PDA

View Full Version : Gezocht: Solo jazz bladmuziek



Quasar
28 april 2010, 12:09
Hoi allen, ben op zoek naar bladmuziek voor solo jazz gitaar, acoustisch of electrisch. Heb een klassieke gitaar "opleiding" en denk een uitdaging aan te kunnen gaan. Weet iemand naar welk boek/componist ik eens zou moeten gaan kijken?

alvast dank!
:B

Fistfunk
29 april 2010, 23:50
Opleiding als in conservatorium of als in klassieke gitaar gehad op een muziekschool?

Ik heb hier in ieder geval een boekje liggen dat ik wel aardig vind:
Mickey Baker's Jazz Guitar

Op Youtube even zoeken naar de user "jazzguitarrob". Die behandelt al die lessen in filmpjes :)

Hoolaa
1 mei 2010, 10:19
check eens 'best of jazz guitar' door wolf marshall

Quasar
5 mei 2010, 13:26
Hoi, Mickey Baker is niet helemaal wat ik zoek, het zijn solo's (voorzover ik dat kan afleiden uit de eerste twee lessen op youtube) maar ik bedoel meer volledige solo's met barree's, accoorden e.d. fingerstyle. volledig gearrangeerd. Zonder plectrum. tja hoe moet ik het uitleggen, had een gitarist in gedachten maar ben zijn naam kwijt.:???:

terrasbeest
6 mei 2010, 10:45
check eens 'best of jazz guitar' door wolf marshall

+1, en je krijgt er de CD bij. Verschillende 'versies' van een nummer of zeven.

beruk
6 mei 2010, 10:51
Hoi, Mickey Baker is niet helemaal wat ik zoek, het zijn solo's (voorzover ik dat kan afleiden uit de eerste twee lessen op youtube) maar ik bedoel meer volledige solo's met barree's, accoorden e.d. fingerstyle. volledig gearrangeerd. Zonder plectrum. tja hoe moet ik het uitleggen, had een gitarist in gedachten maar ben zijn naam kwijt.:???:
Mijn gok: Joe Pass, Howard Alden, George van Eps of Charlie Byrd zijn bekende fingerstyle jazz gitaristen waar bergen blad muziek van is.
Zoiets?
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51JQ7JQ099L._SL500_AA300_.jpg
Amazon of Sheetmusic hebben véél

gorgasm
6 mei 2010, 12:28
Howard Alden,


ik heb chega de saudade van hem, man die gaat los, super!