PDA

View Full Version : richwood strat probleempje



arturconfituur
28 april 2010, 16:49
Ik heb een nieue richwood strat gekocht en dacht dat alles in orde was.

maar er is echter een probleem, de snaren stan niet precies gelijk met de pickup elementen, dus de ronde cirkeltjes waar de snaren boven hangen om het geluid op te nemen staan net niet precies onder de snaren, maar schuiner naarmate hoe hoger de snaar. kan ik dit op een of andere manier aanpassen?
ik vind dit echt heel lastig als ik mijn gitaar aansluit op mijn versterker komt er nauwelijk klank uit de hoogste snaar :(

mijn gitaar: richwood stratocaster - zwart richwood teken op de kop, fender-like tremolo bridge

alvast bedankt

Jasper.
28 april 2010, 16:52
als hij er maar boven hangt is het volgens mij niet zo erg. Hoe erg is het? Valt de bovenste snaar er echt helemaal naast?

Jilles
28 april 2010, 16:54
Zo aan je beschrijving te horen staat je element op de treble zijde te ver van de snaren af en moet je hem gewoon wat omhoog schroeven. Dit kun je zelf doen door de schroeven op de elementring wat aan te draaien. Hierdoor komt het element naar boven. Niet de schroeven op de hoeken van de ring dus, maar die ertussen op de kortste zijdes.

Dan moet je wel even testen enzo, want als hij te hoog staat klinkt het ook weer niet mooi..

EDIT: Als de snaren er echt niet overheen lopen, effe checken of je snaar niet naast zijn zadeltje zit bij de brug.

arturconfituur
28 april 2010, 17:37
als hij er maar boven hangt is het volgens mij niet zo erg. Hoe erg is het? Valt de bovenste snaar er echt helemaal naast?

neen hij valt er niet helemaa naast maar tog te merken aan het geluid

Jordii
28 april 2010, 17:53
Kun je dat niet compenseren met je EQ? (Als lage tonen bijvoorbeeld minder te horen zijn).

Sinner1980
28 april 2010, 18:00
Koop dan ook gewoon een Fender man:strat:

arturconfituur
28 april 2010, 18:05
Koop dan ook gewoon een Fender man:strat:

ja kan jij me even 1500 euro geven? :p

arturconfituur
28 april 2010, 18:06
Kun je dat niet compenseren met je EQ? (Als lage tonen bijvoorbeeld minder te horen zijn).

wel dat heb ik al geprobeert, maar het probleem zorgt ervoor dat de trilling ook minder lang wordt opgenomen, waardoor je dan een kort gedempt geluid krijgt :/

Sinner1980
28 april 2010, 18:54
ja kan jij me even 1500 euro geven? :p

Zozo, je gaat wel meteen voor dure spullen man.
Leuk stratje heb je al vanaf €600,-
Maar goed,je hebt een Richwood...we dwalen af;)

G.G.
28 april 2010, 19:07
Alle 3 de elementen zijn hetzelfde van afmetingen. Bij de brug waar de snaren het verst uit elkaar zijn staat het element zelfs diagonaal. Dat is gewoon het gevolg van de eenvoudige manier van werken van Leo Fender.

Kinman heeft een oplossing in de vorm van 2 verschillende maten.

Is het bij TS niet het geval dat de hals wat scheef in de pocket zit, of de slagplaat wat scheef gemonteerd?

Hendriks
28 april 2010, 19:22
Koop dan ook gewoon een Fender man:strat:

Ha , ik heb diverse Fenders gezien waar de snaren niet over de polepieces lopen . Zelfs een CS gezien waar de hoge E bij de 19 de fret naast de toets liep.
Dus ook bij een Fender kan dat.

Sinner1980
28 april 2010, 19:32
Ha , ik heb diverse Fenders gezien waar de snaren niet over de polepieces lopen . Zelfs een CS gezien waar de hoge E bij de 19 de fret naast de toets liep.
Dus ook bij een Fender kan dat.

Ach,zelfs het beste paard struikelt wel eens...;)

Maleco
28 april 2010, 21:12
Dit mag normaal toch niet zo'n enorm effect hebben?

Ik denk eerder dat er een draadje los zit o.i.d...:???:

guitarkid
29 april 2010, 08:18
Lijkt me een typies geval van: maak even een foto en dan blijkt waarschijnlijk dat er niet zo veel aan de hand is......
Maar op deze manier blijft het raden.

Gr. C.