PDA

View Full Version : Epiphone EB0 of EB3



jasper159
26 april 2010, 20:05
Hallo!

In mijn volgende bandje ga ik bas spelen, dus heb ik er een nodig (...)
Bij een vorig bandje heb ik altijd op de Epiphone EB0 van de gitarist gespeeld, en die beviel me wel erg. Een leuk simpel basje voor weinig geld.
En hij is shortscale, wat wel handig is aangezien ik niet zo groot ben (1m73).

Maar nu ben ik toch aan het twijfelen of ik me een EB0 of een EB3 (niet shortscale) ga kopen. Dus vraag ik even de meningen van jullie, bassisten!

Ohja, andere suggestief zijn ook altijd welkom, maar mijn budget is wel heel krap (max 300 eu)

Jasper

pueblo
26 april 2010, 23:46
is dat inclusief versterker? kijk vooral eens rond op 2dehands daar vind je wel leuke basjes die in je budget passen (ibanez squier) van epiphone ben ik niet zo op de hoogte maar eb3 is wel beter dan eb0 dacht ik

Demonturtle
27 april 2010, 00:49
De EB-3 is idd beter dan de EB-0 (ik heb zelf een EB-3). De EB-0 werd mijns inziens vrij snel modderig, terwijl het brugelement toch voor iets meer definitie zorgt bij de EB-3. Mijn EB is ook opmerkelijk beter afgewerkt dan de EB-0's die ik in mijn handen heb gehad. Al bij al, veel bas voor weinig geld, maar inspecteer toch maar voldoende alvorens een exemplaar aan te schaffen.

apekop
27 april 2010, 09:41
De Epi EB-3 klinkt en speelt geweldig (zeker voor dat geld).
Maar hij heeft twee nadelen. Hij heeft ontzettende neckdive, erg storend.
De hals is erg lang, dus de F (eerste vakje) zit erg ver weg t.o.v. andere bassen.

Voor een goede shortscale kijk ook eens naar een Squier bronco of mustang.
En voor goede longscale bas binnen je budget: Farida jazzbas, Squier VM of classic vibe jazzbas,
of een Yamaha BB414 (is ietsjes duurder maar wel een super goede bas).
Al deze bassen zijn zeer veel waar voor je geld.