PDA

View Full Version : HNND: Originele nek bewaren na Warmoth vervanging



Kingfisher
26 april 2010, 14:53
HNND - happy new neck day (jajaa, plaatjes komen nog): de nieuwe warmoth nek voor mijn fender strat plus is blijkbaar thuis toegekomen. Hopelijk kan ik van de baas vroeg naar huis.

De originele Fender neck gaat er af: ik was al lang niet tevreden van de frets: te veel afgeschuind. Ik zat te twijfelen aan een herfret, maar toen ging ineens het licht branden: gewoonweg een nieuwe neck bestellen.

1) Ik heb van Warmoth geen mail ontvangen dat het pakket onderweg was, dus het was een aangename verassing, de 70€ douane/BTW kosten moesten wel cash gelegd worden door het thuisfront.
2) Nu snel de schaller tuners en SLR nut bestellen voor er op. Hopelijk is alles netjes voorgeboord.

En dan nu mijn vraag: ik ga de originele nek uiteraard niet opstoken in de kachel. Hoe bewaar ik die het best dat hij niet gaat warpen? Hangend? Plat?

morroow
26 april 2010, 15:00
In de vriezer... Hangend!

Hendriks
26 april 2010, 15:58
Wat is Warpen? Leg hem gewoon tussen de sokken en het ondergoed.

fred dons
26 april 2010, 16:08
HNND - happy new neck day (jajaa, plaatjes komen nog): de nieuwe warmoth nek voor mijn fender strat plus is blijkbaar thuis toegekomen. Hopelijk kan ik van de baas vroeg naar huis.


En dan nu mijn vraag: ik ga de originele nek uiteraard niet opstoken in de kachel. Hoe bewaar ik die het best dat hij niet gaat warpen? Hangend? Plat?

het beste is om de halspen los te draaien zodat er geen spanning meer op de neck staat (jouw warmoth neck is ook met een losse trussrod geleverd die zul je ook ietsiepietsie moeten aandraaien om een mooi aktie te krijgen) daarna kun je hem hangen, laten liggen etc

rijsberman
26 april 2010, 18:06
Wat is Warpen?

Kromtrekken. Of scheluw, dat kan ook. Is moeilijker wat aan te doen ook, met de afstelling.

Tupelo
26 april 2010, 18:17
Of een yuki yuki scoren à vijftig pleuri en 'm daar ter conservatie opschroeven.

Thijssie06
27 april 2010, 01:10
Ja :dontgeti::soinnocent: laatst nog een yuki yuki gescoord :???::???: yuki yuki:???::???: geen idee wat het is, maar t klinkt hip :ok:

Tupelo
27 april 2010, 01:26
Yuki Yuki is mijn synoniem voor goedkope Aziatische weinig duurzame rotzooi, eigenlijk vooral gebruikt voor elektronica, een Yuki Yuki DVD speler komt bijvoorbeeld meestal bij Kruidvat of Blokker vandaan. Een Yuki Yuki gitaar zou je bij de Lidel vandaan kunnen halen. :ok: