PDA

View Full Version : software programma



satbird
24 april 2003, 10:37
wie weet een programma, waarmee je een aantal accoorden in kan gooien, die dan vervolgens met een zelf gekozen begeleiding kan laten afspelen in een loop.
dit zou ik graag willen weten, zodat ik kan improviseren op m'n toonladders in het desbetreffende accoord dat wordt gespeeld.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: satbird op 2003-04-24 11:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: satbird op 2003-04-24 13:44 ]</font>

mk1
24 april 2003, 12:57
Je hebt zo'n goedkope software serie van Jewel, daar zit een cd-tje tussen met de naam: Guitar Workshop. Hier zit een versimpelde versie van Musicmaker 2000 op waarmee je je eigen begeleidingsbandje kunt maken. Incl. Basgitarist, slaggitarist, pianist of zelfs een heel strijkorkestje.
Best wel handig !

satbird
24 april 2003, 15:42
dit is volgens mij niet wat bedoel, als voorbeeld is er BB11 -band in the box 11, maar dit programma is veel te groot en niet wat ik handig vindt om te gebruiken.
wil gewoon een paar accoorden in typen die vervolgens een begeleiding aanstuurt van allerei ritme's en dan in een loop afgespeelt worden.
zodat ik kan improviseren om de desbetreffende toonladders te spelen.
thats all

satbird
27 april 2003, 16:18
iemand ???
weinig belangstelling voor dit onderwerp.

Slowhand41
27 april 2003, 17:09
De meeste programma's zoals Cubase, Cakewalk etc. zijn meestal erg uitgebreid en dus niet wat jij zoekt, dus interesse voor je onderwerp is er wel maar ik denk niemand zo'n simpel programmaatje weet.

PappaKees1949
28 april 2003, 23:11
Ik ben op computergebied een echte leek maar
volgens mij zoek jij dit:

http://www.mmmproductions.com/chordintro.html - 5k

Laat eens weten of het is gelukt en of het voor je werkt??

Crutch
29 april 2003, 10:07
IK gebruik al heel lang Guitarpro.

Je kunt de taal zelfs instellen op Nederlands!!! How about that?

Download:

http://www.guitar-pro.com/download/GPDemo.exe

satbird
29 april 2003, 11:07
zal vanavond het uitproberen, zal dan laten weten of het is wat ik zoek.
thanks in advance

satbird
1 mei 2003, 13:10
chord intro is wel grappig, alleen jammer dat er begeleiding wordt gemaakt middels gitaar accoorden, maar kan er mee vooruit.
als er nog meer mensen zijn die iets nuttigs hier ann toe willen voegen wat betreft software, graaaaag zelfs

Ic3gl0vE
3 mei 2003, 16:42
tja band in a box lijkt me toch de beste optie. wat bedoel je eigenlijk met 'te groot'? te uitgebreid? of neemt 'ie teveel ruimte in beslag, want dan zou je ook een oudere versie kunnen proberen