PDA

View Full Version : Masotti white box, waar te plaatsen?



Useless
30 april 2010, 13:00
Waar plaats je best de Masotti White Box op je pedalboard.
Het is een buffer en boost in 1.
Een buffer plaats je normaal gezien vooraan en een boost achteraan, dacht ik.
Misschien een stomme vraag, maar hoe zit het nou met zo'n 2 in 1 pedaal?

Pepe
30 april 2010, 13:22
Is een booster niet altijd gelijk een buffer?

Ik was in die veronderstelling maar het kan zo maar zijn dat ik het mis heb.

Fuhgawz
30 april 2010, 13:31
Een booster is enkel een buffer als deze altijd aanstaat. Of misschien heeft deze White Box ook wel een gebufferde bypass, ik weet het niet. Waar te plaatsen hangt af van de rest van je spul.

the sure thing
30 april 2010, 13:44
De white box is een buffer in de bypass-stand, en als je m aanzet kan je het signaa ook boosten (zit een gain/volumeknop op).

Gezien de buffer: zo ver mogelijk aan het begin van je keten, als de rest van je pedaaltjes true-bypass zijn. Wat voor pedaaltjes heb je nog meer?

Useless
30 april 2010, 15:36
De white box is een buffer in de bypass-stand, en als je m aanzet kan je het signaa ook boosten (zit een gain/volumeknop op).

Gezien de buffer: zo ver mogelijk aan het begin van je keten, als de rest van je pedaaltjes true-bypass zijn. Wat voor pedaaltjes heb je nog meer?

Silver machine wah
Mxr phase 90
Fulltone OCD
Mxr carbon Copy ( maar deze zit in de loop van mijn versterker )

Wat er nog bijkomt: Chorus en tremelo

M Kactus
30 april 2010, 15:52
Na de wah en voor de rest, lijkt me de meest logische plaats. Niet alle wah's kunnen goed om met buffers. Fuzz-pedalen ook best ervoor plaatsen, maar die zie ik er niet tussen staan. Een Big Muff heeft daar dan weer veel minder last van.
Die Fulltone kun je erna zetten om hem aan te kunnen zwengelen met je booster, of ervoor, als je je geluid uit de Fulltone enkel harder wilt, en niet vuiler. De meest courante opstelling is eerst booster, dan dirt-pedaaltje. Het is maar net wat je wilt ;) Buffers hoeven niet per se vooraan te staan, maar voor boosters is het vaak handiger.

Useless
30 april 2010, 16:48
Dank jullie allemaal voor de tips, daar ben ik dan ook weer uit :dance:

the sure thing
30 april 2010, 17:38
Silver machine wah
Mxr phase 90
Fulltone OCD
Mxr carbon Copy ( maar deze zit in de loop van mijn versterker )

Wat er nog bijkomt: Chorus en tremeloHier zitten een paar pedaaltjes met buffers bij, dus de bufferwerking van de Masotti zal geminimaliseerd worden. Plaatsing in de keten dient dus bepaald te worden op basis van de boost-functie, niet de bufferfunctie!

Met andere woorden: zet m neer waar je m t prettigst vind klinken :)