PDA

View Full Version : Telecaster Thinline: andere pick-up's?



titzenpitzer
25 april 2010, 18:25
Hoi!

Ik speel al een aantal jaar met een Fender tele thinline 69'.
Als versterker gebruik ik een Fender hotrod deluxe.

Tegenwoordig begin ik me nogal te storen aan het wel erg schelle geluid. Ik besef wel degelijk dat mijn materiaal niet anders dan schel kan klinken, maar ik wil hier toch verandering in brengen, zonder een nieuwe gitaar te moeten kopen.

Het komt erop neer dat ik een betere sound wil halen door kleine ingrepen. Ik wil geen volledig cleane sound natuurlijk, nu heb ik nogal veel last van dat plèng-ploing-geluid, als je begrijpt wat ik bedoel :)

Zo had ik eerst een redelijk goedkope oplossing in gedachten: nieuwe pick-up's, maar ik heb geen idee welke ik zou moeten nemen. Sowieso warme gevallen, en iets meer output. Maar geen idee of dat wel veel zal helpen, aangezien de structuur van een thinline een én al 'sparkle' is, toch?

Een maatregel die iets drastischer is, is een nieuwe versterker aanschaffen. Ik heb het gevoel dat een hotrod ook een nogal schelle versterker is; ik dacht aan een Fender bandmaster, maar die chorus, delay, ... zie ik me niet direct gebruiken. (ik ben zot van het typische fender-geluid, dus ga me beperken tot hun producten qua versterkers...)

Suggesties?

Luigi
25 april 2010, 18:42
probeer eens andere (waardes van je) potmeters. Ik meen dat er in jouw thinline 1 meg potmeters zitten. Als je die vervant door 250k of 500k krijg je een warmer geluid.

Mitch
25 april 2010, 18:45
Het komt erop neer dat ik een betere sound wil halen door kleine ingrepen. Ik wil geen volledig cleane sound natuurlijk, nu heb ik nogal veel last van dat plèng-ploing-geluid, als je begrijpt wat ik bedoel :)