PDA

View Full Version : Justinguitar: Really usefull guitar stuff part 1, iemand ervaring mee?



Dancing Lobster
28 april 2010, 17:28
Hey hey :)

Waar ik momenteel les volg krijgen we absoluut geen theorie. In september ga ik privélessen volgen, en hopelijk krijg ik daar wel meer theorie...

Maar ik zat net op de website van justinguitar rond te kijken, en kwam toen uit op zijn e-book: http://www.justinguitar.com/en/PR-010-RUGS1-PMT.php

Ik vind zijn online lessen zéér duidelijk en goed, als dat boek ook zo is lijkt me dat zeer interessante lectuur :)

Heeft iemand hier dit boek al gelezen? En wat vond je daar dan van, interessant voor een muziekleek als ik? :p
En hoe zit het met het Engels? Ik versta Engels meestal wel erg goed, maar komen er veel specifieke termen in of niet?

Groetjes en alvast bedankt :D

TimS
29 april 2010, 00:21
Er zijn vrij veel Nederlandse boeken hierover, tenzij je hem graag wilt supporten zou ik gewoon een keer naar een muziekwinkel gaan en daar kijken.

D-string
29 april 2010, 10:19
Ik heb geen ervaring met zijn e-books. Wel heb ik in het begin veel gehad aan de filmpjes die hij maakt. Wel ben ik van mening dat hij altijd veel woorden nodig heeft om iets uit te leggen.

Naast mijn les heb ik zelf het boek:
Music Theory: Everything you ever wanted to Know but were afraid to ask (van Hal Leonard, Guitar Method)

Ik ben zelf erg tevreden over dit boek. Het is meer het omgekeerde, veel plaatjes/schema's en weinig tekst. Veel was bij mij al duidelijk door de plaatjes maar aanvullende informatie was bijv te vinden door de justinguitar e.a. filmpjes online te bekijken of gebruik te maken van de lessen van Jeroen op dit forum.

Als er nog vragen over bleven heb ik deze tijdens mijn lessen gesteld.

Omdat het boek zo weinig tekst heeft is het voor mij een prima naslagwerk, alles wat ik wil weten kan ik snel terug vinden in schema's.

Misschien zie je het als een nadeel dat het in het engels is. Ik merk zelf dat ik het in het begin wat lastig vond om in de lessen de nederlandse termen te gebruiken in mijn hoofd de engelse (grondtoon - root note, grote drie - major 3rd etc), maar hierdoor is het wel makkelijk om met mensen hierover te communiceren. Daarnaast zal veel wat je online tegen komt de engelse termen gebruiken.

Dancing Lobster
29 april 2010, 14:49
Mja uiteindelijk lijkt dat Engels me niet het probleem. Als ik iets niet begrijp kan ik het immers nog steeds vragen op het forum van zijn website :)
Vroeg me vooral af of iemand hier het al gelezen heeft :p

Op de website/forum zie ik wel veel positieve reacties :)