PDA

View Full Version : Boosten met GE-7



Nifter
24 april 2003, 11:38
Ha.

Om bij solos boven de bandmix uit te stijgen heb ik een GE-7 op de kop getikt, om midrange en level te boosten. Het enorme volumeverschil dat het ding op het clean kanaal teweeg brengt blinkt uit door afwezigheid als ik met (amp) overdrive speel. Komt dat omdat de overdrive dan feitelijk na de EQ komt? Zou het in de effectloop (die ik niet heb) plaatsen van het pedaaltje dit oplossen? Wat doen jullie om je geluid te boosten, als kanalen je tekort schieten?

Btw, de redelijk zieke setup die ik daar gebruik is strat => GE-7 => valvestate 35watt combo => Rotte Peavy transistorbak (yeah, yeah...I know)

Phyrexian
24 april 2003, 11:49
Probeer die GE-7 eens in je fx-loop.

Ik heb die pedaal ook en gebruik hem altijd in de fx-loop. Hij klinkt mooier en er is minder ruis...

Ik gebruik die GE-7 met m'n Valvestate VS65R. Ik heb hem ook even gebruikt met m'n JCM900 4100.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-04-24 11:50 ]</font>

Nifter
24 april 2003, 12:03
thnx, maar die heb ik dus niet (tis behelpen daar). Hmmz...als ik de GE7 tussen de twee amps doe, zou dat werken? Worth a try...

Marc Oblivian
24 april 2003, 13:04
Ik gebruik hem ook, maar heb dus tussen m'n gitaar en de GE-7 twee pedalen staan: 1 voor (zware)distortion en 1 voor lichte overdrive (mooi crunchy). De GE-7 werkt als boost na deze pedalen perfect. Wat jij doet is natuurlijk iets heel anders: waar ik gewoon met 1 kanaal van de versterker werk, schakel jij tussen de 2 beschikbare kanalen van de versterker, met alle bijbehorende (volume/setting)verschillen van dien.
Wellicht gewoon een goed drivepedaaltje kopen?

Negative K3 fan
24 april 2003, 13:54
dat je het verschil in volume bij het overdrive kanaal niet merkt is eigelijk heel logisch omdat een overdrive kanaal heel erg compresst, door zon boost er voor te zetten gaat je geluid niet harder, er gaat er alleen een harder signaal in waardoor je dus meer gain en saturatie krijgt. Over het algemeen is het niet zo heel erg aan te raden om te veel te boosten met eq pedalen omdat dat je toon een beetje verneuken, het beste is om het boosten tot een minimum te beperken en vooral frequenties te cutten.

Nifter
24 april 2003, 13:58
Right...mijn vermoeden klopt dus: eerst drive, dan EQ. Thanks guys.

Phyrexian
24 april 2003, 14:28
Op 2003-04-24 13:54, schreef Negative K3 fan:
dat je het verschil in volume bij het overdrive kanaal niet merkt is eigelijk heel logisch omdat een overdrive kanaal heel erg compresst, door zon boost er voor te zetten gaat je geluid niet harder, er gaat er alleen een harder signaal in waardoor je dus meer gain en saturatie krijgt. Over het algemeen is het niet zo heel erg aan te raden om te veel te boosten met eq pedalen omdat dat je toon een beetje verneuken, het beste is om het boosten tot een minimum te beperken en vooral frequenties te cutten.


----------------------------------------------------------
true,
ik gebruik die GE-7 ook héél beperkt; lichte boost in de bass, lichte mid boost op een bepaalde freq, lichte cut hier en daar... een beetje doet veel vind ik. Ik haal uit die GE-7 net dat extra dat m'n oefenamp (Valvestate) net niet kan (helderheid, bite, ... whatever) :smile:

Marc Oblivian
24 april 2003, 17:01
Op 2003-04-24 14:28, schreef Phyrexian:


Op 2003-04-24 13:54, schreef Negative K3 fan:
dat je het verschil in volume bij het overdrive kanaal niet merkt is eigelijk heel logisch omdat een overdrive kanaal heel erg compresst, door zon boost er voor te zetten gaat je geluid niet harder, er gaat er alleen een harder signaal in waardoor je dus meer gain en saturatie krijgt. Over het algemeen is het niet zo heel erg aan te raden om te veel te boosten met eq pedalen omdat dat je toon een beetje verneuken, het beste is om het boosten tot een minimum te beperken en vooral frequenties te cutten.


----------------------------------------------------------
true,
ik gebruik die GE-7 ook héél beperkt; lichte boost in de bass, lichte mid boost op een bepaalde freq, lichte cut hier en daar... een beetje doet veel vind ik. Ik haal uit die GE-7 net dat extra dat m'n oefenamp (Valvestate) net niet kan (helderheid, bite, ... whatever) :smile:


Same here :smile: