PDA

View Full Version : Marshall MG102fx



Sonny
26 april 2010, 18:31
Hey Allemaal,

Ik heb deze knaap op het oog...

Marshall MG102fx
http://www.thomann.de/nl/marshall_mg102fx.htm

Zijn er mensen met ervaring met deze versterking?

En is deze versterker op een laag decibel goed zuiver te krijgen?

Sonny

caliban
26 april 2010, 18:33
Ik zag een topictitel met MG, en nog geen posts als antwoord, dus laat mij dan je als eerste zeggen. Blijf zo ver mogelijk weg van Marshall MG serie amps!
Wat voor geluid zou je willen, en wat voor budget het je

Tankman
26 april 2010, 18:40
Brulapen maken niet zo'n mooi geluid. Zoek eerder het verfijnde brullen van een leeuw. Klinkt veel mooier....:soinnocent:

Maar +1 voor caliban. Blijf inderdaad veeeeer weg van de MG serie. Als je voor weining een goede versterker wilt van dat formaat, zoek ff een Peavey Bandit 112. Voor weinig extra kun je ook een Peavey Valveking krijgen.

Maar nu eerst wachten op de antwoorden op caliban's vragen....

caliban
26 april 2010, 18:49
Wel lampen maar naar mijn mening ook ver van blijven: Marshall MA! Valveking, Bugera... ben je denk ik veel beter mee af. Let wel op dat je een van de nieuwere Bugera's vast krijgen, die schijnen wat betrouwbaarder te zijn.

EGH
26 april 2010, 19:03
Wel lampen maar naar mijn mening ook ver van blijven: Marshall MA!

Amen, wat een rotzooi. Écht de MG serie onder de buizenbakken.

Sonny
26 april 2010, 19:34
Het belangrijkste voor mij is dat er een mooi zuiver, geluid uit de Amp kan komen, ik ben dus niet echt van het geluid waar veel gain etc. inzit.

Verder zal mijn budget rond de 450 liggen, maar mocht het bijv. 100/150 euro duurder uitkomen, dan is dat ook geen probleem.

Ik ben wel erg benieuwd waarom de MG serie van Marshall zo slecht wordt gewaardeerd door jullie. Ik ben nieuw in dit wereldje, maar ik dacht altijd dat Marshall wel één van de betere versterkers bouwde, al dan niet de beste...


En misschien is het inderdaad wel een verkeerde benaming, dus ik zal het woordje brulaap meteen veranderen in een wat geschikter woord :)

Il_Falco
26 april 2010, 19:38
Hou de nieuwe HT-Venue serie van Blackstar in het oog!



Het belangrijkste voor mij is dat er een mooi zuiver, geluid uit de Amp kan komen, ik ben dus niet echt van het geluid waar veel gain etc. inzit.

Verder zal mijn budget rond de 450 liggen, maar mocht het bijv. 100/150 euro duurder uitkomen, dan is dat ook geen probleem.

Ik ben wel erg benieuwd waarom de MG serie van Marshall zo slecht wordt gewaardeerd door jullie. Ik ben nieuw in dit wereldje, maar ik dacht altijd dat Marshall wel één van de betere versterkers bouwde, al dan niet de beste...


En misschien is het inderdaad wel een verkeerde benaming, dus ik zal het woordje brulaap meteen veranderen in een wat geschikter woord :)

RoelSmoel
26 april 2010, 20:03
Hou de nieuwe HT-Venue serie van Blackstar in het oog!

Dikke vette ontzettende +1!!!

crapton
26 april 2010, 21:11
Zijn diverse recente topics over dus ff zoeken...

Uit eigen ervaring: Bugera 6262 combo - ca. 490 € in huis - voor het geld een ongelofelijk goede bak. Heel veelzijdig kan je m niet noemen maar de lead is super, en de power fantastisch. 10 keer, nee 100 keer zo goed qua sound als die cheap-ass Marshalls. Wel ander soort sound, dus ff Youtube checken, zou zeggen minder rauw als Marshall, wel heavy. Ze hebben ook de 333XL als je meer flexibiliteit wil. Betrouwbaarheid mijn ervaring is matig, maar bij Musicstore krijg je 3 jaar garantie.

Fame amps - zie CS60C - heb je ook als 100 Watt 2x12, voor het geld krijg je niets beters. Echte buizenversterker.

Blackstar lijkt me ook heel goed, maar is duidelijk duurder (voor hetzelfde vermogen).

caliban
26 april 2010, 22:33
Even over Marshall dan. Zij zijn een van de bekendste versterkerbouwers die er zijn, de beste is heel veel gezegd. Er zijn veel boutique merken die met betere onderdelen enzoverder werken en 'specialere' amps maken. De jaren 70 en 80 Marshalls worden door veel gitaristen heel erg geliefd. Daarna zijn de meningen vrij verdeeld. Ik persoonlijk vind de JVM's zeker een heel coole amplijn. Nu de MG waarover jij spreekt zijn dingen waar Marshall op staat, maar hebben niks maar dan ook niks te maken met de amps die de naam Marshall hebben gemaakt. In het prijssegment waarover jij spreekt zijn er veel betere dingen te krijgen gewoon. Sowieso worden lampenversterkers over het algemeen veel meer geliefd door veel gitaristen, maar daarin heb je natuurlijk ook weer beter en minder. Wat bedoel je net met zuiver? Clean dan?

EGH
27 april 2010, 01:01
Het belangrijkste voor mij is dat er een mooi zuiver, geluid uit de Amp kan komen, ik ben dus niet echt van het geluid waar veel gain etc. inzit.

Verder zal mijn budget rond de 450 liggen, maar mocht het bijv. 100/150 euro duurder uitkomen, dan is dat ook geen probleem.

Ik ben wel erg benieuwd waarom de MG serie van Marshall zo slecht wordt gewaardeerd door jullie. Ik ben nieuw in dit wereldje, maar ik dacht altijd dat Marshall wel één van de betere versterkers bouwde, al dan niet de beste...


En misschien is het inderdaad wel een verkeerde benaming, dus ik zal het woordje brulaap meteen veranderen in een wat geschikter woord :)

Zou ik eerder bij een Fender versterker kijken, of een Vox AC15. Fender als je écht clean wilt, Vox als je clean wilt en daar een heel lekker randje aan wilt draaien. Persoonlijk hou ik enorm van de Vox, en vind ik de Fenders helemaal niks maar misschien zijn ze voor jou perfect. Dus: testen!

Haaspaas
27 april 2010, 01:21
Zijn diverse recente topics over dus ff zoeken...

Uit eigen ervaring: Bugera 6262 combo - ca. 490 € in huis - voor het geld een ongelofelijk goede bak. Heel veelzijdig kan je m niet noemen maar de lead is super, en de power fantastisch. 10 keer, nee 100 keer zo goed qua sound als die cheap-ass Marshalls. Wel ander soort sound, dus ff Youtube checken, zou zeggen minder rauw als Marshall, wel heavy. Ze hebben ook de 333XL als je meer flexibiliteit wil. Betrouwbaarheid mijn ervaring is matig, maar bij Musicstore krijg je 3 jaar garantie.

Fame amps - zie CS60C - heb je ook als 100 Watt 2x12, voor het geld krijg je niets beters. Echte buizenversterker.

Blackstar lijkt me ook heel goed, maar is duidelijk duurder (voor hetzelfde vermogen).

Die bugera is inderdaad een hele goeie optie. Ik zou de sound juist rauwer omschrijven dan de mg. De betrouwbaarheid is in mijn ervaring prima maar schijnt een kwestie van geluk te zijn.

Edit: Ik lees net dat je juist op zoek bent naar een clean geluid. Dan is die 6262 waarschijnlijk niet je ding.

crapton
27 april 2010, 03:26
En is deze versterker op een laag decibel goed zuiver te krijgen?

Sonny

Ik lees hier niet in 'goed clean'. Op laag volume goed zuiver... hm wat bedoelt ie dan?

Sorry ik vind Marshalls iha een aggressiever soort distortion hebben, meer fuzzy en fizzy, niet altijd even strak. De Bugera 6262 had veel gain maar was wel heel strak en gedefinieerd.

tommus42
27 april 2010, 10:08
MG30dfx heb ik een tijdje gehad, vond het best een tof bakje over een 2x twaalf kast. Klinkt als een Marshall, als je dat mooi vindt, ik vind ze tweedehands niet te duur. Maar met jou budget zou ik een gebruikte buizenversterker kopen, best iets goeds te krijgen voor dat geld.

jim__
27 april 2010, 11:36
Heb zelf nu na even twijfelen de Marshall Haze 40 gekocht, en inmiddels ook de eerste optredens erop zitten. Is echt een aanrader, mocht je het wat vinden moet je er alleen op letten dat je echt een nieuwe hebt. De eerste lading hadden allerlei opstartproblemen, die later zijn opgelost. Erg mooi clean (vind hem zelf wat warmer dan een fender, wat mij persoonlijk meer aanspreekt), maar wel de marshall crunch op het drive kanaal. Ook op lage huiskamervolumes is het een lekkere versterker om mee te werken, hoewel hij natuurlijk het meeste tot zijn recht komt op volume. Reverb en effecten zijn parallel en in zijn geheel true bypass, zodat je altijd met je eigen effecten verder kan bouwen. Maar met de ingebouwde effecten hoef je verder niets meer mee te nemen naar de oefenruimte (stemapparaat en je gitaar misschien :gitarist:). De Marshall MA serie spreekt mij zelf minder aan, maar ieder zijn ding. De MG kan een leuke oefenversterker zijn, maar in mijn ogen ook niet meer dan dat.

Uiteindelijk kun je gewoon het beste naar de winkel gaan met je eigen gitaar, en daar alles uitproberen. Neem hier vooral de tijd voor, ga nooit te gehaast op een bepaald type versterker af zonder dat je de andere versterker ernaast hebt uitgeprobeerd. Soms kom je ineens tot heel andere conclusies (wie weet past een orange, vox, blackstar of fender veel beter bij wat je zoekt). Ga ook vooral niet je versterker kiezen op basis van youtubefilmpjes, dit zegt in mijn optiek helemaal niets over een versterker. Succes!

Sonny
28 april 2010, 15:16
Bedankt voor al jullie reacties op dit topic!
Het is voor mij belangrijk dat ik uit mijn versterker een mooi clean geluid kan krijgen, ook als hij op een laag decibel staat.

Ik heb momenteel een VOX AD30VT, eigenlijk nog splinternieuw, mede omdat ik niet goed weet hoe ik em in moet stellen.
Zijn er wellicht mensen met enige ervaring met deze amp?