PDA

View Full Version : dagje amsterdam, welke winkel??



Keevinkos
29 april 2010, 21:04
Ik hoop dat iemand ons kan helpen:

AS dinsdag gaan wij gezellig een dagje amsterdam houden, en willen uiteraard even rondsnuffelen in een muziekwinkel.
Maar nu zijn wij eigenlijk heel benieuwd welke winkel in A'dam het grootste is??

Het hoeft uiteraard niet zo groot als musicstore te zijn maar waar kunnen we het beste naartoe?:cheerup:

Ps op internet zie ik door de bomen het bos niet meer en valt er ook niet echt te kijken of een winkel een beetje maat heeft of niet...:)

--=HANS=--
29 april 2010, 21:24
De Plug is misschien niet de grootste maar in ieder geval wel de beroemdste : http://www.nps.nl/page/programma/238/het-uur-van-de-wolf/aflevering/detail/10848004/mama-don-t-like-no-guitar-pickers--round-here

:)

Pepe
29 april 2010, 21:50
De Plug, The String en Sacksioni liggen allen op loopafstand van elkaar en van de Plug naar de String moet je langs ettelijke terassen, grappige winkeltjes en nog meer terrasjes.

Dirk Witte en Palmguitars liggen ook dicht bij elkaar, leuk voor het contrast.

De grootste, Dijkman, is tevens de minst sympathieke: Hee jij daar! Blijf van die vitrine af en leg je rugzak achter de kassa!

mokumhum
1 mei 2010, 18:18
Het ligt er een beetje aan waar je naar op zoek bent denk ik.
Hou er ernstig rekening mee dat de auto en Amsterdam elkaar niet zo liggen.
Parkeren is al helemaal geen pretje.

Met OV is Dijkman het makkelijkste te bereiken, lijn 17 vanaf CS, halte rozengracht.
Dirk witte met lijn 24, uitstappen op de 1e halte in de vijzelstraat.

Lijn 24 komt ook in de buurt van de Plug, uitstappen op halte in ferdinand bolstraat.

De wandelroute van de Plug naar Harry is inderdaad heel erg bezienswaardig enzo.


cheers
-Mokumhum.

Remork1970
1 mei 2010, 19:11
De grootste, Dijkman, is tevens de minst sympathieke: Hee jij daar! Blijf van die vitrine af en leg je rugzak achter de kassa!

Niet te geloven, is dat nog steeds zo daar?

Ik heb mezelf lang geleden al voorgenomen om daar, na een paar keer ronduit hufterig behandeld te zijn, nooit meer een cent te spenderen, en hoorde in die tijd ook al van veel anderen negatieve verhalen over hoe ze je daar behandelen.

EuroCinema
1 mei 2010, 19:58
Om je te helpen kiezen:

- Dirk Witte - groot assortiment, bekende merken, vlakbij Rembrandtplein dus prima te combineren met winkelen.Tassen mogen niet mee naar boven (en daar moet je zijn)
- Dijkman - idem maar dan op de Rozengracht, goed te combineren met Jordaan en/of 9 straatjes. Ik vind ze eerlijk gezegd heel normaal met hun klanten omgaan en kom er graag. Veel (ook boutique) effecten. Zelfde verhaal met tassen. Hier slaag ik het vaakst.
- De Plug
Tweedehands, hier kun je heerlijk kijken en je verbazen over ongewone spullen. Goed te combineren met de Pijp, (Albert Cuyp) of museumplein/PC Hooft.

De String en Sacksioni zijn in die buurt, maar toch wel even lopen. Sound Plaza is uit de richting en relatief klein, maar erg fijn. Alledrie zijn zeker de moeite waard, maar er komen kost je relatief veel tijd van je dagje, tegenover een mooi maar niet supergroot assortiment. Ik zou dus beginnen met de eerste 3.

Keevinkos
4 mei 2010, 21:32
bedankt iedereen voor de tips! het was een geslaagd dagje vandaag:)
(vooral toen ik bij Dijkman even een echte JCM800 mocht testen:seriousf:)

mokumhum
5 mei 2010, 22:27
oi keevinkos,

nog wat leuks gescoord ?

grts
-mokumhum

Keevinkos
6 mei 2010, 09:01
eigenlijk was ik niet speciaal naar iets opzoek:makeup: Ik wou eigenlijk vooral even ergens een jcm800 testen omdat die hier in het gat Winterswijk niet zomaar is..:)