PDA

View Full Version : ABY-switch namaken



refused199
25 april 2010, 21:13
Hallo,

Ik ben van plan om een ABY-switch zelf te maken. Ik kwam op dit idee toen ik een diagram van Morley pedals tegen kwam. Deze lijkt wel heel simpel en dus kreeg ik het idee dit zelf gewoon na te doen.
http://www.morleypedals.com/abyes.pdf

Ik heb al een onderdelenlijstje gemaakt en dan blijkt dat je helemaal niet zo duur uit hoeft te zijn om zo'n pedaaltje na te maken.
Weerstanden leds en een 9volt snap heb ik hier nog wel liggen dan blijkt dat ik enkel het volgende nog zal gaan bestellen bij tonefactory:
2x TF-2153 footswitch
1x TF-10315 input mono switched
2x TF-9060 input mono

Heeft iemand hier al ervaring mee? heeft iemand nog tips?

Chroxy
25 april 2010, 22:20
eerlijk; begin niet aan die Morley. Het zijn inderdaad aby switches, maar zodra je ze gaat gebruiken voor 2 verschilledne amps krijg je een opeenstapeling van ruis/brom/noem het maar op.. Hoe dit precies komt is een technisch verhaal dat ik ook niet helemaal begrijp..

Beter bouw je de GGG ABY na, hier zitten 2 transformators in en is qua onderdlen niet heel veel duurder, maar qua switch wel vele malen beter. HaroldA heeft er 1 voor me gebouwd die ik nu al een jaar naar alle tevredenheid gebruik!

HaroldA
25 april 2010, 23:33
Heeft iemand hier al ervaring mee? heeft iemand nog tips?

Wat wil je gaan schakelen? 1 gitaar naar 1 of 2 amps? Dan moeten de grounds gescheiden worden middels trafo's. Als je dat niet doet loop je enorm veel kans op groundloops.

Hier is overigens al best wel veel over geschreven op dit forum.

driftkop
26 april 2010, 02:01
Beter bouw je de GGG ABY na

Linkje: http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=26

guitarnijboer
26 april 2010, 11:43
Ik heb de Nobels AB-master. Ik weet niet of hiervan schema's te vinden zijn, maar het is een erg goede switch die verder niets met je signaal doet en belangrijk: hij schakelt op afstand zodat je signaaldraden gewoon kort kunnen blijven. http://www.bcmmusicdistribution.com/nobelsmaster.html

refused199
26 april 2010, 17:58
Hallo,

Okee niet aan beginnen dus;)

HaroldA, de bedoeling was inderdaad om het signaal van de gitaar naar 1 of beide van de versterkers te sturen maar ik heb geen rekening gehouden met de grounds..

Ik ben in ieder geval wel van plan om de switch zelf na te gaan maken indien mogelijk, dus heeft iemand toevallig schema's van die GGG ABY switch liggen?

nico verduin
26 april 2010, 18:03
Hallo,

Okee niet aan beginnen dus;)

HaroldA, de bedoeling was inderdaad om het signaal van de gitaar naar 1 of beide van de versterkers te sturen maar ik heb geen rekening gehouden met de grounds..

Ik ben in ieder geval wel van plan om de switch zelf na te gaan maken indien mogelijk, dus heeft iemand toevallig schema's van die GGG ABY switch liggen?
Je zou de link eens kunnen bekijken in post #4........ Daarvoor zetten mensen hem erin......:)

driftkop
26 april 2010, 18:14
Je zou de link eens kunnen bekijken in post #4........ Daarvoor zetten mensen hem erin......:)

lezen is moeilijk... :rockon:

refused199
26 april 2010, 18:45
Zeker weten:blast: (moest nog ff wakker worden.)
Excuses, dat schema over t hoofd gezien.