PDA

View Full Version : Versterker naar Engeland verzenden-betaling Paypal



Aca Ilic
28 april 2010, 13:10
Hoi guys,

ik ben mijn amp aan het verkopen, en gisteren heb ik een vraag gekregen van een potentiele koper om amp naar Engeland te versturen en persoon in kwestie zou bedrag incl. verzenden en Paypal fees via paypal rekening overmaken.Verder dan zijn email adres heb ik niet,en wat ik ook raar vind is dat iemand amp wil kopen zonder dat 'ie geluidsamples heeft gehoord. Verder, heeft persoon in kwestie nog geen naam opgegeven tijdens onze email correspondentie, wat ik ook een beetje raar vind.
In hoe verre maten kan iemand via Paypal boel besodemitteren? Of anders gezegd hoe veilig/onveilig is om verkoop via paypal te afhandelen? ( of iemand evt. ervaringen hiermee heeft gehad).

alvast bedankt
Alex

Trecion
28 april 2010, 14:34
weet je zeker dat het niet naar zijn zoon in kenia gestuurd moet worden??

Aca Ilic
28 april 2010, 14:43
Ja Trecion, daar ben ik ook bang voor. Ik had topic geplaatst omdat ik wou weten of meer mensen soortgelijke ervaringen mee hebben gehad. Ik weet dat je overboekingen via Wester Union beter kunt vermijden, ik was alleen aan het twijfelen of het via Paypal ook zo'n soort oplichterij mogelijk was.
cheers
Alex

AoDf
28 april 2010, 14:46
Ik had laatst ook iemand uit Zweden die vroeg of ik mijn amp op wilde sturen. Hij zou via PayPal betalen. Gelukkig kwam er op tijd een andere koper de amp halen. Scheelde mij een hoop moeite. Maar volgens mij kunnen ze je niet naaien als ze via paypal betalen, d.m.v. stornering of iets dergelijks.

hole
28 april 2010, 14:46
Als je die knakkert niet kent, of (als je bv via een forum of zo) geen referenties kunt krijgen: niet doen.

beter safe than sorry

Edit: OF, je accepteert de paypal betaling (let op de kosten!!), wacht tot die is bijgeschreven op je PP rekening, BOEKT HEM OVER NAAR JE BANKREKENING, en dán pas verzenden. Da's ook redelijk waterproof.

TimS
28 april 2010, 14:54
Als je die knakkert niet kent, of (als je bv via een forum of zo) geen referenties kunt krijgen: niet doen.

beter safe than sorry

Edit: OF, je accepteert de paypal betaling (let op de kosten!!), wacht tot die is bijgeschreven op je PP rekening, BOEKT HEM OVER NAAR JE BANKREKENING, en dán pas verzenden. Da's ook redelijk waterproof.

Vergeet niet eerst je paypal rekening te sluiten, anders zetten ze je saldo vrolijk in de min en krijg je aanmaningen van Paypal.

Aca Ilic
28 april 2010, 14:55
Nou Hole,
ik was ook aan het twijfelen en denken dat oplichten via Paypal onmogelijk was totdat ik dit uitegoogled heb...

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13375.0

ik denk (als ik het zo zie en lees) dat ik optie via paypal ook niet zal vertrouwen.

nico verduin
28 april 2010, 15:03
Nou Hole,
ik was ook aan het twijfelen en denken dat oplichten via Paypal onmogelijk was totdat ik dit uitegoogled heb...

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13375.0

ik denk (als ik het zo zie en lees) dat ik optie via paypal ook niet zal vertrouwen.Als het iemand binnen Europa is, laat hem het gewoon via de bank overboeken. Kosten voor particulieren zijn gratis en je hebt het geld meestal met 2-5 dagen binnen.

Aca Ilic
28 april 2010, 15:10
Als het iemand binnen Europa is, laat hem het gewoon via de bank overboeken. Kosten voor particulieren zijn gratis en je hebt het geld meestal met 2-5 dagen binnen.

Hey Nico,

dat is de wijsheid idd. Ik kan hem geoon voorstel doen om via bank overboeking te doen, dan zie je meteen of iemand echt geintereseerd is.

Aca Ilic
28 april 2010, 15:17
weet je zeker dat het niet naar zijn zoon in kenia gestuurd moet worden??

trecion , dat is ook een van mooie dingen. Het is ook weer geen standard mail in het Engels, die je zo vaak tegenkomt met steeds soortgelijke verhaal. Persoon die mail op heeft gestuurd , heeft in correct Nederlands geschreven, wat mij nog achterdochtiger maakt ( zeker als je mooi bedrag voor een amp moet gaat neertellen, om vervolgens geen naam bij te zetten bij de eerste contact met verkoper).

nico verduin
28 april 2010, 15:21
Joh,

Bij twijfel niet doen.... Komt vanzelf een andere koper.

Trecion
28 april 2010, 15:56
Ik zou die mail gewoon lekker negeren. Er zullen vast nog wel andere kopers zijn die hetzelfde ervoor geven en die wel te vertrouwen zijn.:soul:

hole
28 april 2010, 16:00
Kun je die mail (geanonimiseerd) hier eens pasten?

Aca Ilic
28 april 2010, 17:01
kan niet hole,
aangezien ik aan het twifelen was heb ik toch uit voorzorg hele email verkeer uit postvakken verwijderd. Hij was iig afkomstig van ...... @aol.com email adres , waar ik niks over kon vinden.

big dooley
28 april 2010, 17:03
om wat voor amp gaat dit als ik vragen mag?
kan me moeilijk voorstellen, dat een brit vanuit europa gaat importeren... andersom is juist wel logisch... ( de pond ligt nogal laag )

heb zelf een tweedehands JVM uit schotland over laten komen... via paypal betaald en per luchtvracht (DHL) is het hierheen gekomen

voor de prijs die ik ervoor betaalde had ik een goeie deal en hij kon er haast een nieuwe voor kopen... daarom vraag ik ff om wat voor versterker het gaat

Aca Ilic
28 april 2010, 17:06
Super reverb .....

big dooley
28 april 2010, 17:37
amerikaans dus... dan wordt het wellicht een ander verhaal...

Aca Ilic
28 april 2010, 17:41
nee dooley,

zelfbouwamp, 230 V.....

big dooley
28 april 2010, 17:56
oeps, sorry...

ook dan wordt het wellicht anders...
maar zoals iemand al zei, bij twijfel niet doen... wel een eerlijk bericht naar de bieder versturen, dat je het niet ziet zitten...

de vorige eigenaar van mijn versterker had ook al gezegd, dat ie het nooit meer zou doen... teveel geouwehoer... (heb hem achteraf nog eens op een forum gesproken)

kidrock
29 april 2010, 01:36
Als het nog steeds zo is dat kopers heilig verklaard zijn bij Paypal en die koper straks gaat roepen dat ie niks ontvangen heeft, maar inmiddels zn geld terug heeft laten boeken, dan kun je straks fluiten naar je centen! Ik zou zeggen vertrouw op je onderbuik gevoel en als die zegt niet doen, dan vooral NIET DOEN!!

Hendriks
29 april 2010, 08:02
Ik KOOP veel in USA , UK , etc , bij bedrijven en particulieren , gaat altijd goed . Volgens mij doen vele forum leden dit .
Dan verbaas ik mij er toch iedere keer weer , dat als er iemand uit het buitenland iets van jou wil kopen , alle alarmbellen beginnen te knipperen , alsof er in het buitenland alleen maar oplichters wonen.

Gewoon geld laten overmaken op jou rekening en als het binnen is versturen . wil hij dat niet : jammer.

jurgend
29 april 2010, 09:24
En zorgen dat je het op een te traceren manier verstuurd. Dan kan hij achteraf ook niet komen mekkeren dat de amp nooit vrzonden is en dan zijn geld terug eisen.
Met paypal is dit mogelijk denk ik, je kunt iemand aanvechten als je niet gekregen hebt waar je voor betaalt hebt, dan krijg je je geld terug... .
Als je het niet aangetekend verstuurd hebt dan heb je geen poot om op te staan... hij, zijn geld + je versterker en jij bent je versterker kwijt en geen geld... .

Trecion
29 april 2010, 10:19
Bullshit, ik heb eens een gitaar gekocht en laten opsturen onder rembours, verzekerd en alles. Gitaar kwam kapot aan, was zelfs al kapot verstuurd aangezien er weinig hout restjes te vinden waren. Verzekering betaalt de verzender en hij heeft jou geld. negeert vervolgens al je mails en gebel en de politie verzekering of wat dan ook doet er niks aan. ik me geld kwijt hij dubbel geld

Harry
29 april 2010, 10:46
en waar staat het 'bullshit' deel in jouw post op?

Aca Ilic
29 april 2010, 11:04
Ik KOOP veel in USA , UK , etc , bij bedrijven en particulieren , gaat altijd goed . Volgens mij doen vele forum leden dit .
Dan verbaas ik mij er toch iedere keer weer , dat als er iemand uit het buitenland iets van jou wil kopen , alle alarmbellen beginnen te knipperen , alsof er in het buitenland alleen maar oplichters wonen.

Gewoon geld laten overmaken op jou rekening en als het binnen is versturen . wil hij dat niet : jammer.

Hendriks, ik koop ook regelamtig uit states en UK, daar gaat het zich niet om. Waar het om gaat is het volgende: iemand mailt je omdat hij interesse in jouw amp heeft, die hij nota bene nooit gehoord heeft, en alleen dus ( in dit geval denk ik ) op looks af gaat.
Hoe graag ik mijn amp ook wil verkopen, ben ik toch benieuwd met wie ik te maken heb.

Om email zonder "groetjes, groeten, greetz, grtz, grt,mvg..." of welke vorm van afsluiten dan ook te beeindigen, kan ik alleen toewijzen aan feit dat maatschappij harder is aan het worden .Om bij iedere correspondentie geen naam te vermelden, (en zeker als je deal wil sluiten waarmee genoeg geld mee gemoeid is) is te wijten aan basis regels van beleefdheid.

By the way, geld kan naar jouw bankrekening ook via Western Union overgemaakt worden, om vervolgens week later achter te komen dat hele bedrag foetsie is omdat een of andere "oplichter" ongedekte check heeft gebruikt....

Hendriks
29 april 2010, 11:16
Tja , ik heb ook wel eens een versterker op ebay UK gezien die ik graag wou hebben ,maar om daar even heen te gaan om te luisteren is wat lastig ,dus soms moet je wel eens een gok nemen , ik heb al een aantal gitaren online gekockt die ikook niet heb kunnen proberen , wil niet zeggen dat ik jou dillema niet begrijp.
Communicatie is dankzij moderne media gewoon aan het verharden en word steeds onpersoonlijker , als ik op MP iets te koop heb krijg je ook veel vage mail , met rare nickname's/aliassen , blijkt het achteraf gewoon om een vijftig jarige onderwijzer te gaan .

Aca Ilic
29 april 2010, 11:30
ik ga toch voor ( zoals iemand dat al zo mooi schreef) onderbuik gevoel en wijsheid van Nico, dan maar een andere koper.

E-J
29 april 2010, 11:50
Tja , ik heb ook wel eens een versterker op ebay UK gezien die ik graag wou hebben ,maar om daar even heen te gaan om te luisteren is wat lastig ,dus soms moet je wel eens een gok nemen , ik heb al een aantal gitaren online gekockt die ikook niet heb kunnen proberen , wil niet zeggen dat ik jou dillema niet begrijp.
Communicatie is dankzij moderne media gewoon aan het verharden en word steeds onpersoonlijker , als ik op MP iets te koop heb krijg je ook veel vage mail , met rare nickname's/aliassen , blijkt het achteraf gewoon om een vijftig jarige onderwijzer te gaan .

Ja, het contact bij kopen en verkopen is vluchtiger geworden. Het is makkelijker om contact te maken en mensen zijn materialistischer, ongeduldiger. Vroeger woonde mijn beste vrienden 2 huizen verder en liep je langs om te kijken of ze er waren, nu sms je, email je, of skype je terwijl die persoon vlakbij woont! Een half jaartje wonen in Engeland en in contact komen met mensen uit tal van andere landen heeft me ook laten zien dat Nederlanders veel directer en stipter zijn, als ze een mail sturen verwachten ze dezelfde dag nog antwoord te krijgen en dat op elke vraag perfect antwoord wordt gegeven. Mensen uit b.v. Portugal zijn daarin veel coulanter. Leuk detail: als er een feestje begint 'rond 8' zijn de Nederlanders er rond die tijd, terwijl mensen uit Zuid-Europa vaak veeel later binnen komen druppelen :)

Sommige producten (hier versterkers) zijn in bepaalde landen nauwelijks te krijgen en dan krijg je dit. Ik heb ook eens een Marshall uit '76 naar Nederland toegehaald, lekker gemaild met een aardige kerel die me overal te woord over wilde staan, foto's doorstuurde, telefoonnummer gaf. Niet iedereen is zo, mensen en hun karakters verschillen. Vroeger moest je wel meer met elkaar in contact komen, nu hoef je om iets voor elkaar te krijgen elkaar niet meer te zien of te spreken. Vertrouwen is belangrijker geworden en hoe iemand zich uit via mail maakt veel verschil Ik heb vaak dingen niet gekocht of verkocht omdat ik de andere kant niet redelijk vond! Zo zie je maar weer...

Quink
29 april 2010, 12:13
Om email zonder "groetjes, groeten, greetz, grtz, grt,mvg..." of welke vorm van afsluiten dan ook te beeindigen, kan ik alleen toewijzen aan feit dat maatschappij harder is aan het worden .Om bij iedere correspondentie geen naam te vermelden, (en zeker als je deal wil sluiten waarmee genoeg geld mee gemoeid is) is te wijten aan basis regels van beleefdheid.

Dat alleen zou voor mij al een reden zijn om niet aan die pipo te verkopen. Als ze nu al niet netjes kunnen communiceren, kun je je wel voorstellen hoe het gaat als er een probleem zou zijn.

kidrock
29 april 2010, 14:15
Het internet is en blijft een walhalla voor oplichters en je moet daarom drommels goed uitkijken. Ik heb regelmatig dingen aangeschaft op Ebay, maar meestal nooit bij particulieren en zeker niet als het om grote bedragen gaan. Daarentegen wel aankopen gedaan bij gerenommeerde bedrijven die een Ebay winkel hebben en dan nog doe ik al het nodige aan voor onderzoek. Ik kijk ook altijd naar de 'Feedback' die iemand heeft op Ebay. Iemand die na genoeg geen feedback heeft of een score die onder de 90% uitkomt is bij mij al verdacht en een No-Go :stop:

Aca Ilic
29 april 2010, 16:12
heb net contact met bank gehad, hun verhaal is dat als geld eenmaal op de rekening is, niemand "in principe" aan kan komen dan ikzelf.
We zullen zien, als we zeg maar mr.X voorstel doen om geld via bank te over maken. Ben benieuwd naar de reactie, al denk ik dat 'ie plotseling geen interesse meer in amp zal hebben ......

kidrock
29 april 2010, 17:13
al denk ik dat 'ie plotseling geen interesse meer in amp zal hebben ......

Dat zegt dan al genoeg lijkt mij ;)

big dooley
29 april 2010, 17:14
als ik op MP iets te koop heb krijg je ook veel vage mail , met rare nickname's/aliassen , blijkt het achteraf gewoon om een vijftig jarige onderwijzer te gaan .

hou op over die vele ramptoeristen die op MP rondhuppelen, heb aantal keren wat te koop gezet daar en het fatsoen is af en toe echt heel erg ver te zoeken
ben 1 keer thuis gebleven omdat iemand 2 cabjes kwam ophalen... niet op komen dagen, zonder wat te laten horen en dan nog kwaad worden ook, toen ik ze aan een ander had verkocht... maar goed, dit gaat richting off-topic, want over MP kun je, wat dat betreft boeken schrijven, waar je een bibliotheek mee kan vullen

Aca Ilic
30 april 2010, 11:14
yep , net zoals ik gedacht heb, gisteren mail gekregen met verzoek om paypal betaalverzoek te indienen voor amp. Nadat ik voorstel heb gedaan om naar mijn bankrekening geld te overmaken, niks meer van mr. X gehoord.
Jammer, ik zal nooit achterkomen of ik amp toevallig toch naar Nigeria of daar ergens in de buurt moest verschepen.....

Hendriks
30 april 2010, 11:27
hou op over die vele ramptoeristen die op MP rondhuppelen, heb aantal keren wat te koop gezet daar en het fatsoen is af en toe echt heel erg ver te zoeken
ben 1 keer thuis gebleven omdat iemand 2 cabjes kwam ophalen... niet op komen dagen, zonder wat te laten horen en dan nog kwaad worden ook, toen ik ze aan een ander had verkocht... maar goed, dit gaat richting off-topic, want over MP kun je, wat dat betreft boeken schrijven, waar je een bibliotheek mee kan vullen

Gelukkig lopen er ook nog heel veel fatsoenlijke gasten tussen , met een aantal heb ik nog steeds regelmatig contact.

Aca Ilic
30 april 2010, 12:07
Gelukkig lopen er ook nog heel veel fatsoenlijke gasten tussen , met een aantal heb ik nog steeds regelmatig contact.

klopt Hendriks, er zijn natuurlijk nog uitzonderingen gelukkig.

kidrock
30 april 2010, 15:02
yep , net zoals ik gedacht heb, gisteren mail gekregen met verzoek om paypal betaalverzoek te indienen voor amp. Nadat ik voorstel heb gedaan om naar mijn bankrekening geld te overmaken, niks meer van mr. X gehoord.
Jammer, ik zal nooit achterkomen of ik amp toevallig toch naar Nigeria of daar ergens in de buurt moest verschepen.....

Maar je kan in ieder geval vannacht met een gerust gevoel naar je bedje gaan zonder de gedachte dat je door 1 of ander Nigeriaan genomen bent... sorry, moest ook gelijk ergens anders aan denken, maar de details zal ik je maar besparen :crazyhappy: