PDA

View Full Version : "Evil"-Twin bezitters



anoniem
1 januari 2002, 17:33
Zijn er nog Fender "Evil" Twin bezitters die hun ervaringen willen ventileren over deze versterker?

Bruvtilov
3 januari 2002, 11:42
Ik heb hem na 4 jaar trouwe dienst vervangen door een Koch Multitone 100 watt combo. Ik vond de evil twin niet zo super klinken, het overdrive-kanaal is in mijn opinie volledig onbruikbaar behalve voor Hendrix-achtige fuzzy leadsounds. Ook zijn de knoppen m.i. veel te kleine waardoor fijnregeling erg moeilijk is (i.h.b. onder live-omstandigheden). Ik speel bijzonder veel country-gerelateerde muziek, dus koos ik toentertijd vrijwel automatisch voor een twin. Inmiddels geluidsmatig wat wijzer geworden ben ik erachter dat andere versterkers minstens zo goed zoniet beter kunnen "twangen". De Koch klinkt veel breder dan de twin. Indicatie voor het feit dat meer mensen mijn mening delen is de lage inruilprijs die winkels ervoor bieden (vgl. Feedback R'dam: fl 900,- max.)Maar goed, er zullen velen zijn die zweren bij deze versterker, wat hun goed recht is. Ik ben in ieder geval blij hem vervangen te hebben door de Koch.