PDA

View Full Version : Alter Bridge 8 November HMH



Mi-J'Den
25 april 2010, 20:03
Ik heb als AB-fan m'n kaarten vrijdag al besteld, vóór de officiële verkoop :)

Opnieuw HMH. Vorige keer vond ik het concert erg goed, maar toch minder dan ik verwacht had:
Ik miste het een beetje dat je wordt meegesleept in de show. Dat lag voor mij vooral aan dat ze tussen de nummers door de zaallichten aan deden voor de DVD opname. Ik ga ervan uit dat dat deze keer stukken beter zal zijn.

Ik kan niet wachten tot hun album uitkomt rond september. Ze zeggen zichzelf overtroffen te hebben, dus de verwachtingen zijn hoog. Toch denk ik dat ze dat waar kunnen maken. En nu maar hopen dat er geen vertragingen zijn...

Nog meer Alter Bridge fans hier?

Steven Otto
25 april 2010, 21:36
Ja, Alter Bridge is dik.
Ben wel benieuwd naar 't nieuwe album. Hopelijk kan ik een concert meepikken...maar...niet echt veel mede Alter Bridge fans om me heen...:(

Herman
26 april 2010, 14:40
Ik wil wel graag heen met een maat, want AB lijkt me live heel tof, maar ik ben bang dat het er dan niet in zit vanwege stage.:( Ik zie het nog even aan.

Hoogie
26 april 2010, 17:23
Ik wil ook erg graag naar AB, maar mijn vrouw is dan net uitgeteld:(

Mi-J'Den
26 april 2010, 20:03
...niet echt veel mede Alter Bridge fans om me heen...:(

Herkenbaar. Ik heb de gok genomen en twee kaarten besteld, ik zie wel wie er mee wil.

SloeGin
26 april 2010, 21:04
Ik ga ze zien in Antwerpen. Kijk er erg naar uit, het zal de eerste keer zijn dat ik ze live zie :)

new deep
26 april 2010, 23:38
cool, gaat de 5e keer worden dan! Altijd goed die gasten..

Steven Otto
14 oktober 2010, 13:27
Ziet er naar uit dat ik ook het Alter Bridge concert bijwoon.

Als ze maar veel van het eerste album spelen, dat is toch wel mijn favoriete album.

Tho
14 oktober 2010, 13:45
aanwezig! vieze gore kut tientekens graftering tyfus pleuris KUT

Yek1
15 oktober 2010, 09:14
??????????

Tho
15 oktober 2010, 10:18
jah, k wordt gek van die 10 teken regel. Gewoon 'aanwezig' kan je niet typen omdat dat minder als 10 tekens zijn.

Yek1
15 oktober 2010, 10:27
:-) :-) :-)

Orpheo
15 oktober 2010, 13:18
ja, ik zal er ook bij zijn.

Marc Oblivian
18 oktober 2010, 10:06
Ga misschien ook even kijken...wordt de derde keer.
HMH vind ik wel wat minder alleen....

Tho
18 oktober 2010, 10:10
Heb die plaat gister in de auto geluisterd. Wat een ongelofelijke flikkerplaat zeg. Daar is niks meer hardrock aan, dat is gewoon gaypop

Marc Oblivian
20 oktober 2010, 11:27
Hmmmm....als dat zo is wil ik niet meer met de band in hun voorprogramma staan......
Zal hem eens gaan luisteren.

Tho
20 oktober 2010, 11:55
Hmmmm....als dat zo is wil ik niet meer met de band in hun voorprogramma staan......
Zal hem eens gaan luisteren.

dat past toch sowieso voor geen meter? Een potenband als Moke zou uitstekend passen

Marc Oblivian
20 oktober 2010, 13:48
Nee, heheh, was ook een geintje. Moke heb ik ook nooit begrepen (zij ons waarschijnlijk ook niet hoor, daar niet van...)

new deep
28 oktober 2010, 21:30
Nieuwe plaat mist naar mijn idee een beetje de genialiteit van de vorige maar desalnietemin erg goed (super zanger, vette riffs en gave groove), twee nummers daargelaten...

MuseFan
29 oktober 2010, 00:29
Vind het nieuwe album zelf echt gruwelijk mooi. Ook qua lyrics echt goed.

Ik ben er bij 8 november, helemaal vooraan :dance:

new deep
29 oktober 2010, 00:38
Ok dan, lekker knallen in de heineken muziek Hell! Vooral de nummers van Blackbird gaan het voor mij doen daar!

Broodjekaas
1 november 2010, 18:37
Ik ben erbij!

Trouwens, wat zijn de support acts? Ik heb iets gehoord over My Favorite Scar...

Tho
1 november 2010, 23:50
weet iemand hoe die setlist er uit zal zien? Als ze alleen maar tracks van dat nieuwe flikker-album spelen ga ik niet

MuseFan
2 november 2010, 14:36
Is het al bekend hoe laat de zaal open gaat?

MuseFan
2 november 2010, 14:38
Oh, ik zie het al... 18:30 uur.

http://www.heineken-music-hall.nl/agenda/870/Alter_Bridge



Ik ben erbij!

Trouwens, wat zijn de support acts? Ik heb iets gehoord over My Favorite Scar...

Inderdaad :) Gaat ook een mooi feestje worden.

Herman
2 november 2010, 14:50
weet iemand hoe die setlist er uit zal zien? Als ze alleen maar tracks van dat nieuwe flikker-album spelen ga ik niet

Dude, no offence.. Maar als je het allemaal zo kut vindt, ga dan gewoon niet. Het is duidelijk, je vindt het nieuwe album kut.

Je kunt er van uit gaan dat ze tijdens een show, die waarschijnlijk in teken staat van hun nieuwe album, behoorlijk wat nieuw werk zullen spelen.

Tho
2 november 2010, 16:49
Dude, no offence.. Maar als je het allemaal zo kut vindt, ga dan gewoon niet. Het is duidelijk, je vindt het nieuwe album kut.

Je kunt er van uit gaan dat ze tijdens een show, die waarschijnlijk in teken staat van hun nieuwe album, behoorlijk wat nieuw werk zullen spelen.

Ja, dat zeg ik toch ook, of niet dan?

Laga
2 november 2010, 22:09
Alterbridge YEAH :blast:
Tuurlijk zijn we weer van de partij!

Het nieuwe album was even wennen ... Voor mij merendeels de zangpartijen waar nu meer de nadruk op is gelegd.

Blackbird was m.i. beter...
De nieuwe plaat zit wat meer volgespeeld met puur power accoorden zonder van die coole geniale intro's en solo's

Inmiddels meerdere malen de plaat in de auto beluisterd en ga hem wel steeds beter vinden. Nummer 5 kan ik gewoon op repeat zetten. Heerlijk nummer!

RoelSmoel
3 november 2010, 20:15
Ik snap niet wat er zo erg is aan dat nieuwe album.. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit van Alter Bridge gehoord, ben maar eens gaan luisteren vanuit de tip via My Favorite Scar die in het voorprogramma staan, meerdere keren.
Leuke muziek, ik vind het zelfs goed, komt niet vaak voor:seriousf:

Orpheo
9 november 2010, 12:48
en? wie waren erbij?! ik was er, stond links vooraan.

allereerst, my favorite scar. wat een schijtband. echt KLOTE sound. veel teveel laag. zelfs met doppen in deed het pijn.

Toen, alter bridge. volgens mij wel geteld VIER songs van hun nieuwe album. Isolation, I know it hurts, ghosts of days gone by en slip to the void. Van blackbird is bijna alles gedaan, en van one day remains ook een flinke hand. Ze hebben zelfs het nummer blackbird gespeeld, 8 minutes bliss :ok: ze hadden er geloof ik wel lol in, bijna 1 uur en 45 minuten gespeeld. Leuk was dat Miles op een gegeven moment even een heel stuk solo ging, met 'hallelujah' van Lennard Cohen. al met al, leuke avond :) zo, en op naar vrijdag, dan gaat Paul Gilbert z'n kunsten vertonen.

Mi-J'Den
9 november 2010, 13:35
Stond recht(s) voor Tremonti, niet helemaal vooraan. Voorprogramma: "My favorite guitar verzuipt in de mix omdat ik veel te veel gain gebruik." M.i. niks boeiends aan. Zanger houdt erg van publiek dat in z'n handen klapt...

Alter Bridge was erg gaaf! Beter dan tijdens de DVD opname vond ik. Myles leek veel relaxter dan toen, en zong veel beter. Ze zagen er idd naar uit dat ze zelf ook genoten. Vette setlist: (niet op volgorde behalve eerste en laatste paar nrs)

Slip to the void
Buried alive
All hope is gone
Before tomorrow comes
Coeur d'Alene
Brand new start
I know it hurts
One day remains
Ties that bind
Ghost of days gone by
Blackbird
Coming home
White knuckles
Metalingus
Come to life
Broken wings
Watch over you (Myles solo)
Hallelujah (Myles solo)
Open your eyes
Isolation
Rise Today

Het spontane Hallelujah was ook wel tof. Myles vraagt Mark voor welke song hij in de mood is. Mark: "I think that Myles should sing Hallelujah." Myles: (zoiets als) "ah, shit, eh OK." ;-)

Hopelijk komen ze tegen het einde van hun tour nog een keer langs Nederland. Ik hoop nog steeds een keer Wayward One live te horen.

Zelf heb ik even goed opgelet bij Ghost of Days Gone By, en gezien dat ik mijn tab ff moet aanpassen, maar dat ik de juiste tuning te pakken had.

Orpheo
9 november 2010, 14:19
Stond recht(s) voor Tremonti, niet helemaal vooraan. Voorprogramma: "My favorite guitar verzuipt in de mix omdat ik veel te veel gain gebruik." M.i. niks boeiends aan. Zanger houdt erg van publiek dat in z'n handen klapt...

Alter Bridge was erg gaaf! Beter dan tijdens de DVD opname vond ik. Myles leek veel relaxter dan toen, en zong veel beter. Ze zagen er idd naar uit dat ze zelf ook genoten. Vette setlist: (niet op volgorde behalve eerste en laatste paar nrs)

Slip to the void
Buried alive
All hope is gone
Before tomorrow comes
Coeur d'Alene
Brand new start
I know it hurts
One day remains
Ties that bind
Ghost of days gone by
Blackbird
Coming home
White knuckles
Metalingus
Come to life
Broken wings
Watch over you (Myles solo)
Hallelujah (Myles solo)
Open your eyes
Isolation
Rise Today

Het spontane Hallelujah was ook wel tof. Myles vraagt Mark voor welke song hij in de mood is. Mark: "I think that Myles should sing Hallelujah." Myles: (zoiets als) "ah, shit, eh OK." ;-)

Hopelijk komen ze tegen het einde van hun tour nog een keer langs Nederland. Ik hoop nog steeds een keer Wayward One live te horen.

Zelf heb ik even goed opgelet bij Ghost of Days Gone By, en gezien dat ik mijn tab ff moet aanpassen, maar dat ik de juiste tuning te pakken had.

coeur d'alene? die heb ik even gemist dan? Ik vond het een enorm ENORM tof concert, spontaan, geweldige sound van de gitaristen. lache dat Myles halverwege geen zin had om te spelen, dus z'n roadie speelde de riffs maar, haha. Ik hoop wayward one en find the real te horen.

Mi-J'Den
9 november 2010, 18:26
Bij dat nummer One Day Remains speelt altijd de roadie de riff. Blijkbaar is het te lastig om te zingen en tegelijk die riff te spelen? Denk ik tenminste.

RoelSmoel
9 november 2010, 18:41
coeur d'alene? die heb ik even gemist dan? Ik vond het een enorm ENORM tof concert, spontaan, geweldige sound van de gitaristen. lache dat Myles halverwege geen zin had om te spelen, dus z'n roadie speelde de riffs maar, haha. Ik hoop wayward one en find the real te horen.

Ik vind het eerder onprofessioneel als je je roadie vanaf halverwege alles laat spelen.

Orpheo
9 november 2010, 20:29
Ik vind het eerder onprofessioneel als je je roadie vanaf halverwege alles laat spelen.

Publiek wil t liedje horen, dan maar zo he, als zingen en spelen te lastig of vermoeiend is. Sat is dus wel professioneel...

MuseFan
9 november 2010, 22:01
Heb echt een topavond gehad! Stond bijna recht voor Myles, kon alles perfect zien. Setlist was echt mooi, vooral met die onverwachte Hallelujah.

Toch jammer dat ze In loving memory, Wonderfull life en Still remains niet hebben gespeeld, maar jah, je kan niet alles hebben!

Hoop dat ze binnenkort weer eens in de buurt spelen, maar denk dat dat nog wel even gaat duren.

Laga
9 november 2010, 22:09
Uiteraard was ik ook aanwezig! Vorige keer stond ik vooraan bij Mark (had meet and greet gehad via gitarist en kon zo mooi vooraan blijven staan voordat de deuren opengingen)
Dit keer op m'n 'vertrouwde' plek bij de geluidsman in de buurt

Vond het een erg gave show! Inderdaad een stuk relaxter dan vorige keer. Vooral Myles... Die was vorige keer tijdens de soundcheck gewoon chago, stond vooral te zeuren op het geluid en kwam zelfs niet opdagen voor de fans tijdens de meet and greet. Misschien flinke zenuwen ivm de DVD opname die avond.

Vond 'I know it hurts' erg sterk live!
Heb heel de avond zitten hopen dat ze 'still remains' zouden gaan spelen maar helaas :(

Hallelujah was geniaal..

Had wel het idee dat Myles soms wat veel effect over z'n stem heen gooide jullie ook? Misschien leek het maar zo.. kan niet echt plaatsen wat voor een effect maar geen reverb ofzo

new deep
10 november 2010, 01:20
Zoals de eerdere 4 optredens in NL ook nu weer van de partij. Vond het een leuk optreden maar zeker niet zo strak en qua geluid evenredig aan het vorige optreden in de HMH.
Wellicht dat de productie rondom de dvd destijds heeft bij gedragen aan een meer gebalanceerd geluid en strakke performance..

De spontaniteit leek nu wel meer aanwezig in vergelijk met het 'dvd' optreden alleen moet ik nog even kwijt dat ik dat Halleluja nummer een enorm pretentieus k#%$#% nummer vind, tot zover de tamelijk geensceneerde 'spontane' solo-bijdrage van Myles.

JelmerOnGuitar
10 november 2010, 12:51
Potverdorie wat een gave show!! Muzikaal echt supergoed voor mekaar, ongelofelijk goed gezongen. Ik heb genoten met kippenvel op mn hele lijf!!

Alleen het geluid was niet echt top, voor de bassisten onder ons niet echt een genot:P..

Maar jonge jogne jogne, wat een vette band.
Myles is mn held.