PDA

View Full Version : Vox VT 30



Stretch
28 april 2010, 16:08
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Op dit moment ben ik de trotse eigenaar van de volgende versterker:
Marshall MG series MG 15DFX
Edit:

Extra info:
Budget:niet boven de 300 euro, Stijl: blues(Stevie ray vaughan!), Guitar: Epiphone les paul studio chameleon

nu ben ik opzoek naar een nieuwe versterker.

Ik zat zelf te denken aan de Vox Valvetronix VT 30, die heb ik ook bespeeld, vond ik beter klinken dan de Roland Cube. Iemand nog tips of versterkers die ik nog móet uitproberen??

alvast bedankt;)

TimS
28 april 2010, 16:37
budget, muziekstijl, gitaar?

Wordt een beetje een standaardvraag :dontgeti:

jannest
28 april 2010, 16:48
alle versterkers die je plaatselijke gitaarboer in huis heeft

Stretch
28 april 2010, 21:09
niet boven de 300 euro, blues(Stevie ray vaughan!), Epiphone les paul studio chameleon

Willi@m
29 april 2010, 13:26
Fender Vibrochamp vind ik dan een betere keuze als de Vox. Vox is het toch niet helemaal, net niet die buizenklank. Vandaar dat ik ook voor iets anders ga binnenkort :( De Fender Superchamp is helemaal een topper maar wel iets boven de 300 euro meen ik. Als je niet al te veel "opties" wilt en iets verder kunt sparen zou ik voor de Fender Blues Junior gaan :ok:

Rick trodat
29 april 2010, 13:39
Super champ is inderdaad een betere keuze. Veel beter geluid dan de vox en daarnaast vind ik de vox erg onbetrouwbaar. In het verleden, toen ik net begon heeft dat ding me vaak laten zitten. Hij is niet best gebouwd.

De superchamp is simpeler. Verwacht hier ook niet hoge kwaliteit, maar de sounds zijn veel beter en zeker geschikt voor de blues.

Stretch
29 april 2010, 15:03
Die amps hebben geen koptelefoon ingang, wat wel moet, omdat mijn ouders anders gek worden van m'n gespeel.


Die blues junior lijkt me ook wel wat, maar die heeft hetzelfde probleem...

andere suggesties?

tommus42
29 april 2010, 15:50
Een soldeerbout en een hand vol vermogensweerstanden (V=iR, P=Vi).
Zorg dat je 8 ohm krijgt. Tja, vervolgens moet je dat signaal op je koptelefoon krijgen. Weet niet zo hoe dat moet. Ik zou zeggen een redbox.

Stretch
29 april 2010, 15:59
Dat lukt me dus nooit, ik ben wel goed in natuurkunde, maar dingen aanpassen in de praktijk lukt me nooit xD

TimS
29 april 2010, 16:14
Koop dan een POD ofzo als je toch met koptelefoon gaat spelen :dontgeti:

tommus42
29 april 2010, 16:16
mmm, als je nou eens naar de electronicaman gaat en vraagt om een 8 ohm weerstand van zeg 30W, misschien kan ie je helpen. Ws heeft ie 'm niet, dan kun je overwegen te vragen of ie 6 tien watt weerstanden heeft. Moet je zelf even rekenen, hij wil ook graag van zijn incourante maten af.

Stretch
29 april 2010, 16:31
@TimS,

Het is niet dat ik constant met koptelefoon speel, maar ik kan niet de hele tijd met vrij geluid spelen. Daarom moet ik ook gewoon een koptelefoon op kunnen zetten.

Outline
30 april 2010, 04:46
De Superchamp zit net onder de 300 euro, dus past precies binnen je budget.

Verder zit er een Line-out op. Als je die nou 'ns doorlust naar een HT&K-versterker oid (pc?) waar je wel een hoofdtelefoon aan kan hangen... Of neem voor een ero of 50 een aparte hoofdtelefoon-versterker van Behringer. Probleem opgelost...

Paragon
1 mei 2010, 12:38
Je kunt eventueel als je van plan bent ook wat op te treden een Vox VT50 nemen, net iets groter en zwaarder, maar wel een voller geluid door de 12 inch speaker, en heeft nog een mogelijkheid voor external speaker cabinet (8ohm).

p.s. Als het goed is kun je bij Feedback een vt50 voor 299 krijgen.

guitarguru
1 mei 2010, 12:59
Je kunt eventueel als je van plan bent ook wat op te treden een Vox VT50 nemen, net iets groter en zwaarder, maar wel een voller geluid door de 12 inch speaker, en heeft nog een mogelijkheid voor external speaker cabinet (8ohm).

p.s. Als het goed is kun je bij Feedback een vt50 voor 299 krijgen.

+1!!! Heb ooit ook zo'n vt30 gekocht, maar na een uurtje spelen heb ik hem omgeruild voor een vt50, met bijbetaling uiteraard.. Veel beter geluid, zowel voor thuis als op een podium.

Paragon
1 mei 2010, 13:05
Als nog enige informatie nodig is over de Vox Vt serie, vraag het aan mij, of kijk op valvetronix.net (daar is ook vanalles te vinden over veel andere vox versterkers)

icebeard
1 mei 2010, 15:55
Heb sinds een paar weken een peavey vypyr 30 ipv een marshall mg15 als oefenverster.Wat een verschil,zeker een aanrader.Deze(peavey) is met 12inch speaker en vind em heel vol klinken.Voller dan de VT30 met zijn 10inch speaker.
En leuke geluidjes uit te halen mits wat gedraai :zz:

Groetjes

flitslicht
1 mei 2010, 16:45
Als nog enige informatie nodig is over de Vox Vt serie, vraag het aan mij, of kijk op valvetronix.net (daar is ook vanalles te vinden over veel andere vox versterkers)

Ik heb ook een VT30 en ben er heel blij mee. Op een gegeven moment kreeg ik echter geen geluid meer uit het ding nadat ik mijn hoofdtelefoon eruit had getrokken. De speaker bleef dus uitgeschakeld. Heb je dat wel eens vaker gehoord?

Na een beetje wroeten met het plugje sprong hij weer aan, maar sindsdien ben ik een beetje huiverig om de koptelefoon te gebruiken. Het geluid van de koptelefoon uitgang vind ik sowieso niet echt denderend. Wel goed genoeg om te oefenen maar niet om op te nemen; dan is een microfoon veel beter.

Stretch
1 mei 2010, 16:58
hmmm, dat wordt dus een VT50 of een Blues Junior...


Dat word nog ff sparen:P

Bedankt voor de hulp iedereen!:)

Exi
1 mei 2010, 17:05
Ik heb ook een VT30 en ben er heel blij mee. Op een gegeven moment kreeg ik echter geen geluid meer uit het ding nadat ik mijn hoofdtelefoon eruit had getrokken. De speaker bleef dus uitgeschakeld. Heb je dat wel eens vaker gehoord?

Na een beetje wroeten met het plugje sprong hij weer aan, maar sindsdien ben ik een beetje huiverig om de koptelefoon te gebruiken. Het geluid van de koptelefoon uitgang vind ik sowieso niet echt denderend. Wel goed genoeg om te oefenen maar niet om op te nemen; dan is een microfoon veel beter.
De inputs van deze versterkers zijn inderdaad super, super slecht.
Ik snap echt niet waarom je op zoiets wil bezuinigen.:mad:
Wat schijnt te helpen is contactspray in alle inputs te spuiten om slecht contact (bijv. door oxidatie) te voorkomen/verhelpen.
Ik heb ook een VT30 en bij mijn versterker is het geluid na verloop van tijd alleen maar slechter geworden. Ik hoop dat ik het hiermee kan fixen, of anders het buisje vervangen.

Ga iig niet voor een Valvetronix, je krijgt na een tijdje geheid problemen met die amp.:mad:

edit: Verdere uitleg: http://www.valvetronix.net/forums/maintenance-tips-on-valvetronix-amps-t141.html
Contactspray: http://www.peterverspuy.nl/onderhoudsmaterialen/servisol/super-10-contactspray-200ml-18425.html

tommus42
1 mei 2010, 18:00
Die VT, werkt ie met die valvereactor? Vond ik wel een spectaculair ontwerp

Paragon
1 mei 2010, 20:30
Ik heb ook een VT30 en ben er heel blij mee. Op een gegeven moment kreeg ik echter geen geluid meer uit het ding nadat ik mijn hoofdtelefoon eruit had getrokken. De speaker bleef dus uitgeschakeld. Heb je dat wel eens vaker gehoord?


Dit heb ik nog niet gehoord, miss een foutje in de software (hoop dat het eenmalig blijft!)
Verder kan het ook aan de contactjes liggen zoals eerder verteld, wat spray er in helpt meestal wel even (wat spray op de stekker en in de guitar-in spuiten en dan meerdere malen de stekker er in en uit halen om het goed te verspreiden (ah wat klinkt dit lekker fout))

driesp
2 mei 2010, 02:13
Dit heb ik nog niet gehoord, miss een foutje in de software (hoop dat het eenmalig blijft!)
Verder kan het ook aan de contactjes liggen zoals eerder verteld, wat spray er in helpt meestal wel even (wat spray op de stekker en in de guitar-in spuiten en dan meerdere malen de stekker er in en uit halen om het goed te verspreiden (ah wat klinkt dit lekker fout))

Zelfde meegemaakt, ik kreeg te horen dat de eindtrap niet meer functioneerde. Was voor mij een garantiegeval.

Paragon
3 mei 2010, 10:11
Zelfde meegemaakt, ik kreeg te horen dat de eindtrap niet meer functioneerde. Was voor mij een garantiegeval.

Wat deden ze er daarna mee? hebben ze je een nieuwe gegeven? of was je je versterker een tijd kwijt voor reparatie? (als ik ergens een hekel aan heb is het een lange reparatie :dontgeti:)

driesp
3 mei 2010, 10:17
Wat deden ze er daarna mee? hebben ze je een nieuwe gegeven? of was je je versterker een tijd kwijt voor reparatie? (als ik ergens een hekel aan heb is het een lange reparatie :dontgeti:)

Was hem een maand of 3 kwijt geloof ik ... dan een nieuwe gekregen. Toch geen goeie beurt gescoord bij mij vox denk ik. Maar als ie werkt , klinkt ie wel erg mooi vind ik. Heb hem eens laten op vol vermogen meedraaien in een jam en dat klonk toch wel goed !

Paragon
4 mei 2010, 10:59
Was hem een maand of 3 kwijt geloof ik ... dan een nieuwe gekregen. Toch geen goeie beurt gescoord bij mij vox denk ik. Maar als ie werkt , klinkt ie wel erg mooi vind ik. Heb hem eens laten op vol vermogen meedraaien in een jam en dat klonk toch wel goed !

Dat is wel heel erg lang, konden ze je niet gwn meteen een nieuwe meegeven? en had je dan nog wel een back-up amp tot je beschikking?
Ik weet dat als ik mijn versterker en/of gitaar een maand kwijt ben, het zweet al in mijn handen staat dat ik meteen een gitaar moet pakken en moet gaan jammen :~P