PDA

View Full Version : Kwaliteit boss GT-3



erikvdh
24 april 2003, 12:21
Hi allen,

Ik zou graag wat meningen willen hebben over de boss gt-3, als bv. is het geluid te pruimen en issie geschikt voor live gebruik.
Wat is er heel goed aan en wat minder?
Ik wil er een 2e hands gaan kopen maar volgens de revieuws op harmony central is de kwaliteit toch niet van dat wat je van boss mag verwachten.

Gr. Erik.

skabouter
24 april 2003, 15:20
mijn MENING. klinkt goed, niets echt slecht.
ik mis alleen een metal-zone bij de drives en een exp-pedal dat ook meteen je ctr is (zoals bij GT-6). verder prima ding

Ic3gl0vE
25 april 2003, 22:52
je exp kun je als CTL instellen als je dat wilt. of je er een lekker geluid uit kunt halen ligt aan je eigen tweakcapaciteiten natuurlijk. Hij is wel zo robuust als wat, dus live kun je 'm zeker gebruiken

skabouter
26 april 2003, 11:24
zeker. prachtdingen, allebei. maar de GT-3 mist een switch, onder het exp pedal, hoor

Ic3gl0vE
26 april 2003, 12:50
ja er zit geen knop, maar je kunt wel een 'virtuele' knop maken. stel de min/max waarden van je assign in op 127 en 128. Als je je exp dan helemaal intrapt gaat je effect aan, trap je 'm nog een keer in, dan gaat 'ie uit. Als je dan ook nog het gevoel van een knop onder je EXP wilt maken kun je er een knopje onder plakken of een stukje leer ofzo

skabouter
26 april 2003, 17:57
ohwww. aha, toch wel handig dus. de andere gitarist in onze band heeft een GT-3 (ik GT-6) maar ik heb hem dat nog nooit zien gebruiken. maar eigenlijk gebruikt ie nooit wat :grin: alleen clean, en 1 drive :grin:

Swan
26 april 2003, 18:25
heeft ie geen MT2 dist? nix high gains?

skabouter
27 april 2003, 11:10
gt3 heeft geen MT2. en ook niet erg high gain, dacht ik. weet niet zeker..

gt6 heeft MT2, en 5150 preamp. en nog meer. zeker 9 super high gain, als ik het wel heb

Ic3gl0vE
27 april 2003, 13:13
de Metal2 distortion (of was't nou metal1) is erg ruig hoor... Ik haal toch echt een Iced Earth geluid uit m'n gt3. Verder zit er aan preamps in: 5150, soldando lead, metaldrive (is een mesa rectifier simulatie dacht ik) en nog wel iets volgens mij.

skabouter
27 april 2003, 13:40
heej kerel, weet jij of je bij de GT-3 de tuner permanent aan kan zetten bij het spelen ?

en die vriend van mij heeft ALTIJD zo`n volume balkje aan tijdens het spelen. maar ik kan dat niet bij mijn GT-6. weet jij daar iets van ?

Toolshed
27 april 2003, 15:01
Ok jongens, hier twee vraagjes van een effecten leek :smile:

(i) Als je de GT3 of GT6 nou vergelijkt met de nieuwe ME-50, wat zijn dan de verschillen? Ik heb beide pedalen niet gehoord, maar mijns insziens is de ME-50 qua geluidskwaliteit gewoon een gt (zelfde COSM modeling), alleen mist het de Amp modeling, en je hebt een stuk minder instellings mogelijkheden. Klopt dit?

(ii) Als je als purist nou luistert naar het geluid, kun je nou echt het verschil horen tussen bijv. een echte DS-1 en de gemodelleerde DS-1 in de ME-50 of in de GT?

skabouter
27 april 2003, 15:58
die nieuwe is denk ik wel evengoed jah. inderdaad COSM. maar hij is veeeeeel beperkter. minder pedalen, geen CTR etc.
heeft maar 30 Preset Patches.
nouja, kijk zelf maar. hij is wel handig, met al die knopjes enzo, maar heeft gewoon veeel minder mogelijkheden.

kijk anders gewoon op http://www.BOSSUS.COM voor meer info

Ic3gl0vE
27 april 2003, 16:28
Op 2003-04-27 13:40, schreef skabouter:
heej kerel, weet jij of je bij de GT-3 de tuner permanent aan kan zetten bij het spelen ?


>>> Lijkt me wel: maak een patch, zorg ervoor dat je CTL of EXP tussen bypass en niet bypass schakelt. Trap dat pedaaltje in, en sla je patch op. De volgende keer dat je de patch oproept zou 'ie in tuner mode moeten staan. Dit weet ik niet zeker trouwens! De bypass op de gt3 is dramatisch slecht namelijk en dus gebruik ik dat nooit. Stemmen doe ik normaal ook altijd voor het spelen, met mijn gewone tuner. De Gt3 tuner gebruik ik alleen af en toe voor bijstemmen maar omdat ik doorgaans op een gitaar met een geblokte floyd en een toplock speel hoef ik nagenoeg nooit te stemmen


en die vriend van mij heeft ALTIJD zo`n volume balkje aan tijdens het spelen. maar ik kan dat niet bij mijn GT-6. weet jij daar iets van ?

>>>> Het output balkje staat standaard aan op de gt3, ik weet niet eens of je dat uit kunt zetten. Hoe dit zit met de GT6 weet ik niet (al weet ik wel dat het standaard niet aanstaat idd). Maakt het eigenlijk veel uit?

Ic3gl0vE
27 april 2003, 16:31
Op 2003-04-27 15:01, schreef Toolshed:
(ii) Als je als purist nou luistert naar het geluid, kun je nou echt het verschil horen tussen bijv. een echte DS-1 en de gemodelleerde DS-1 in de ME-50 of in de GT?


Een echte purist heeft het vooral tussen z'n oren zitten. Wat voor de een precies hetzelfde klinkt, is voor de ander compleet anders. Maar hoe zit het wanneer persoon X geblinddoekt de test moet doen?
Er zit trouwens wel veel verschil in 'distortion2' (moet een ds2 voorstellen) op de GT3 en een echte DS2. Ik heb een paar dagen een Ds2 geleend maar ik had er helemaal niets aan. Dit in tegenstelling tot de distortion 2 setting op de GT3. Dit ligt natuurlijk helemaal aan wat je zoekt.

Het lijkt me trouwens dat je niet verkeerd kunt gaan met een tweedehands GT3, ze zijn namelijk vrij waardevast. Nu gaan ze nog steeds voor dezelfde prijzen als een jaar geleden. Bevalt 'ie je niet, dan kun je 'm dus voor dezelfde prijs weer wegdoen.

Edit: nog even iets over de COSM modeling, dat zit tegenwoordig op heel veel boss/roland spullen en dus zegt het niet zoveel. Het wordt bijvoorbeeld ook in synthesizers gebruikt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2003-04-27 16:33 ]</font>

skabouter
29 april 2003, 21:03
ok, bedankt kerel, zal zo ff proberen. neej, dat balkje maakt me niets uit, hoor :smile:
maar wil gewoon weten of het kan. raar als de gt-3 het wel kan, maar de GT-6 niet. betaal niet voor niets zoveel :grin:

Ic3gl0vE
2 mei 2003, 11:30
Misschien is er niemand die ook maar iets om dat balkje geeft en hebben ze 'm daarom maar weggelaten. Maar dan ga je je ook afvragen waarom er nog van die ranzige dingen zoals de 'telephone' patch in zo'n pedaal zitten... en die Slicer is ook een kuteffect van de 1e orde

skabouter
2 mei 2003, 12:36
tja, ik vind wel meer dingen kut. maar ik moet zeggen dat ik de preamps erg goed vind, en de OD sectie ook. over de meest gangbare effecten ook geen klagen, je hebt keuze zat (5 wah`s, 5 reverb`s etc)

Swan
2 mei 2003, 12:48
moet ook wel voor die prijs

Ic3gl0vE
2 mei 2003, 13:42
de meeste effecten zijn inderdaad goed ja. Op de Gt3 heb je alleen maar 1 wah ipv 5.

skabouter
4 mei 2003, 16:03
WOW, dat wist ik niet....dacht zowieso wel minder dan de GT-6, maar 1 is wel erg weinig. GT-6 heeft er 5, en 3 custum.
heeft ook 15 distortions, 30 pre-amps.
en van IEDER effect zijn altijd wel 10 keuze`s. 10 flangers, 10 phasers, 10 soorten delays.....blablabla..........

Ic3gl0vE
4 mei 2003, 17:15
gt3 heeft 14 pre-amps, 11 distortions.

De wah wordt door de meesten ook als het zwakste punt van de gt3 beschouwd.

De Teng
5 mei 2003, 10:47
Nou ik weet niet hoor, maar altijd als ik die effekten van Boss hoor, dan vind ik het een beetje trieste kwaliteit. Als je handig bent koop je een goede versterker met een lekker geluid. Daarbij misschien een delay of een chorus plus wah en klaar ben je. Op 99% van de amps zit wel een reverb, dus dat lukt ook wel.
Gegarandeerd dat je een beter geluid hebt dan die GT3. Een vriend van me heeft de GT6 die zo super moet zijn, maar het klinkt zo nep als wat.

Misschien dat je hier wat aan hebt? Veel succes!

Dirk_Hendrik
5 mei 2003, 14:36
Nee, hier heeft niemand wat aan. Het feit dat er miljoenen Boss pedaaltjes en multieffecten worden gebruikt en dat het voor jou een beetje triest klinkt zegt iets over alleen iets jouw voorkeuren en meningen.

Josdevos
5 mei 2003, 21:27
Er is nog wel een verschil tussen de pedaaltjes en de multifx. Kan ervan meespreken, heb ook GT6 (en vroeger ME6, ok wel weereld van verschil) gehad. Geluid wordt heel ON-dynamisch met die effekten (vooral preamps en drives) van de multifx bakjes.

MAAR, in combinatie met een vette buizen amp, is de GT reeks perfekt geschik voor modulatie effekten (reverb,chorus,flanger,delay,... whatever), hoewel een Gmajor nog iets helemaal anders is, en ook niet zoveel meer kost...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Josdevos op 2003-05-05 21:29 ]</font>

Ic3gl0vE
5 mei 2003, 21:28
en het geluid wat je uit een multi-effect haalt ligt ook aan jezelf. als je gewoon 1 pedaaltje hebt, is het redelijk 'inpluggen en rocken maar'. Bij een multieffect ligt dit heel anders, je moet echt tweaken om iets leuks te krijgen

Dirk_Hendrik
5 mei 2003, 22:57
Agree. Meer dan dat.

skabouter
5 mei 2003, 23:14
ik ben meer dan dik tevreden met het geluid dat uit mijn Gt-6 komt. je kan het echt zo mooi maken als je zelf wilt, de mogelijkheden zijn echt ONEINDIG !

er is ECHT goed geluid uit te krijgen, hoor.
ik verbaas mezelf nog zeker 2x per week, dmv nieuwe vette sounds, onontdekte opties, en meer van dat !

De Teng
6 mei 2003, 10:33
Op 2003-05-05 14:36, schreef Dirk_Hendrik:
Nee, hier heeft niemand wat aan. Het feit dat er miljoenen Boss pedaaltjes en multieffecten worden gebruikt en dat het voor jou een beetje triest klinkt zegt iets over alleen iets jouw voorkeuren en meningen.


Zou je ook eens niet opgefokt kunnen reageren op wat ik schrijf? Zou handig zijn voor de gang van zaken. De topic starter vraagt wat wij er van vinden, nou dit vind ik en als je moeite hebt met de mening van andere mensen moet je niet op een forum gaan discussiėren. Want daar is een forum voor bedoeld. Don't take everything so personally ok?

Wat me inderdaad wel opviel bij die Gt6 dat de chorus/flangers wel ok klonken. Maar daar wordt de club ook wel wat duur van als je hem alleen daarvoor koopt. Nou ja... een H&amp;K Replex staat op ieders verlanglijstje toch?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: De Teng op 2003-05-06 10:39 ]</font>

skabouter
6 mei 2003, 11:02
de chorus vind ik erg mooi. maar eerlijk gezegt krijg ik er (nog) geen mooie flanger uit. mijn zoom4040 had een mooiere

Ic3gl0vE
6 mei 2003, 15:11
Op 2003-05-06 10:33, schreef De Teng:
een H&amp;K Replex staat op ieders verlanglijstje toch?



nou nee :smile: