PDA

View Full Version : 2 pre-amps met 1 poweramp....



Sj03rd
23 april 2003, 21:59
Ik heb een marshall JMP-1 en nu ga ik denk ik een J-station van Johnson erbij kopen, vooral voor thuisgebruik maar misschien ook een keer voor de band.
De vraag is: hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn JMP EN de j-station tegelijk kan gebruiken (dwz kan switchen tussen geluiden van de J en de JMP, ik gebruik uiteraard een midiboard)
want het lijkt me niet echt handig om 2x thru te gebruiken en dan naar mn g-major.
Hoe doen jullie dit en als ik eventueel nog wat erbij moet kopen...hoeveel gaat dat dan kosten?

StoneCourt
24 april 2003, 09:51
Met een switcher moet dat vrij eenvoudig te doen zijn. kijk eens op de suggested gear list van Maarten van Helden http://www.vanhelden.demon.nl/gear/gear.htm

Daar staan de nodige apparaten die je hiervoor kan gebruiken. Axess schijnt vrij goed te zijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: StoneCourt op 2003-04-24 09:52 ]</font>

Rectifier
24 april 2003, 10:24
Kun je de JMP1 niet bypassen???

De J-station kun je met de laatste software update true bypassen.
Als je dat met de Marshall JMP1 ook kan dan zou je ze wel gewoon in serie kunnen zetten.
Marshall aan = J-stat bypass
J-stat. aan = Marshall bypass

Maar een Axess GRX4 is een leuke true bypass switcher :wink:

nocaster
24 april 2003, 10:36
Brunetti heeft hier een geweldige oplossing voor. kijk op hun homepage

jack to the bone
24 april 2003, 12:38
gebruik een line selector van boss
daar zitten 2 effectloops in
iedere effectloop een preamp en je kunt zo onderling switchen
werkt als een tiet :grin:
... bij mij tenminste

Nocki
24 april 2003, 17:00
maarten van helden (hierboven al vernoemd)
gebruikt zn preamp en ook een fx apparaat welke te gebruiken is als preamp. hij schakelt met een ab box (op afstand met midi door zn midi switcher) het enigste wat hij doet en voor jou niet interesant is is dat hij ook nog eens allebij tegelijk kan gebruiken. maar in principe is het met een ab box te doen voor je.
hij heeft er zelf een gemaakt met inplaats van een footswitch een input jack om een footwswitch of een midi relay switch aan te hangen.

nocki

kokeleko
24 april 2003, 19:52
Als je nou je Johnson in de fxloop van de JMP1 hangt, fxlevel op 0 = JMP1 sound
fxlevel op 12= Johnson sound

Kun je gewoon de outputs van je JMP1 naar je poweramp sturen, ja toch?

kokeleko
24 april 2003, 19:53
Of de outputs van je JMP1 door de G-Major sturen en dan naar je poweramp. :grin:

kokeleko
24 april 2003, 20:36
O ja en een splitter voor je preamps om je gitaar signaal te splitten...

Chiel
27 april 2003, 16:48
Nobbels heeft toch van die A/B boxjes??? Twee keer een voorversterker erin en een enkel stereolijntje eruit. De box wordt geschakeld door een Jackplug (heeft je G-Major) en zo'n simpel doosje kost zo'n 60 euro. klaar toch???

Braindead
27 april 2003, 21:51
Je moet gewoon een Engl Poweramp kopen, daar kun je twee preamps op aansluiten.