zijn maar als doos worden doorgestuurd.
Alles wat ze terug krijgen (beschadigd, kleurverschil, defect enz.) komt dan in de winkel te staan en wordt alsnog verkocht als nieuw (wat de gek ervoor geeft)

Er waren 2 blagen een pallet aan het vullen met diverse artikelen, alleen al hoe er werdt gegooid en gepropt was voor mij voldoende om compleet af te haken.

Het ergste is dat ik dus niets hebt gekocht (zelfs de zin om dan maar plectrums te kopen was over), maar ik wel snel terug naar nl om een afwas machine voor moeder de vrouw te kopen.... hoezo een wasted trip :dontgeti:

En dat ze nieuw aant bouwen zijn en binnenkort ergens anders gaan zitten zegt me niets meer, de werknemers zullen wel hetzelfde blijven en dat gaf ook al geen goede indruk.

Ik kan me echt absoluut niet vinden in de ervaring die jij hebt met Musicstore...

Toegegeven, het is daar vol en druk, maar qua spullen is er toch zeker wel voldoende keuze!

Toen ik er was heb ik ook gewoon gitaren kunnen pakken van €3000 om mijn belabberde gitaarspel op los te laten over een gelijkwaardige amp. Personeel kwam gezellig ff buurten en luisteren (maar dat kwam door het spel van Minoin die ook mee was...) en kwamen met andere gitaren aanzetten van hetzelfde kaliber.

Uiteindelijk heeft onze bassist daar een bas gekocht, maar vanwege een limiet op zijn pas in het buitenland kon hij niet genoeg pinnen. We hadden in de winkel al een flinke korting gekregen en ze hebben de bas vervolgens opgestuurd voor dezelfde prijs. Uitermate netjes geregeld en erg goed geholpen.

Je kan in die winkel je kont niet keren en de zweterige duitse Tokyo-hotel fanboys loop je ook overal tegen lijf, maar qua aanbod en service heb ik iig niets aan te merken.

RoelSmoel
9 mei 2010, 22:26
Helaas gaat het dagje Keulen/Musicstore niet door, om persoonlijke redenen..

Dan maar een vakantie opschuiven:makeup:

Bolder
10 mei 2010, 14:32
ah nog zinlozer dus dit topic...