PDA

View Full Version : Laatste topic over mijn versterker keuze...



Pietjah
27 april 2010, 17:04
Hey !

Over 't laatst mijn topic over de Marshall mg100hdfx, maar ik denk dat ik bijna een beslissing heb genomen. Ik zag op 2dehands dit mooie beestje: een Marshall AVT 50H en Lead cabinet 4x12. Dit voor een mooie prijs van een 500 euro.

Meningen?

bedankt!

caliban
27 april 2010, 17:27
Wat wil je ermee gaan doen? Op zich niet slecht die AVT, maar voor het geld zou ik denk ik wel leukere dingen vinden.

Pietjah
27 april 2010, 17:33
Wat wil je ermee gaan doen? Op zich niet slecht die AVT, maar voor het geld zou ik denk ik wel leukere dingen vinden.

Het is vooral voor Blues en rock te gaan spelen. Zowel thuis als in een band eigenlijk. Liefst zou ik toch een Marshall half stack houden... Wat zou er dan beter zijn denk jij?

Pietjah
27 april 2010, 18:57
nog iemand een mening...?

wytz
27 april 2010, 19:05
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=124809

Het is hartstikke zonde om een avt stack te kopen als je ook zoiets moois kunt kopen. Misschien ziet zo'n half stack er wel toffer uit, maar dit klinkt vele malen beter dan zo'n avt.

Wietse

big dooley
27 april 2010, 19:13
+1,

al moet ik wel zeggen, dat je hier een enkelkanaals hebt...
niet dat dat verkeerd is, maar wellicht wel belangrijk voor de topicstarter

Pietjah
27 april 2010, 19:31
toch zal ik niet voor die Combo's gaan...

Maar ik ga er van uit dat deze AVT toch beter is dan de hdfx of een valvestate 8080? :)

HaroldA
27 april 2010, 19:39
Maar ik ga er van uit dat deze AVT toch beter is dan de hdfx of een valvestate 8080? :)

Wat vind je er beter aan klinken dan? Of ken je de versterker helemaal niet?

En wat is er mis aan de Valvestate 8080?

Pietjah
27 april 2010, 19:47
Ik heb geen ervaring met de valvestate, nog de AVT. Ik ga af op wat de reviews en forums zeggen op het internet. Ik vraag mij gewoon af of ik beter af ben met die AVT50h halfstack

Robdop
27 april 2010, 19:51
gewoon testen!

je kan geen versterker kopen zonder verschillende te hebben getest.

jannest
27 april 2010, 20:00
Ik heb geen ervaring met de valvestate, nog de AVT. Ik ga af op wat de reviews en forums zeggen op het internet. Ik vraag mij gewoon af of ik beter af ben met die AVT50h halfstack

er bestaat geen beter of slechter
jouw oren das het enig wat telt
als joe 20 aan elkaar gekoppelde 6inch overstuurde 10 wat transistor versterkers geweldig vind klinken
heb je gelijk

DaveItUp
27 april 2010, 23:08
1e generatie valvestate's zijn beduidend beter dan die AVT's. Durf ik m'n hand voor in het vuur te steken.

cazmodean
28 april 2010, 09:43
Zie ik het verkeerd of lopen er drie topics over dit onderwerp...

Thijssie
28 april 2010, 10:14
toch zal ik niet voor die Combo's gaan...
Die combo uit de link zet alle valvestates te kakken.

Behalve als je echt meer dan 1 kanaal nodig hebt, ben je imho niet goed wijs als je een torrenbak prefereert boven die 800 combo....

rijsberman
28 april 2010, 10:54
Joh, wat jij wilt. Als je je maar aan je woord houdt en dat dit écht je laatste topic over je ampkeuze is... ;)

caliban
28 april 2010, 12:37
toch zal ik niet voor die Combo's gaan...
)

Omdat die er niet 'cool' uitzien?
Je vraagt naar raad, neem hem dan met open armen aan ;)

The Running Man
28 april 2010, 14:07
Die jcm 800 combo is veel beter dan een valvestate half stack.

Als je perse toch een valvestate half stack wilt....
Kies dan een goedkope VS100R of VS8100 head op een VS8412 cab
Zo'n set stond geloof ik voor 350,- op MP of zo

Hebben wij er ook misschien iets meer vrede mee dat je geen buizencombo van 500,- koopt ;)

HaroldA
28 april 2010, 14:10
Hebben wij er ook misschien iets meer vrede mee dat je geen buizencombo van 500,- koopt :rockon:

Ach, bespaar je de moeite... Ik heb het in ieder geval al opgegeven met deze mede-forummer.

The Running Man
28 april 2010, 14:14
Ach, bespaar je de moeite... Ik heb het in ieder geval al opgegeven met deze mede-forummer.

En toch blijf ik hopen dat hij het (opgloeiende buizen) licht zal zien .......;);)

big dooley
28 april 2010, 14:17
daar is maar 1 mogelijkheid voor... de topicstarter gaat naar een winkel en zet een valvestate naast een buizenbak en vergelijkt beiden met elkaar
en dan het liefst een buizencombo naast een valvestate stack


als je van vergelijkingen kan spreken... :D

EGH
28 april 2010, 16:03
Mogelijk dat de TS geen trek heeft in de JCM800 omdat 'ie 28 jaar oud is? Kan me wel voorstellen dat dat wat afschrikt.

The Running Man
28 april 2010, 16:14
Oude Valvestate stack voah weinugh .......

Beter dan de nieuwe hoor ik vaak enne goedkoper dan die (veel betere JCM800) combo.....

http://www.speurders.nl/overzicht/marshall-valvestate-vs100-vs412-63801678.html


En een 28 jaar oude amp is bepaald geen ramp
Oude buizenbak is meestal beter te maken dan een moderne solid state of hybride amp :rockon:

big dooley
28 april 2010, 16:52
Oude Valvestate stack voah weinugh .......

Beter dan de nieuwe hoor ik vaak enne goedkoper dan die (veel betere JCM800) combo.....

http://www.speurders.nl/overzicht/marshall-valvestate-vs100-vs412-63801678.html


En een 28 jaar oude amp is bepaald geen ramp
Oude buizenbak is meestal beter te maken dan een moderne solid state of hybride amp :rockon:


zet daar "moderne buizenbak" ook maar tussen...
ben absoluut zeer tevreden met de JVM hoor, maar heb em al een paar keer opengehad (bias) en als ik hem dan intern vergelijk met de JCM800 2210 van mijn collega-gitarist, dan is zo'n oudje 10x makkelijker te repareren

beetje hetzelfde met auto's van vroeger en nu...
heb een oud opeltje record uit 1973, waar je echt alles zelf aan kan doen...
ook de chevy C30 pickup uit 1980 (de big dooley) is heel makkelijk om zelf aan te rommelen... hoef ik met de dagelijkse auto niet te proberen... die moet eerst een stekker in z'n reet geduwd worden

EGH
28 april 2010, 18:04
Lijkt me dat een bijna 30 jaar oude versterker wel sneller wat mankementen heeft?

HaroldA
28 april 2010, 18:05
Lijkt me dat een bijna 30 jaar oude versterker wel sneller wat mankementen heeft?

Waarom? :chicken:

EGH
28 april 2010, 18:10
Waarom? :chicken:

Omdat de onderdelen al 30 jaar aan werk erop hebben zitten?

HaroldA
28 april 2010, 18:12
Omdat de onderdelen al 30 jaar aan werk erop hebben zitten?

Er kan hoogstens wat brom ontstaan door een droge elco, maar volgens mij gaan weerstanden veel langer mee dan 30 jaar.

crapton
28 april 2010, 18:26
Er kan hoogstens wat brom ontstaan door een droge elco, maar volgens mij gaan weerstanden veel langer mee dan 30 jaar.

En de draaipots, en alle jacks en schakelaars? Buizen ook meteen vervangen...

Lekker een nieuwe amp kopen.

caliban
28 april 2010, 18:59
En de draaipots, en alle jacks en schakelaars? Buizen ook meteen vervangen...

Lekker een nieuwe amp kopen.

Dat is wel extreem hoor.. Nieuwe lampen kunnen er al lang inzitten, elco's kunnen vervangen zijn. Pots kunnen echt heel sterk zijn, zeker in oude amps denk ik.

big dooley
28 april 2010, 19:02
in het achterhoofd houdend wat harold aan spul heeft staan denk ik dat dat wel meevalt...
buizen gaan tegenwoordig toch niet lang mee
potmetertje en jackingangen is bij zo'n oudje zo vervangen, iets wat met een nieuw model niet zo simpel is, terwijl het net zo goed stuk kan gaan (zoniet sneller)

fredjuh
28 april 2010, 19:49
Er is idd niks tegen een ouwe buizenbak! Maar wat je vooral niet moet doen, is een Marshall MG kopen! Wat een scheitbakken zijn dat zeg. Dan kun je nog beter een tubescreamer kopen en die in je stereotoren prikken:seriousf: (Want dat is in grote lijn wat er in zo'n ding zit)

Misery Signals
28 april 2010, 21:11
De beste transistorstack die ik ooit gehad heb, is een H&K Vortex halfstack. Zeker een aanrader voor minder dan 500 Euro.

MS