PDA

View Full Version : goed en goedkoop alternatief voor een les paul



gieli0
29 april 2010, 12:22
hallo,

ik ben opzoek naar een les paul gitaar. ik heb al wat rond gekeken, en het ik zu het liefst een epiphone kopen. nu valt dat buiten mijn buget en 2de hands zijn ze als nog duur, 350 euro voor terwijl winkel waarde 370 is. nu staan op marktplaats heeft veel onbekende merken waarvan ik zoiets heb dat is crap. weet iemand een goede middenweg voor mij?

gr michiel

(btw sparen en een epiphone kopen heb ik zelf ook al verzonnen, ik weet alleen niet of ik dat er voorlopig voor over heb, omdat ik nog al sporadisch speel.)

hole
29 april 2010, 12:35
Vintage V100 (http://www.jhs.co.uk/vintageiconguitars.html)

rond de € 350 nieuw.

gieli0
29 april 2010, 12:40
dat komt dan toch op het zelfde als een nieuwe epiphone neer alleen 20 euro meer.

nielsnielsniels
29 april 2010, 12:49
Agile is een bekend budget merk, schijnt goede copies te maken alleen weet ik niet of je ze ergens in NL vind.

hole
29 april 2010, 12:53
Je wil echt niet veel lager gaan met je budget, want anders kom je al snel in de categorie brandhout.

gieli0
29 april 2010, 13:03
Voor 200 euro moet je toch een degelijke gitaar kunnen kopen 2de hands? Of zie ik dat verkeerd?

Hiro
29 april 2010, 13:09
dat zie je best verkeerd, als je onder de 200 gaat zitten dan moet je qua houtkwaliteit niet veel verwachten.
Qua speelbaarheid kunnen ze goed zijn (als je geluk hebt), maar qua geluid niet. Een epiphone is IMO de beste low budget les paul.
Alleen moet je hier ook geluk mee hebben want sommige kunnen dan ook weer slecht gebouwd zijn.

Al met al, moet je heel heel heel veel geluk hebben wil je een goeie les paul voor 200 euro krijgen, ik zou zeggen spaar nog heel even 100 euro door en koop dan een epiphone voor 300, ja die zijn er voor die prijs, en anders is t concessies doen

En als je dat er niet voor wilt betalen en maar max 200 euro uit wilt geven, dan moet je ook niet verwachten dat je een keigoeie gitaar in je handen zal krijgen, tenzij ze je willen matsen

gieli0
29 april 2010, 13:19
ik hoef ook geen kei goeie gitaar maar een degelijke gitaar, maar waarschijnlijk is een epiphone dat ook niet, je hebt dus een degelijke gitaar 2de hands voor 300 euro.
en als je voor een ander model gaat? veranderd het dan iets in deze zaak?

Hiro
29 april 2010, 13:25
het punt is er is gewoon heel veel crap op de markt en als je voor weinig een goeie gitaar wilt hebben moet je zoeken en uitproberen het liefst zoveel mogelijk.
En een ander model heb je al goedkoper zoals bijvoorbeeld in Ibanez heb je wat budget modellen die wel lekker spelen, alleen slechtklinkende elementen bij de startersets, waar je je best snel aan gaat ergeren in mijn geval.

Als je perse een les paul wilt zou ik nog heel even doorsparen en ondertussen zoeken naar een epiphone, tokai of vintage, dit zijn de beste merken onder de budgetmerken.

En anders zou ik naar een gitaarwinkel gaan en uitproberen wat je zelf het fijnste vind.

En een Epiphone kan heel goed zijn alleen moet je zoeken en uitproberen, ik heb verschillende gibsons in mn handen gehad en vind mijn epiphone nog steeds fijner spelen als de meeste gibsons.
Alleen het geluid is van een gibson beter

hole
29 april 2010, 13:26
Voor 200 euro moet je toch een degelijke gitaar kunnen kopen 2de hands? Of zie ik dat verkeerd?

Met een beetje geluk een 2de hand Vintage

guitarkid
29 april 2010, 14:01
hallo,

ik ben opzoek naar een les paul gitaar. ik heb al wat rond gekeken, en het ik zu het liefst een epiphone kopen. nu valt dat buiten mijn buget en 2de hands zijn ze als nog duur, 350 euro voor terwijl winkel waarde 370 is. nu staan op marktplaats heeft veel onbekende merken waarvan ik zoiets heb dat is crap. weet iemand een goede middenweg voor mij?

gr michiel

(btw sparen en een epiphone kopen heb ik zelf ook al verzonnen, ik weet alleen niet of ik dat er voorlopig voor over heb, omdat ik nog al sporadisch speel.)

Even bij Music Store naar een J&D kijken misschien? Zo'n LS500 schijnt een heel behoorlijke gitaar te zijn.

http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch?SearchParameter=%26%40QueryTerm% 3D*%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK 5qL%252F.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%3DSDTVqHzp8ogAAAE Z9KNFop5P%26CategoryUUIDLevelX%252Fn2DVqHzp8c4AAAE ZAHotK5qL%3D.KbVqHzprRkAAAEZXqRFop5P%26CategoryUUI DLevelX%3Dn2DVqHzp8c4AAAEZAHotK5qL%26ManufacturerN ame%3DJack%2B%2526%2BDanny

Gr. C.

hole
29 april 2010, 14:12
een nieuwe gitaar van € 100 is kut.

Wellicht dat er wel eens een goed exemplaar tussenzit, maar de kans dat je zut krijgt is dan wel erg hoog hoor.

cazmodean
29 april 2010, 14:18
Ik heb deze http://www.thomann.de/nl/epiphone_lp_special_black.htm

best een aardig gitaartje voor weinig. Maar wat men hier al meldt: het is zeker niet super. Stemmechanieken zijn niet best en het geluid is standaard/aardig, maar voor dat geld kun je ook niets anders verwachten.

hezz
29 april 2010, 14:27
Het hangt er ook maar vanaf wat voor een muziek je wil spelen he. Wil je gelikte muziek maken, tja dan moet je ook wel wat high-end gelikte gear hebben ja. Wil je net zoals mij wat rauwe en aparte tonen produceren... dan kan de lat wat lager gelegd worden!

djnenm
29 april 2010, 14:48
ik zou zeggen ga lekker uitproberen ;)!
Want zelf heb ik bijvoorbeeld een richwood telecaster van €99,- bij de lokale muziekwinkel gehaald, en ik heb op meerder gitaren gespeelt en deze klinkt en speelt toch wel zeer degelijk! dus het ligt niet altijd aan het prijskaartje wat er op staat. Het kan overigens zijn dat ik een van de betere uit die serie heb gekozen.
Maar nog steeds je eigen oren/gevoel/handen/noem maar op moeten doorslaggevend zijn ;)!
(en slechte stemmechanieken ofzo zijn nog altijd aan te passen :strat: )

hole
29 april 2010, 14:50
Met het risico dat een lage post-count niet gelijk staat aan gitaarervaring: als beginner kun je dat denk ik niet goed inschatten hoor.

Voor mij klonk alles ook hetzelfde 20 jaar geleden.

djnenm
29 april 2010, 14:55
Met het risico dat een lage post-count niet gelijk staat aan gitaarervaring: als beginner kun je dat denk ik niet goed inschatten hoor.

Voor mij klonk alles ook hetzelfde 20 jaar geleden.


Ik lees veel op dit forum maar reageer weinig ;)
Ik speel ook al een 9 jaar wat serieuzer gitaar.

Daarbij zeg ik ook niet dat je dan de hoofdprijs hebt voor € 99,- maar het kans soms best zijn dat je een leuk gitaartje koopt voor die prijs.

snaarplukker
29 april 2010, 14:59
Een Les Paul copy moet minimaal een mahonie body met mapple top en een gelijmde mahonie hals hebben. Ik heb een goeie gevonden met het merk Xaviere van Guitarfetish. Voor ca. € 275,-- heb je hem nieuw geimporteerd.
Helaas had ik toen nog geen weet van Jack&Danny, anders had ik die wel genomen.;)

Exi
29 april 2010, 15:42
Vintage V100 (http://www.jhs.co.uk/vintageiconguitars.html)

rond de € 350 nieuw.
Als je het puur voor de prijs doet moet je een Vintage V100 in Engeland bestellen.
Bijv.: http://www.gak.co.uk/en/vintage-v100/7311
Dat scheelt toch aardig wat.
Vintage V100 is trouwens een prima gitaar. Heb hem zelf ook.

hole
29 april 2010, 16:03
Als je het puur voor de prijs doet moet je een Vintage V100 in Engeland bestellen.
Bijv.: http://www.gak.co.uk/en/vintage-v100/7311
Dat scheelt toch aardig wat.
Vintage V100 is trouwens een prima gitaar. Heb hem zelf ook.

Mooie prijs (en dus mooie tip). Alleen is mijn ervaring met vintage dat er ook bagger exemplaren tussen zitten. Bij feedback Eindhoven ooit 5 bespeeld (niet alleen de V100, maar ook die stratjes). Klonk prima, maar slechte afwerking (hele scherpe fretrandjes, schakelaars die kraken). Dus ik zou ze nooit ongezien kopen (maar de goede exemplaren zijn ook echt goed)

Exi
29 april 2010, 16:12
Dat is inderdaad het nadeel van bestellen.
Ik heb daar trouwens ook mijn Vintage V6 ICON vandaan voor 135 pond (echt geen geld vergeleken met NL) en ik had een zeer goed exemplaar waarvan zelfs de actie, intonatie etc. helemaal perfect was. Dat schijnt GAK bij elke gitaar te doen. Het is dus tunen en spelen. Communicatie is ook goed met de medewerkers en ik denk dat ze geen troep leveren en elke gitaar goed nakijken.

haha, tot zo ver mijn promotiepraatje over GAK;) Je moet overigens wel geduld hebben met levering als ik de ervaringen op het web lees, maar mijn gitaar was binnen 3 werkdagen in huis.

hole
29 april 2010, 16:15
hmm instant-Strat-GAS nu ineens ;), maar back ontopic: hopelijk heeft TS iets aan je tip.

Exi
29 april 2010, 16:23
hmm instant-Strat-GAS nu ineens ;)
Haha, inderdaad. Voor dat geld kun je het haast niet laten.
Het grappige is dat de ICON serie en de normale serie daar even duur zijn en je dus de ICON krijg voor de prijs van een normale (misschien een foutje van ze) Zo kun je ook die duurste strat met een volledige maple nek en apartere relic voor die prijs krijgen;)

maar inderdaad back on topic:)

gieli0
29 april 2010, 16:30
ik speel denk ik nu een jaar of 4 gitaar maar niet met regelmaat, ik heb al heel wat gitaren in mijn hand gehad, maar dat waren meestal akoestische gitaren of van die squiers en andere start gitaren, die vond ik niet echt heel lekker spelen. ik wil me nu meer verdiepen in electrische gitaren, ik heb bij feedback een epiphone les paul stnd gespeeld en die speelde erg lekker. beter dan de strats die ik had gespeeld, ik wil graag pop poppunk en rock spelen.( is ook wel handig om te vermelden denk ik)

ik heb al een vintage gevonden binnen mijn buget, ik zal de specs even op zoeken want er zijn verschillende types.

gieli0
1 mei 2010, 18:21
jammer genoeg nog steeds niks kunnen vinden, de gene die de vitage v100 verkocht, zei dat hij hem voor me vast hield maar heeft dat blijkbaar niet gedaan, advertentie weg en hij regeert niet op de mail.

jammer dus de search goes on!

Exi
1 mei 2010, 18:34
jammer genoeg nog steeds niks kunnen vinden, de gene die de vitage v100 verkocht, zei dat hij hem voor me vast hield maar heeft dat blijkbaar niet gedaan, advertentie weg en hij regeert niet op de mail.
Dat vind ik echt zo'n naaistreek, dat soort gasten verzieken de hele tweedehands markt.:mad:

Maar goed, ik hoop dat je nog een leuke gitaar zal vinden binnen je budget.:)

gieli0
1 mei 2010, 18:43
ik hou marktplaats en speurders in de gaten en ondertussen groeid het buget langzaam. ookal heb ik wel een pedaal gekocht.

grayfink
1 mei 2010, 18:43
Moet het per sé een Les Paul zijn? Tweedehands genoeg alternatieven met humbuckers. Oude japanners uit de Matsumoko fabriek zijn ook erg goed. Westone bijvoorbeeld, zomaar een geheel willekeurig merk wat mij bij toeval binnenschiet.

gieli0
1 mei 2010, 18:44
eigenlijk wel, ik vind het model gewoon heel vet, ik wil geen spijt krijgen van mijn aankoop, zoals ik met mijn squier wel had. ookal denk ik dat een gitaar met humbuckers en een leuke versterker al heel veel plezier op leverd. dus aanbiedingen met versterker zijn ook intresant.

J.G.
1 mei 2010, 18:46
Misschien ook eens kijken naar een London city dakota, heb ik ook al goeie dingen over gehoord. (Of zijn die nog duurder dan een epi? ik weet het eigenlijk niet :) )

grayfink
1 mei 2010, 18:47
Toch maar even doorsparen dan. :)

gieli0
1 mei 2010, 18:58
Misschien ook eens kijken naar een London city dakota, heb ik ook al goeie dingen over gehoord. (Of zijn die nog duurder dan een epi? ik weet het eigenlijk niet :) )

das om het even, het enige dat mij opvalt is dat epiphones 2de hands gewoon een stuk meer waard blijven dan vintage, london city ed.

geert1976
1 mei 2010, 19:38
hallo,

ik ben opzoek naar een les paul gitaar. ik heb al wat rond gekeken, en het ik zu het liefst een epiphone kopen. nu valt dat buiten mijn buget en 2de hands zijn ze als nog duur, 350 euro voor terwijl winkel waarde 370 is. nu staan op marktplaats heeft veel onbekende merken waarvan ik zoiets heb dat is crap. weet iemand een goede middenweg voor mij?

gr michiel

(btw sparen en een epiphone kopen heb ik zelf ook al verzonnen, ik weet alleen niet of ik dat er voorlopig voor over heb, omdat ik nog al sporadisch speel.)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124808

alstublieft, een goede plank van Matsumoku voor E 350,00, ramt elke Epi, of chinees LP aftreksel naar de andere wereld.

Mailen, afspraak maken en ophalen, deze LP's komen niet elke dag langs

gieli0
1 mei 2010, 19:42
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=124808

alstublieft, een goede plank van Matsumoku voor E 350,00, ramt elke Epi, of chinees LP aftreksel naar de andere wereld.

Mailen, afspraak maken en ophalen, deze LP's komen niet elke dag langs

ik heb hem gezien, heb zeker intresse maar (nog niet) het geld. daarbij moet er ook nog een amp komen, aangezien in mijn vorige gear heb weg gedaan.