PDA

View Full Version : Leo



hullie
29 april 2010, 22:00
Hallo,
Ik ben Leo (1961) en ben sinds begin dit jaar weer begonnen met spelen op mijn Ibanez AR-300AV uit 1978. Ik heb de gitaar sinds 1981 in bezit, maar een huwelijk, studie HTS en het nastreven van een carriere gaf weinig ruimte voor muziek maken. Na het in 1982 verlaten van het bandje waar ik toen in speelde heeft de gitaar dus vele jaren op zolder in de koffer gezeten. Sinds begin dit jaar ben ik weer begonnen met spelen en de tutorials van Lick Library hebben me weer lekker op weg geholpen. Ik speel voornamelijk hardrock/metal zoals AC/DC, Black Sabbath, Metallica, Rush en Voivod. Misschien later ook nog eens Type O Negative, maar dat is zo'n gedoe met dat lage stemmen. Sinds kort heb ik een nieuwe versterker in bezit, een Line6 Spider III 75W met FBV2 pedal. Geweldig ding om op te oefenen en klinkt prima.
Groetjes, Leo.

Hier is een foto van mijn gitaar:
http://i1026.photobucket.com/albums/y322/hatross/Ibanez-Artist-AR-300AV-197.jpg

bass blom
29 april 2010, 22:16
hullie?
die ene van hullie en sullie? :crazyhappy:

geintje :D had vroeger een stel vrienden die zo genoemd werden.

mooie plank!

hullie
29 april 2010, 22:26
hullie?
die ene van hullie en sullie? :crazyhappy:

geintje :D had vroeger een stel vrienden die zo genoemd werden.

mooie plank!

Afkorting van mijn achternaam Hulstein, ik had ook van die leuke vrienden :seriousf:

LaurentB
29 april 2010, 22:30
Hallo,
Ik ben Leo (1961) en ben sinds begin dit jaar weer begonnen met spelen op mijn Ibanez AR-300AV uit 1978.
(...)

Hier is een foto van mijn gitaar:
http://i1026.photobucket.com/albums/y322/hatross/Ibanez-Artist-AR-300AV-197.jpg

Prachtig instrument! Grappig, ik heb ook leren spelen via een Electro Harmonix Big Muff en een krulsnoer, en heb in 1984 een Ibanez Musician gekocht. Die zijn inderdaad veel beter!

Duhsjaak
30 april 2010, 04:32
Hi Hullie
Welkom. Wat een mooie Iba zeg. Ik ken m alleen als (kort door de bocht) double cut away LP met DiMarzios PAFs (open) erop. Zelfs dan is de moeite al waard. Wat doe je met die extra schakelaartjes? En dit zijn gewoon gesloten humbukkels?
Ik zou zeggen: Niet teveel kloten met al dat modellen; lekker genieten van de klank van je plank.

Deze kwam ik nog tegen op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=DmPVJNBvpAU
Even wat je nou van dit soort muziek wel of niet vindt; de klank is geweldig toch?
Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak

Rinze
30 april 2010, 09:18
Welkom en erg mooi gitaar!

hullie
30 april 2010, 09:38
Hi Hullie
Welkom. Wat een mooie Iba zeg. Ik ken m alleen als (kort door de bocht) double cut away LP met DiMarzios PAFs (open) erop. Zelfs dan is de moeite al waard. Wat doe je met die extra schakelaartjes? En dit zijn gewoon gesloten humbukkels?
Ik zou zeggen: Niet teveel kloten met al dat modellen; lekker genieten van de klank van je plank.

Deze kwam ik nog tegen op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=DmPVJNBvpAU
Even wat je nou van dit soort muziek wel of niet vindt; de klank is geweldig toch?
Groet, Gus a.k.a. Duhsjaak

Hi Gus,
Ik kende het filmpje, ik heb er ook op gereageerd (leeonegative) en vindt het erg mooi. De schakelaartjes zijn om de humbuckers op single coil of dual coil te zetten, Ook kun je de coils per element in tegenfase zetten, maar dan wordt het geluid erg dun. Dus op single coil klink ie meer Fender-achtig en op dual coil meer als een Gibson (maar dan beter :soinnocent:) De Artist was trouwens het eerste eigen originele Ibanez model, als zou je 'm kunnen zien als Les Paul met dubbele cut away.
Grtz, Leo

LaurentB
30 april 2010, 09:53
Oh wacht, ik dacht dat ik op een andere post reageerde :), vandaar die nergens op slaande referentie op die Big Muff van Electro Harmonix. Maar evengoed een heel mooie gitaar!

Duhsjaak
30 april 2010, 18:25
Hi Hullie
Ah.... single coil. Dan gaat mijn hart echt sneller kloppen.
Net als jij ben ik ook niet helemaal verzot op tegenfase trucs. Maar alles bij elkaar een heerlijk veelzijdig gitaartje. Mooi ook. Als ie speelt zoals ie er uit ziet: Gefeliciteerd!!!
Groet Gus