PDA

View Full Version : Hoe word je moderator?



DEA100MKIV
27 april 2010, 02:06
Hoe kan je moderator worden hier ? Ik wil dat graag weten!
Ik heb niet veel gepost. Maar denk wel anders dan de mod's.
Hoewel er hier super mod's zijn zoals bijv. DON CAPPO, die je eerlijk
wijzen op je fouten... Lol moet erzijn, ook af en toe buiten het boekje
natuurlijk. Als ik mn kans kan krijgen, pak ik hem met beide handen aan.
Ik wil het zo graag! Met moderaten moet je natuurlijk anders denken dan dat je post.



gr.

Dancing Lobster
27 april 2010, 02:44
Ik ben zelf moderator op een ander forum. Ik ben dat geworden nadat een mod zijn afscheid aankondigde. Ik heb daarop een pm gestuurd naar de forum admin met de vraag of ik die mod die zou stoppen kon vervangen :)
Soms word je ook gevraagd als mod. Als je bv. erg actief bent in een bepaald gedeelte en de mods zijn op zoek naar 'extra mankracht' in dat gedeelte is de kans groot dat ze jouw vragen.
En uiteraard moet je een positieve bijdrage aan het forum leveren en moeten de mods je posts goed vinden ;)

Han S
27 april 2010, 02:50
Dit is gitaarnet, een soort staatje in een staat, met zijn eigen ongeschreven en geschreven wetten, met 26 moderators en ruim 23.000 forumleden.

Om hier moderator te worden moet je .................................opvallen?

DEA100MKIV
27 april 2010, 03:28
Maar ik hou van gitaar net is dat dan niet genoeg ?

remmiedepemmie
27 april 2010, 03:29
De eerste vereiste om moderator te worden is het hebben van gezond verstand. Alleen wil niemand met een gezond verstand moderator worden...

:)


just kidding!

Zatar
27 april 2010, 09:59
Lol jij lijkt me op zo'n 16-jarige die "weer eens iets in zen bol gehaald heeft". Dat je van gitaarnet houdt, gebruiken als regel voor Ik wil moderator worden... Je zou wel eens in een lange rij kunnen staan.

Ik vermoed dat de mods gewoon tijdig de vraag stellen om mod te worden aan enkelen die ze hier als leuke en rechtvaardige mensen ervaren...

smullie
27 april 2010, 13:52
Serieus: Ik ben zelf ook moderator op een ander (motorgerelateerd) forum (http://www.motorum.be/forum) en ook daar wordt af en toe een nieuwe mod aangesteld, meestal nadat er 1 vertrokken is. Hoe kiezen wij moderators:
De mens moet het forum en zijn werking door en door kennen, dus er al een hele tijd komen. Met 65 posts ben je echt een newbie op een forum, ook al volg je het al jaaren (zei hij zelf in zijn 64ste post ;) ). Ahv die paar duizend posts weten de bestaande mods ook wie je bent, hoe je reageert in verschillende situaties (normaal, boos, down, ...) en hoe snel je op je teen getrapt bent (en dat is belangrijk, want mods mogen echt geen lange tenen hebben)
Blijf dus nog effe hangen, doe je ding en laat af en toe eens weten (als er een mod vertrekt of zo) dat je nog geinteresseerd bent. Nooit pushen, dat werkt tegen... ;)

Maw: ongelooflijk geheel subjectief dus... En dat kan en mag, want een forum is geen democratie. Het zijn de mods die verantwoordelijk zijn voor hun forum...

Natuurlijk, als het hier helemaal anders werkt, dan neem ik uiteraard mijn woorden terug en zal ik heel mijn leven ontkennen dat ik bovenstaand geschreven heb en heeft nen boosaardige tirannieke moderator dat daar in mijn plaats gezet :D

Don Capo
27 april 2010, 17:48
topic opgeschoond, gaarne on topic blijven.

TimS
27 april 2010, 21:09
Geloof me, het is niet zo leuk als het lijkt hoor. Ben zelf ook mod geweest op een forum met toen bijna 100000 leden (zitten ze nu al over zie ik) en het levert alleen maar gekloot op.

Han S
27 april 2010, 21:15
Maar dat werkt op gitaarnet anders hoor, je hebt geen idee hoeveel en welke privilleges de mods hier hebben.

TimS
27 april 2010, 22:01
Heb je ook die plugin waarbij je posts van bepaalde mensen onzichtbaar kunt maken zonder dat ze het zelf doorhebben? Tachy goes coventry ofzo? Ik geloof dat het nu zelfs een standaard optie is bij vBulletin.

Er zijn trouwens een heleboel andere leuke plugins, bijvoorbeeld een die bepaalde gebruikers 90% van de tijd een foutmelding geeft ipv de juiste pagina.

JohnLord
27 april 2010, 22:01
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand mod zou willen worden, je hebt dan wel zekere privileges maar aan de andere kant word je ook geacht alle zin en onzin in "jouw" forumgedeelte te lezen en te beoordelen. Om nog maar niet te spreken over mod overleg etc.

Dancing Lobster
27 april 2010, 22:16
Geloof me, het is niet zo leuk als het lijkt hoor. Ben zelf ook mod geweest op een forum met toen bijna 100000 leden (zitten ze nu al over zie ik) en het levert alleen maar gekloot op.


Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand mod zou willen worden, je hebt dan wel zekere privileges maar aan de andere kant word je ook geacht alle zin en onzin in "jouw" forumgedeelte te lezen en te beoordelen. Om nog maar niet te spreken over mod overleg etc.

Ach. Ik ben al meer dan een jaar mod op dat andere forum. Soms heb je gezeik met leden enzo, maar over het algemeen doe ik het nog steeds graag :)

OT: zoals Smullie al zei, met 65 posts ga je er niet komen ;). Je moet bekend zijn bij de mods, ze moeten weten wie je bent. Met 65 posts ben je dat niet :p

Mitch
27 april 2010, 22:17
Heb je ook die plugin waarbij je posts van bepaalde mensen onzichtbaar kunt maken zonder dat ze het zelf doorhebben? Tachy goes coventry ofzo? Ik geloof dat het nu zelfs een standaard optie is bij vBulletin.

Er zijn trouwens een heleboel andere leuke plugins, bijvoorbeeld een die bepaalde gebruikers 90% van de tijd een foutmelding geeft ipv de juiste pagina.

Ik geloof toch dat ik de admin weer eens ga mailen, dit klinkt wel heel erg goed :D

Maar goed: je biedt je aan of je wordt gevraagd. In het laatste geval zit je goed. Gevraagd word je als je enige affiniteit hebt met het subforum (en het dus ook regelmatig leest) of juist als je een onafhankelijke partij kan zijn in een subforum waar mogelijk wat verschillende 'partijen' posten.
Als je gevraagd wrodt moet je geen complete debiel zijn, een beetje onafhankelijk kunnen posten, redelijke communicatieve eigenschappen hebben en we moeten je kunnen vetrouwen. Je kunt dan namelijk wel het moderatorforum lezen en de inhoud daarvan moet wel geheim blijven ;)

Zatar
28 april 2010, 00:07
He Don Capo, Mitch, ... Ik wil graag mod worden, wat moet ik ervoor doen? (grapje hoor... 't is te zeggen moest je't me binnen enige tijd vragen omdat'k hier een megamember zal worden... binnen enige tijd dus... zal ik het aanbod zeker niet afwijzen)

Indien ik hiermee te ver off topic ben gegaan, men excuses!

P.S. Die 10 stappen test wil ik best wel eens testen, kwestie van wat zelfkennis bij te krijgen :seriousf:

Han S
28 april 2010, 00:22
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand mod zou willen worden, je hebt dan wel zekere privileges maar aan de andere kant word je ook geacht alle zin en onzin in "jouw" forumgedeelte te lezen en te beoordelen. Om nog maar niet te spreken over mod overleg etc.

Er zijn subforums die zo druk zijn dat alles lezen geen optie meer is en daarom vertrouwen de mods ook op de leden die in geval van escalaties de meldknop weten te vinden. Scheelt ons weer een hoop werk en een goed forum heeft eigenlijk nauwelijks een moderator nodig.

Zatar
28 april 2010, 00:51
Feit, maar toch ben ik er zeker van dat jullie het erg druk hebben. Er zal waarschijnlijk ook vaak een melding binnenkomen die jullie moeten bekijken en uiteindelijk tijdverspilling is?

Alleszinds, ik wil best men steentje bijdragen met het helpen in orde houden ook al ben ik geen mod. 't Moet hier prettig blijven voor iedereen.

Trouwens wie van jullie is nu eigenlijk de oprichter? Die krijgt men Gigantische dank ervoor! Prachtforum en zeker op'n avond handig, dan durft men vertalen al eens slordig zijn ;)

Han S
28 april 2010, 00:54
Volgens mij is Ido the founder of gitaarnet, stuur hem een mail, een kado of bloemen mag ook, vindt hij vast niet erg.

Firebird
28 april 2010, 02:25
Grappig topic dit. Wat ik me wel eens afvraag; hoeveel tijd zitten de heren (en dames?) mods zo pak 'm beet wekelijks op het forum?

Don Capo
28 april 2010, 08:51
Ik zit best vaak op het forum. Op woensdag, donderdag en vrijdag heb ik het de hele dag aan staan op mijn werk. In het weekend nauwelijks, op maandag en dinsdag ook nauwelijks, alleen als ik berichten krijg dat er iets aan de hand is lees ik direct.