PDA

View Full Version : ez drummer multichannel hulp gevraagd



deefke666
25 april 2010, 10:39
hallo,

ik heb me een weekje geleden ez drummer aangeschaft om wat backingtracks te maken en me eens een beetje met recording bezig te houden... na de gewoonlijke installatie problemen (ben echt een noob op de pc :seriousf:) draait alles naar wens...

nu zou ik graag die drums willen gaan bewerken, ik heb gelezen dat het mogelijk moet zijn om ez drummer te gebruiken over acht sporen, zodat ik de snare, kick, toms enz individueel kan bewerken...

probleem is dat ik er niet uitgeraak hoe ik dat juist moet doen,
als ik de mixer open in ez drummer kan ik wel multichannel selecteren maar ik geraak er niet uit hoe ik die kanalen in mijn sequencer kan aktiveren...

misschien gaat het met wat hulp van jullie wel gaan lukken hehe :soinnocent:

ik gebruik sonar home studio 7 hiervoor....

alvast bedankt voor de hulp

grtz deefke

fivelastwords
25 april 2010, 11:29
Hey,

Je kan in de interne mixer van de plugin aangeven dat je ze multichannel wil uitsturen, in Logic zou je dan aux-kanalen kunnen aanmaken en daar de outputs van de EZ-drummer aan toe kunnen wijzen. In sonar moet het soortgelijk werken. Anders heb je vast wel genoeg info in dit topic (http://www.gatortraks.com/forum/index.php?topic=26.0) wat wel Sonar gerelateerd is. Succes!

Iceman
26 april 2010, 14:58
Zoals FLW aangeeft.

In Sonar:

Insert > Soft Synth > EZDrummer

Kiest bij de Insert Soft Synth Optiooons voor "All Synth Audio Outputs" voor stereo of mono.

Oke > daarna zul je zien dat Sonar allerlei tracks zelf aanmaakt.
Zet je EZDrummer interne mixer op "multichannel" en klaar ben je.

deefke666
4 mei 2010, 18:19
thanks voor de info...

het lukt zo om de verschillende tracks te maken maar ik heb dan geen geluid
en als ik dan op de afbeelding van bijvoorbeeld de basdrum klik dan zie ik wel een aanslag maar met vertraging en dus zonder geluid....

Erik70
5 mei 2010, 19:20
Ik gebruik ook EZ en sonar.

Doe inderdaad wat Iceman al zegt. Maar check ook even het volgende:

In de mixer van EZ kan je aangeven naar welke track je ieder spoor wilt zenden.
Sonar maakt danwel automatisch meerdere tracks aan, maar wijst ze niet automatisch toe. je zult ook iedere track van sonar afzonderlijk de input moeten instellen op wat er in ontvangen moet worden.

...ben niet altijd even goed in uitleggen, hoop dat je me begrijpt.

deefke666
6 mei 2010, 06:31
ik begrijp het helemaal maar ik krijg gewoon geen klank, en op de afbeelding van het drumstel zie ik wel een aanslag als ik bv op de bassdrum klik maar met een paar seconden vertraging...

ik open via inserts - soft synts - ezdrummer,
dan klik ik in ezdrummer multi channels aan in de mixer
en als ik dan op de individuele tracks van sonar op inputs klik staan daar de juiste kanalen van ezdrummer...

ik vraag me echt af wat ik mis aant doen ben :???::???:

iig thanks voor de hulp, ik hoop er vroeg of laat toch te komen :seriousf:

grtz deefke

Iceman
7 mei 2010, 14:18
ik begrijp het helemaal maar ik krijg gewoon geen klank, en op de afbeelding van het drumstel zie ik wel een aanslag als ik bv op de bassdrum klik maar met een paar seconden vertraging...

ik open via inserts - soft synts - ezdrummer,
dan klik ik in ezdrummer multi channels aan in de mixer
en als ik dan op de individuele tracks van sonar op inputs klik staan daar de juiste kanalen van ezdrummer...

ik vraag me echt af wat ik mis aant doen ben :???::???:

iig thanks voor de hulp, ik hoop er vroeg of laat toch te komen :seriousf:

grtz deefke


Zo te lezen heb je 2 problemen; 1 - je hebt geen geluid op de losse EZdrummersporen en 2 - je hebt vertraging.

1. Zijn de samples binnen EZdrummer wel geladen? Check de outputs van de losse sporen die EZdrummer heeft aangemaakt. Misschien moet je die nog allemaal instellen naar je geluidskaart of masterbus. Je had de inputs van de losse sporen gecheckt, zie je de meters ook uitslaan op die sporen als je de kick of snare aanslaat met de muis? Als deze meters uitslaan, staan de outputs van de losse sporen nog niet juist ingesteld.

2. Vertraging = latency. Check weer in Sonar bij Options > Audio op hoeveel samples de buffer van je geluidskaart staat ingesteld. Des te minder samples, des te kleiner de vertraging. Kleiner is dus beter, maar het hangt af hoe snel je computer is. Probeer steeds kleiner in te stellen, op een gegeven moment zul je horen dat je geluid vervormt. Stel dan je buffer iets hoger in. Laat ff weten of dit werkt.