PDA

View Full Version : InspiratieLoos



Taff
26 april 2010, 18:43
Ik zou echt niet weten waar ik dit topic zou moeten plaatsen dus mocht hij verkeerd staan hier, Excuse me:soinnocent:

Waar ik de laatste tijd veel last van heb, is dat ik niks meer weet te spelen
Leuke liedjes al geleerd, en misschien zoek ik slecht maar kan verder ook niks bijzonders meer vinden. weetniet wie hier meer last van heeft, maar dit is doodsirritant.

heeft iemand nog leuke, wat uitdagende liedjes?
iets waar de gitaar centraal staat, technisch wel leuk om te spelen

In de style van: Hendrix/Knopfler/Frusciante/alles wat er ook maar en beetje op lijkt?

graag melden!
alvast bedankt:D

caliban
26 april 2010, 18:47
Beter hier ergens zetten:

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=24

loveu2man
26 april 2010, 18:49
Er is een hele handige site; www.tastekid.com

Je typt de naam van een band, film, boek of iets dergelijks die je leuk vind in en de site geeft je aanbevelingen op basis van je invoer.

Als ik Jimi Hendrix in type krijg ik;
Cream, Jefferson Airplane, Stevie Ray Vaughan, Janis Joplin, The Allman Brothers Band, Chuck Berry, Muddy Waters, Deep Purple, B.B. King, Lynyrd Skynyrd, Eric Clapton, ZZ Top, The Doors, Grateful Dead, Thin Lizzy, Frank Zappa, Steve Vai

Als ik Mark Knopfler in type krijg ik:
Chet Atkins, Jerry Garcia, John Fogerty, Don Williams, The Mavericks, Chris Rea, David Gilmour, Dire Straits, Jimmy Page, Bruce CockburnJ.J. Cale, Big Head Todd And The Monsters, Bruce Hornsby, Emmylou Harris, John Hiatt, Delbert Mcclinton, Leo Kottke

Ik denk dat hier heel wat uitdagende dingen bij zitten.

Ook kun je kijken naar wat dingen van Santana (europa, samba pa ti), Buckethead (soothsayer, notthingham lace, welcome to bucketheadland), Joe Satriani (satch boogie, surfing with the alien), Neil Zaza (I'm allright) en er zijn er nog veel en veel meer.

Als je snel wilt kijken wie deze artiesten zijn kun je de site www.allmusic.com bezoeken. Hier vind je ook informatie over hun albums, liedjes en dingen zoals biografie.

Jordii
26 april 2010, 18:51
Er is een hele handige site; www.tastekid.com (http://www.tastekid.com)

Je typt de naam van een band, film, boek of iets dergelijks die je leuk vind in en de site geeft je aanbevelingen op basis van je invoer.

Als ik Jimi Hendrix in type krijg ik;
Cream, Jefferson Airplane, Stevie Ray Vaughan, Janis Joplin, The Allman Brothers Band, Chuck Berry, Muddy Waters, Deep Purple, B.B. King, Lynyrd Skynyrd, Eric Clapton, ZZ Top, The Doors, Grateful Dead, Thin Lizzy, Frank Zappa, Steve Vai

Als ik Mark Knopfler in type krijg ik:
Chet Atkins, Jerry Garcia, John Fogerty, Don Williams, The Mavericks, Chris Rea, David Gilmour, Dire Straits, Jimmy Page, Bruce CockburnJ.J. Cale, Big Head Todd And The Monsters, Bruce Hornsby, Emmylou Harris, John Hiatt, Delbert Mcclinton, Leo Kottke

Ik denk dat hier heel wat uitdagende dingen bij zitten.

Ook kun je kijken naar wat dingen van Santana, Buckethead, Joe Satriani, Neil Zaza en er zijn er nog veel en veel meer.
Ik gebruik die site ook, :ok:. Heb je ook een account op die site? Dan werkt het nog leuker. Dan kun je vanalles opslaan enzo.

loveu2man
26 april 2010, 18:54
Ik gebruik die site ook, :ok:. Heb je ook een account op die site? Dan werkt het nog leuker. Dan kun je vanalles opslaan enzo.

Nee eigenlijk niet :p Ik ga er nu eentje maken :)

caliban
26 april 2010, 18:58
Kende de site niet, maar is wel leuk denk ik!

Fuhgawz
26 april 2010, 19:13
Ik vermoed dat je dat punt hebt bereikt in je 'gitaarcarriere' waarop het naspelen van liedjes niet meer leuk is en het tijd wordt om zelf materiaal te gaan schrijven. Dus, leer wat simpele toonladders en ga creeer zelf je eigen muziek! Dat is uiteindelijk toch veel leuker dan anderen naspelen.

caliban
26 april 2010, 19:16
Of neem de eerste de beste grepen op je gitaar, en pas ze aan tot ze leuk klinken, doe ik liefst :p

GunMetalBlue
26 april 2010, 19:17
Ik vermoed dat je dat punt hebt bereikt in je 'gitaarcarriere' waarop het naspelen van liedjes niet meer leuk is en het tijd wordt om zelf materiaal te gaan schrijven. Dus, leer wat simpele toonladders en ga creeer zelf je eigen muziek! Dat is uiteindelijk toch veel leuker dan anderen naspelen.


+1! tien tekens

Ricochet
26 april 2010, 19:18
Er is een hele handige site; www.tastekid.com



Wat is dit voor meuk? Ik voer "Debby does Dallas" in en krijg Aliens als suggestie?? :mad:

Midwolda
26 april 2010, 19:45
Ik vermoed dat je dat punt hebt bereikt in je 'gitaarcarriere' waarop het naspelen van liedjes niet meer leuk is en het tijd wordt om zelf materiaal te gaan schrijven. Dus, leer wat simpele toonladders en ga creeer zelf je eigen muziek! Dat is uiteindelijk toch veel leuker dan anderen naspelen.

+2! Volgende...

Exi
26 april 2010, 20:04
+3, Lekker mee pingelen met backingtracks of zelf iets leuks maken.
En bedankt voor die site!:ok:

nickofzo
26 april 2010, 23:04
wees creatief met muziek die je kut vind;)

frankiiee
26 april 2010, 23:56
bedroom lick van frusciante is wel een leuk lickje waar de gitaar centraal staat. Het geeft je ook wel wat ideeën om te beginnen improviseren. Redelijk uitdagend ook wel.
Snow van de RHCP is ook wel een uitdaging om op snelheid te spelen.

Of Lenny van SRV ....

toneblo
26 april 2010, 23:59
ff lekker half jaartje op vakantie, beetje zuipen en roken..... komt het vanzelf weer!

FruscianteFan
27 april 2010, 00:17
Ik zou zeggen: zorg dat je nieuwe muziek ontdekt. Soms is het best uitdagend om zelfs simpelere dingen te spelen in een andere stijl. Soms is het even confronterend om iets moeilijkers te leren. Lekker improviseren zonder iets op de achtergrond is ook leuk, leerzaam en vruchtbaar. Maar ik speelde bijv. een jaar geleden vooral RHCP en John Frusciante (en nog wel meer), nu speel ik meer Tegan & Sara en Sarah Blasko. Technisch niet moeilijk, maar wel erg aangenaam. Jeff Buckley is al een stuk lastiger.

Als je er iets aan hebt: ik heb/had vandaag heel veel inspiratie om zelf weer aan de slag te gaan (eigen muziek dus) n.a.v. het optreden van Silver mt Zion gister.

Daarbij vind ik het leuk om af te wisselen tussen dingen waar gitaar wel of niet centraal staat (ofwel heel subtiel spelen, of een pianopartij ofzo naspelen zoals bij Sarah Blasko), en tussen veel of weinig effecten, dat soort dingetjes.

groovieguitarguus
27 april 2010, 00:33
Ik kan vaak uren zoet zijn met YouTube... Ik zoek b.v. op een merk gitaar of Amps die me aanspreken of die ik interessant vind... via 'hits' kom ik dan weer bij te gekke gitaristen en muziek terecht.

Duhsjaak
27 april 2010, 01:12
Misschien kan een al dan niet tijdelijke flirt met een alternatieve stemming op je gitaar je de lol teruggeven.
Van de 50 alternatieve stemmingen zijn er een stuk of 10 niet gevaarlijk voor je gitaar.
Leuk dat Jeff Buckley wordt genoemd. Zoon van een man waar ik wel wat mee te maken heb gehad. En heel vaak met alternatieve stemmingen in de weer.
Als je een mail met suggesties wilt, zend mij dan even een PMmetje.
In verband met copyright toestanden zie ik dat soort dingen liever een beetje privé.
Snel terug naar de lol van gitaarspelen!
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak

FruscianteFan
27 april 2010, 01:42
Misschien kan een al dan niet tijdelijke flirt met een alternatieve stemming op je gitaar je de lol teruggeven.
Van de 50 alternatieve stemmingen zijn er een stuk of 10 niet gevaarlijk voor je gitaar.
Leuk dat Jeff Buckley wordt genoemd. Zoon van een man waar ik wel wat mee te maken heb gehad. En heel vaak met alternatieve stemmingen in de weer.
Als je een mail met suggesties wilt, zend mij dan even een PMmetje.
In verband met copyright toestanden zie ik dat soort dingen liever een beetje privé.
Snel terug naar de lol van gitaarspelen!
Groet Gus a.k.a. Duhsjaak
Persoonlijk te maken gehad met Tim Buckley?

Tho
27 april 2010, 10:48
Er is een hele handige site; www.tastekid.com

Fantastische site! Nu weet ik meteen welke bands voor homo's zijn!

http://www.tastekid.com/ask?q=men&f=1&t=

rudolf
27 april 2010, 11:57
Als je nog niet in een bandje speelt.. zoek een bandje :D
Muziek maken met anderen is nog veel leuker dan alleen.

jannest
27 april 2010, 16:10
veel sex en drugs

Taff
29 april 2010, 13:24
wees creatief met muziek die je kut vind;)

dit is nogwel een van de beste reacties al zeg ik zo ^^