PDA

View Full Version : Half gare locking tuner



dennie2002
26 april 2010, 14:27
Ik heb een classic player 60... Gisteren heb ik de snaren vervangen, blijkt ineens dat de tuner van de hoge e snaar heeel losjes is. Je tikt er zeg maar tegenaan en dat ding draait al. Die andere tuners hebben dit niet.

Kan ik er nog wat mee om het te fixen of wordt dat garantie / nieuwe kopen? Hij is nog geen 4 maanden oud.

snaarplukker
26 april 2010, 16:39
Het schroefje op de tunerknop wat vaster draaien lost vaak het probleem op.;)

Nitefly7
26 april 2010, 16:53
Ik heb een classic player 60... Gisteren heb ik de snaren vervangen, blijkt ineens dat de tuner van de hoge e snaar heeel losjes is. Je tikt er zeg maar tegenaan en dat ding draait al. Die andere tuners hebben dit niet.

Kan ik er nog wat mee om het te fixen of wordt dat garantie / nieuwe kopen? Hij is nog geen 4 maanden oud.

is het alleen de stemknop (dus waar je aan draait?) of is het de tuner zelf (waar de snaar doorheen loopt?)
indien 1: dan inderdaad de schroef aan de zijkant/bovenkant van die stemknop even vastdraaien..

overigens is je topictitel half gare 'locking tuner' , maar tenzij je de mechanieken hebt vervangen, heeft je CP60's gitaar geen locking (of 'klem') tuner.. !

speedmusic
26 april 2010, 17:18
Kun je eigenlijk wel één nieuwe kopen of zit je gelijk vast aan een setje?

Zelf heb ik recent een gitaar gekocht, welke 5 kleine zwarte schaller mechanieken heeft en één in een large uitvoering. Nu ben ik op zoek naar één kleine zwarte voor een reversed headstock, tot nu toe kom ze alleen in setjes tegen.

Orpheo
26 april 2010, 17:20
Kun je eigenlijk wel één nieuwe kopen of zit je gelijk vast aan een setje?

Zelf heb ik recent een gitaar gekocht, welke 5 kleine zwarte schaller mechanieken heeft en één in een large uitvoering. Nu ben ik op zoek naar één kleine zwarte voor een reversed headstock, tot nu toe kom ze alleen in setjes tegen.

warmoth verkoopt tuners los.