PDA

View Full Version : HNAD - Peavey ....



Sanderltd
24 april 2010, 14:55
Deze voormiddag ben ik eigenaar geworden vannnn...:

http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00205-1.jpg


http://i250.photobucket.com/albums/gg258/Flying-V/DSC00209-1.jpg

(Sorry voor de slechte foto's! Er zijn betere op weg. :))

De Peavey 5150 combo dus! :hippie:
Ik heb hem onlangs via Marktplaats kunnen reserveren en de verkoper heeft hem voor mij tot vandaag aan de kant gehouden. (Waarvoor dank!)

In vergelijking met mijn Valveking 212 is deze 5150 een echt bakbeest. Precies hoe hij in alle reviews omschreven wordt. Het fijne aan deze combo is dat hij precies iets meer headroom heeft op het cleane kanaal dan de head versie. Als ik de gain wat terugdraai, krijg ik er erg goede cleane klanken uit. Het is gewoon een kwestie van de juiste afstelling te vinden.

Wat betreft het leadkanaal; de distortion is merkbaar beter dan die van de Valveking moet ik toch wel toegeven. (De Valveking blijf ik nog steeds ook een erg goede amp vinden, maar deze 5150 is gewoon een stapje hoger.)
Met de pre gain op 4,5, heb ik meer dan genoeg en krijg ik er een erg vette, snijdende tone uit.
Ik heb hem een paar keer gebruikt in combinatie met mijn Tubescreamer, maar ik ben er nog niet uit of dit de tone nu wel of niet op verbetert. (Het zal nog eventjes moeten wennen vermoed ik.)

Het enige "nadeel" (als ik écht iets moet noemen) is het feit dat hij nogal ruist als de snaren niet worden aangesloten. Zelfs met de noisegate ervoor blijft er nog enige ruis aanwezig. Persoonlijk stoort met dit helemaal niet, maar ik vermeld het toch eventjes. (Mijn Valveking ruist immers ook een klein beetje.)

Verder niets dan lof over deze versterker en over de vriendelijke verkoper!

caliban
24 april 2010, 14:57
Is hij closed back? Vette amp, heel veel plezier gewenst.

Sanderltd
24 april 2010, 14:59
Is inderdaad volledig dicht langs de achterzijde. En dat merk je heel goed bij de lagere tonen. :)

caliban
24 april 2010, 15:01
Leuk :), hoe vind je de speakers klinken? Zijn toch sheffields hè?

Sanderltd
24 april 2010, 18:16
Zijn inderdaad de standaard Sheffields. Ik heb eigenlijk geen ervaring met losse cabs, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Maar ik kan wel zeggen dat ze naar mijn gevoel heel sprankelend en levendig klinken.
Ik neem aan dat deze speakers eigenlijk zo goed mogelijk gevoiced zijn om bij deze versterker en constructie te passen. Dus voorlopig nog niets op aan te merken. :)

caliban
24 april 2010, 22:37
Ik denk ook dat ze zeker bij de 5150 goed moeten klinken. Ik heb ooit de 5150 cab gehad met andere amps, en ook die klonk vrij goed!

Steven Otto
25 april 2010, 09:52
Fijne versterker, ik heb hem ook gehad.
Destijds weg gedaan omdat ik hem te zwaar vond en liever een ENGL wou. :D

Baker
25 april 2010, 10:23
Deze amps klinken als een klok.
Het nadeel is dat ze ook het gewicht hebben van een gietijzeren kerkklok. Deze combo's zijn echt niet-normaal-meer-zwaar.

Maar.... je hebt nu de lekkerste crunch die je maar kunt bedenken en een heerlijke lead.

Gefeliciteerd!

caliban
25 april 2010, 12:33
Deze amps klinken als een klok.
Het nadeel is dat ze ook het gewicht hebben van een gietijzeren kerkklok

:seriousf::seriousf:

Sanderltd
25 april 2010, 13:55
Dat is inderdaad, mijn inziens, het grootste nadeel aan deze amp. Maar gelukkig hoef ik er bijna nooit mee te slepen, dus persoonlijk ondervind ik er geen last van. :)
Ik vind het overigens wel ironisch dat er 1 handvat aan de bovenkant van de amp zit. Net alsof het bedoelt was dat gevaarte te dragen met één hand oid. Mij lukt het in elk geval niet de versterker alleen te tillen. Met z'n tweeën is het wel nog makkelijk te doen.

Tho
25 april 2010, 14:38
Deze amps klinken als een klok.
Het nadeel is dat ze ook het gewicht hebben van een gietijzeren kerkklok. Deze combo's zijn echt niet-normaal-meer-zwaar.

Maar.... je hebt nu de lekkerste crunch die je maar kunt bedenken en een heerlijke lead.

Gefeliciteerd!

Inderdaad, het zou me niets verbazen als dat de zwaarste combo ever is. Mijn halfstack weegt nog niet zo veel als dat kreng.

Gefeliciteerd! Want het is wel een geweldige amp

Misery Signals
25 april 2010, 22:17
Duidelijk nog nooit een Rocktron Vendetta combo opgepakt :)

Ik had de indruk dat die combo's iets minder bruut klinken?

MS

Wiellem
26 april 2010, 00:53
Vette amp, mijn volgende amp word hoogstwaarschijnlijk ook een 5150/6505 :) (of ik moet de lotto winnen en koop een Mark IV)

Soulflyhigh
27 april 2010, 03:04
Deze amps klinken als een klok.
Het nadeel is dat ze ook het gewicht hebben van een gietijzeren kerkklok. Deze combo's zijn echt niet-normaal-meer-zwaar.

Maar.... je hebt nu de lekkerste crunch die je maar kunt bedenken en een heerlijke lead.

Gefeliciteerd!
40KG schoon aan de haak. Het is vooral de omvang waardoor je ze amper kunt vervoeren.

RedBuell
28 april 2010, 12:43
5150 te gek man pracht amp.......

cazmodean
28 april 2010, 13:11
Congratz! Superding!

Speel al jaren op een 5150 voormalig combo top. Twijfelde destijds erg over of ik het wel of niet moest doen (het combo was immers verzaagd) maar in combinatie met mijn JCM800 4x12" klinkt het gewoon super! Dat van die ruis herken ik wel: zelfs met de noise gate van de GT8 hoor ik nog wel een heel klein beetje ruis, maar ach de rest maakt het goed toch ;)

minoin
28 april 2010, 14:05
Gefeliciteerd, goeie aankoop! Daar ga je plezier van hebben :) Ruist wel als een malle volgens mij :chicken:

marc_o
28 april 2010, 14:27
Heb 'm ook een tijd gehad en koop 'm ooit nog eens terug, want het is een klassebak als je ervan houdt. Lekker clean/crunch regelen met de volumeknop van je gitaar en een lead om te smullen.
Het gewicht is inderdaad fors, maarja, je kunt niet alles hebben en het design is expres wat te stevig vanwege de beuk die de resonance kan uitdelen. Zet deze versterker met flinke resonance op een zwak cabinet en je hebt het idee dat ie uit elkaar gaat klappen.
De speakers zijn prima, lekker zo houden en ik wens je veel sjouwplezier. Ruisen geeft niks, het is een beest dat leeft, zie het maar in toom te houden, da's juist een mooie uitdaging.

Eko
29 april 2010, 14:59
Dat gewicht is er inderdaad niet voor niets. Met volume op mooie standen komt er een bek trilling uit zo`n apparaat dat het gewicht mooi meegenomen is. Anders staat ie ineens voor je op een podium.
Trouwens die 40 kg is niet uitzonderlijk. Een Twinreverb met JBL`s heeft het gewicht van een schoonmoeder op steroiden. ( met vergelijkbare herrie!).

Riky
29 april 2010, 15:05
40KG schoon aan de haak. Het is vooral de omvang waardoor je ze amper kunt vervoeren.

dat is het hem inderdaad.
Als hij het formaat van een broodtrommel (bij wijze van) had zou 40 kg prima te tillen zijn.


Vette amp hoor! Echt cool ding!

iWishmaster
29 april 2010, 15:20
Vette amp! Tijd geleden één getest, maar die was erg afgeragd (echt heel erg) en toch wilde de eigenaar de volle hoofdprijs van ~800 euro ofzo. Laatst een 6505 head getest, maar daar was ik niet van onder de indruk. Schijnt dat de combo's een stuk warmer gebiased staan oid, waardoor ze minder fizzy/schel klinken? Geen idee of het klopt, maar gefeliciteerd met je combo!

tommus42
29 april 2010, 15:33
5150 wel van gehoord, moet een goede versterker zijn. Kan kloppen van dat biassen, heb mijn 9100 EL34 kant heel warm staan, hoor je wel degelijk.