PDA

View Full Version : Squier Classic Vibe Telecaster



.Stax.
25 april 2010, 22:50
Hallo beste mensen op dit forum,

Na lange afwezigheid heb ik nu toch weer een vraagje wat hier past! Ik weet dat je eerst moet zoeken, heb dit gedaan maar heeft me niet echt iets opgeleverd.

Het is zo dat ik al enige tijd aan het kijken ben voor een Telecaster. Heb verschillende uitgeprobeerd, maar mijn budget laat geen Amerikaan toe. Het wordt dus een Japanner of een Mex.

Nu heb ik in de winkel een Squier classic vibe telecaster getest. Man man man, wat is dit een mooi gitaartje voor het geld. Het apparaat ziet er super afgewerkt uit, speelt soepel en klonk ook nog eens goed. Ik weet dat het mijn USA Gibson LP standard niet zal benaderen, dit hoeft ook niet. Maar voor het geld vond ik het een leuke gitaar.

Je zou zeggen: Speelt lekker, ziet er goed uit en klinkt goed. Kopen! Maar toch vraag ik me af of deze gitaren na een tijdje nog goed zijn. Hoe zit het bijvoorbeeld met kromtrekken e.d.? Ik hoor namelijk wel eens verhalen over Squier, en dan vind ik het toch zonde van mijn geld. Dan geef ik liever iets meer uit aan een Mex...

Kortom, zijn er mensen die ervaring hebben met deze Squiertjes?

Ik hoor graag van jullie,

Groeten Stephan.

guitarkid
26 april 2010, 00:31
Ik hoor namelijk wel eens verhalen over Squier.....


Wat dan? En als je hier nou andere verhalen hoort, wie geloof je dan.... ;)
Volgens mij zijn de CV's prima voor wat ze kosten en misschien zelfs wel meer dan dat. En dat heb je blijkbaar zelf al ervaren, gezien je enthousiaste reactie.
En er zullen wel wat alternatieven zijn, zoals bijv. London City, waarvoor hetzelfde geldt. Ik ken geen verhalen over kromtrekkende Squiers of wat dan ook.
Wel ken ik genoeg gitaristen die een dergelijke gitaar hebben, (dus bijv. een CV, LC o.i.d.), al dan niet als back-up, maar 'm bijv. voorzien hebben van andere pu's en/of tuners.

Gr. C.

PS. ik weet niet wat er met de tijd aan de hand is, maar deze post heb ik geplaatst op 25 april om ong. 22.30 u

.Stax.
26 april 2010, 01:25
Bedankt voor je reactie!

Voor goedkopere gitaren worden natuurlijk goedkopere soorten hout gebruikt. Ik kan natuurlijk niet onder de lak kijken, dus vroeg mij af of mensen ervaring hadden met dit soort hout bijvoorbeeld.

Ik zat er inderdaad al aan te denken om bijvoorbeeld de stemmechanieken te vervangen, deze voelde wat zwak aan, maar inderdaad verder voelt de hardware etc. ook goed aan!

De tijd klopt inderdaad niet, vreemd.

Gr. Stephan

Dommedik
26 april 2010, 01:40
PS. ik weet niet wat er met de tijd aan de hand is, maar deze post heb ik geplaatst op 26 april om ong. 22.30 u

Volgens mij kun je niet in de toekomts plaatsen, dus die tijd is niet het enige wat er mis is bij jouw? Het is vandaat toch echt 25 april?

Maargoed, ik heb ook idd geen verhalen gehoord over kromtrekkende squiers? Die van mij, een chinese nota bene, is nog steeds recht hoor! Je kunt het ook niet vergelijken met een gibson. ten eerste is het een volkkomen andere gitaar, en ten 2e zijn er andere houtsoorten en controles gebruikt.

en zul je misschien uiteindelijk de pu's vervangen of iets dergelijks. Krom trekken zal hij niet zo maar doen. Ik weet niet wat voor houtsoort er voor gebruikt word.

Als jij hem goed vind spelen, klinken e.d. zou ik gewoon op je eigen gevoel afgaan.

guitarkid
26 april 2010, 09:06
Volgens mij kun je niet in de toekomts plaatsen, dus die tijd is niet het enige wat er mis is bij jouw? Het is vandaat toch echt 25 april?

Maargoed, ik heb ook idd geen verhalen gehoord over kromtrekkende squiers? Die van mij, een chinese nota bene, is nog steeds recht hoor! Je kunt het ook niet vergelijken met een gibson. ten eerste is het een volkkomen andere gitaar, en ten 2e zijn er andere houtsoorten en controles gebruikt.

en zul je misschien uiteindelijk de pu's vervangen of iets dergelijks. Krom trekken zal hij niet zo maar doen. Ik weet niet wat voor houtsoort er voor gebruikt word.

Als jij hem goed vind spelen, klinken e.d. zou ik gewoon op je eigen gevoel afgaan.

Ik bedoelde 25 april (heb dat ook even verandert in mijn eerste post), maar het tellertje op mijn horloge schoof al naar 26 april. De forumklok loopt gewoon twee uur voor. Verder gaat het goed met me, dank U..! ;)
En hoewel je e.e.a. anders verwoordt over de Squier, ben ik het dus wel met je eens. Maar dat had Stax al vast wel begrepen.
Voor Squiers worden vanzelfsprekend andere (goedkopere) houtsoorten gebruikt dan voor LP's e.d. , maar dat wil niet zeggen dat die fysiek minder zijn. Vaak is dat basswood (linde), maar daar kun je eenvoudig even op googlen, lijkt me.

http://www.google.nl/search?q=allintitle%3Aclassic+vibe+site%3Awww.gita arnet.nl%2Fforum&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Gr. C.

Jordii
26 april 2010, 09:57
Ik heb die classic vibe, geweldig ding. Klinkt goed, voelt goed..:cheerup: Moest wel ff afgesteld worden (kostte me 20 euro), maar verder heb ik er niks op aan te merken tot nu toe.

Comfortably Daniel
26 april 2010, 11:25
Heb ook al een klein jaartje de CV Tele en ben er nog steeds blij. Even goed afstellen en hij speelde als een tiet. Misschien nog eens een ander stel p'ups erin, maar verder is 't een fijn gitaartje...zeker voor dat geld.

.Stax.
26 april 2010, 11:50
Het gebruikte hout is "pinewood" dit zei mij verder niets dus vandaar.. positieve reacties dus! goed voor gas..

guitarkid
26 april 2010, 14:47
De nieuwe CV Custom heeft een alder body. Ook wel een erg interessante gitaar.

http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0303030500