PDA

View Full Version : Raad het model!



M@rtijnd
26 april 2010, 21:45
Hey mensen,

Heeft een van jullie enig idee welke gitaar hier beneden te zien is?

http://img57.imageshack.us/img57/4905/tumblrkztqkr7btc1qzzcqt.png

Op de foto zie je Taylor Rice, de gitarist van Local Natives. Wat, overigens, een ontzettend gave band is!
Ik heb geen idee of het een goede gitaar betreft of überhaupt iets is om meer over te weten te komen (hoewel, ik hem er best tof uit vind zien). Maar dit is even een gevalletje 'Knowledge is power', zullen we maar zeggen. ;)

Bij voorbaat dank,

M

Fireburst
26 april 2010, 21:49
Geen idee, maar vind hem ook wel leuk (buiten al die schakelaartjes dan).

Voorlopig noemen we hem maar SG335 of zo.;)

Edit : 't is em niet maar hij heeft wat weg van de LSD van Hilko : http://www.hilko.be/Hilko_Guitars/Guitars/Pages/LSD.html

snaarplukker
26 april 2010, 21:56
Het is een Goya Rangemaster (http://goyaguitars.tripod.com/index1.htm) gitaar gemaakt in Italië.;)

M@rtijnd
26 april 2010, 23:10
Ah, cool! Heel bedankt voor jullie bijdrage!


...buiten al die schakelaartjes dan.

Ik vond die schakelaars juist wel sympathiek. Pure nostalgie: knopjes en schuifjes.

Volgens mij is het niet zo'n gangbaar model, afgaand op het aantal hits op Google en het feit dat ik hem nog nooit eerder gezien/nooit eerder van gehoord heb (dat voegt overigens niet heel veel toe aan mijn argument).

M

de_stoffel
26 april 2010, 23:55
En zo heb ik weer wat leuke nieuwe muziek ontdekt, bedankt!

M@rtijnd
27 april 2010, 01:28
En zo heb ik weer wat leuke nieuwe muziek ontdekt, bedankt!

Graag gedaan! Ik vind vooral Airplanes erg mooi van hun debut EP.

barno
27 april 2010, 01:56
Italiaanse gitaren, altijd wel funny. Hier heeft de ontwerper beslist toen alles op de gitaar zat om er toch maar f-gaten in te maken... daar waar nog plaats was :)

Saf
27 april 2010, 02:10
heerlijk bizar inderdaad. De meeste rangemasters hebben toch een 6 in lijn kop. en iets andere set up?

bert k
27 april 2010, 10:23
Geen idee, maar vind hem ook wel leuk (buiten al die schakelaartjes dan).

Voorlopig noemen we hem maar SG335 of zo.;)


Als jij een hollow body met SG gaat aanduiden, mag je je huiswerk wel wat beter doen.:)

D-string
27 april 2010, 11:03
Grappig.. ik heb "Airplanes" even bekeken op youtube en jij was niet de enige die graag wilde weten wat voor gitaar het is:

clipje (http://www.youtube.com/watch?v=QuljnrCfBNw&feature=related)


elroberto @Cagleman9000 i finally found it man......... its a 1966 Goya Rangemaster. model 109R but good luck finding one to buy......... none of them are for sale.......... theres not even prices posted anywhere. sooooo i guess that thing is like super rare. 5 3 weeks ago

gerritje tralalalala
27 april 2010, 11:39
Als jij een hollow body met SG gaat aanduiden, mag je je huiswerk wel wat beter doen.:)
Ik denk dat ie bedoeld dat het een soort van combo is tussen een semi-hollow en een sg en daar kan ik hem best wel gelijk in geven.:sssh:

Ik denk dat ie z'n huiswerk echt wel goed gedaan heeft hoor;)

Bram+
27 april 2010, 12:01
Ik denk dat bert k bedoelt dat SG vermoedelijk voor "Solid Guitar" of "Solidbody Guitar" o.i.d. staat, dus dat het een beetje gek is daarmee een hollow/semi-hollow mee aan te duiden. Anders maak ik dat ervan.

Duhsjaak
27 april 2010, 12:02
Hi
Kende de gitaar vaag wel, maar de band niet. Veel zullen er wel niet meer van zijn, want kwalitatief wisselvallig.
Alle dagen leer ik wat.
Vriendelijke groet
Gus a.k.a. Duhsjaak

M@rtijnd
27 april 2010, 14:11
Grappig.. ik heb "Airplanes" even bekeken op youtube en jij was niet de enige die graag wilde weten wat voor gitaar het is

Ja, klopt. Zo'n 5 mensen hadden die vraag al op Youtube gesteld, maar er stond nog geen antwoord bij. Dus het leek mij zinloos om het nogmaals te vragen. ;)
Ik heb er goed aan gedaan het hier te vragen, zo blijkt wel.

M

Fireburst
27 april 2010, 18:31
Ik denk dat ie bedoeld dat het een soort van combo is tussen een semi-hollow en een sg en daar kan ik hem best wel gelijk in geven.

Ik bedoelde het inderdaad puur op uitzicht, de hoorntjes op een ES. Of zoiets.:ok:

bert k
28 april 2010, 10:08
Ik bedoelde idd dat SG staat voor Solid Guitar. De originele Les Paul was dacht ik ook nog even te koop als SG. Verder was het maar een flauw grapje.

Rock Bottom
28 april 2010, 10:11
Ik bedoelde idd dat SG staat voor Solid Guitar. De originele Les Paul was dacht ik ook nog even te koop als SG. Verder was het maar een flauw grapje.

Daar zit je verkeerd om de SG was juist een tijdje te koop als Les Paul.