PDA

View Full Version : HNAD Mesa Boogie studio DC-2



allochthomas
24 april 2010, 12:42
Na wat kleine dingetjes is de ruil toch door gegaan. Mijn CMW woodface is de deur uit en in de plaats krijg ik een mesa studio DC-2.

Altijd al dol geweest op de dual calibre series. Mijn .50cal+ klonk erg goed, maar door de gedeelde gain pot niet bruikbaar. Ik wil een verzadigde scheur en een mooie clean en dat ging helaas niet echt. De DC-2 geeft me dat door de gescheiden kanalen.

Lekker handzaam formaat, maar omdat het een combo is nog behoorlijk zwaar. De speaker die er in zit valt me eigenlijk een beetje tegen, alles klonk erg plat en had weinig power. Toen ik hem aansloot op mijn bogner 4X12 sloeg ik bijna stijl achter over, de DC-2 kan scheuren niet normaal. Voor 22 watt maakt hij erg veel herrie. Met de contour knop op de footswitch krijgt de amp nog een extra boost. Ideale kleine versterker die zich ook prima in een band stand kan houden. Het enigste wat ik er wel aan wil veranderen is dat hij omgebouwd wordt tot een top zodat ik een lekker handzame versterker heb naast mijn rectifier. Weet iemand misschien iemand die dat zou kunnen doen? De short-head headshells zijn bijna onmogelijk om te vinden 2dehands en bij mesa leg ik bijna net zo veel neer als voor de amp zelf.

Genoeg geluld, foto's!
http://img714.imageshack.us/img714/217/img1788cz.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/5223/img1789r.jpg
Erg groot is hij niet vergeleken met mijn stack:seriousf:

WillemdaGuide
24 april 2010, 13:09
Gefeliciteerd!!
Ik heb vandaag net een F100 gekregen door ruil, maar denk dat die DC-2 ook zeer goed klinkt, veel plezier ermee!

caliban
24 april 2010, 14:42
Dit lijkt me echt heel vet, en cool zo langs je recto!

allochthomas
24 april 2010, 14:54
welkome afwisseling naast de recto. Zoals ik al zij: over de speaker ben ik niet zo te spreken, maar als ik de amp op mn bogner aansluit klinkt hij werkelijk fantastisch. Heerlijk sprankelend clean heeft hij zeg! Scheur ook nog als een idioot. Als het zo doorgaat is mijn recto in gevaar en gaat hij er uit voor een mark IV ofzo:seriousf:

caliban
24 april 2010, 14:58
Überschall Gas is weg?

allochthomas
24 april 2010, 18:11
Het was meer onder het motto: als de deal door zou gaan zou het leuk zijn, maar het hoeft niet. Kerel wou uiteindelijk dat ik veelte veel ging bij betalen dus ging het niet door.

Midwolda
24 april 2010, 18:55
Ik hoorde de riffs nog over de parkeerplaats knallen toen ik wegreed... :seriousf:
Ik ben blij dat jij er blij mee bent! En nog bedankt voor de faire deal, Thomas.
Je wist er ook vrij snel een puik geluid uit te halen moet ik zeggen, dat gaat helemaal goed komen.
Zo'n Mesa is ook gemaakt voor jouw muziekstijl, niet voor de mijne, dat moge wel duidelijk zijn.
Bij mijn spielerei komt de als WoodFace vermomde ÜberFender veel meer tot z'n recht,
wat een verschrikkelijk lekker vet bluesrandje kan er bij dat supercleane gepompt worden zeg!
Heb 'm nu over twee 10" Fender-Eminence's staan, maar dat is net te droog.
Straks even de twee Ragin Cajun's proberen, die hebben meer druk in het laag,
dat zal toch wel een heel stuk beter beter klinken denk ik zo.
En anders neem ik nog wel contact met je op over die 1922... :D
De WoodFace moet wel even schoongemaakt worden zo hier en daar, schakelaartje potmetertje
maar da's een kwestie "van goed naar beter"... Chris, binnenkort heb je PM! ;)

allochthomas
24 april 2010, 19:26
Ben blij dat we bijde veel plezier aan de amps hebben:). Zo zie je maar weer dat veel van je tone in je vingers zit en dat sommige amps dat wel of niet goed oppakken. Net even lekker lopen raggen met de nieuwe humbucker in de burg. De clean kanaal is echt heerlijk, ook met een beetje drive klinkt alles lekker smeuïg. Als het even kan bouw ik hem asap om tot een head zodat ik een lekker vervoerbare amp heb om mee te oefenen.

Ibanez666
24 april 2010, 20:18
welke speaker zit erin eigenlijk?

allochthomas
24 april 2010, 20:22
De standaard vintage black shadow

Ibanez666
24 april 2010, 20:27
Ah ok, in mn DC-3 zit een Vintage 30. Heb een beetje een haat liefde verhouding met die dingen. Ik vind ze voor thuis (lees niet te hard) erg fijn, maar zo gauw ik harder ga prefereer ik mn andere speakers (GT75 en G12H30) die ik in mn cabinets heb zitten

allochthomas
24 april 2010, 20:31
Ik vind de g12T-75 speakers echt verschrikkelijk op hoog volume, de v30's vind ik juist weer heerlijk. Zoals ik al zij: ik mis gewoon de druk van mijn 4X12, iets wat je uit een open back combo niet gaat halen:seriousf:

Ibanez666
24 april 2010, 20:42
Ik vind de g12T-75 speakers echt verschrikkelijk op hoog volume, de v30's vind ik juist weer heerlijk. Zoals ik al zij: ik mis gewoon de druk van mijn 4X12, iets wat je uit een open back combo niet gaat halen:seriousf:

Grappig hoe ieder geluid dan weer ervaart :)

Midwolda
24 april 2010, 20:44
Holy Moly... 'k heb de Woodface nu even over de 2x 10" RC's gezet...
dat is Pure Blues Tone, op z'n Engels, en met Hoofdletters! :lovelove:
Het ziet er niet uit, zo op die zelf-in-elkaar-gefrutte speakerkast, maar dat is maar uiterlijk.
TONE moet je HOREN! Trouwens, als ik echt lekker sta te spelen zie ik toch nix van m'n omgeving.
Misschien in de zomervakantie een mooi kastje bouwen, beetje houtbewerken in de achtertuin, lekker Zen.
En voor alle a.s. versterker-kopers: het is waar, als je een beter geluid hebt ga je beter spelen.
Je hoeft niet na te denken over hoe het wel zal klinken want je wèèt gewoon dat dàt goed is.

Ibanez666
24 april 2010, 20:47
Holy Moly... 'k heb de Woodface nu even over de 2x 10" RC's gezet...
dat is Pure Blues Tone, op z'n Engels, en met Hoofdletters! :lovelove:
Het ziet er niet uit, zo op die zelf-in-elkaar-gefrutte speakerkast, maar dat is maar uiterlijk.
TONE moet je HOREN! Trouwens, als ik echt lekker sta te spelen zie ik toch nix van m'n omgeving.
Misschien in de zomervakantie een mooi kastje bouwen, beetje houtbewerken in de achtertuin, lekker Zen.
En voor alle a.s. versterker-kopers: het is waar, als je een beter geluid hebt ga je beter spelen.
Je hoeft niet na te denken over hoe het wel zal klinken want je wèèt gewoon dat dàt goed is.

Een goed geluid werkt inderdaad aanmoedigend!

allochthomas
24 april 2010, 20:54
Holy Moly... 'k heb de Woodface nu even over de 2x 10" RC's gezet...
dat is Pure Blues Tone, op z'n Engels, en met Hoofdletters! :lovelove:
Het ziet er niet uit, zo op die zelf-in-elkaar-gefrutte speakerkast, maar dat is maar uiterlijk.
TONE moet je HOREN! Trouwens, als ik echt lekker sta te spelen zie ik toch nix van m'n omgeving.
Misschien in de zomervakantie een mooi kastje bouwen, beetje houtbewerken in de achtertuin, lekker Zen.
En voor alle a.s. versterker-kopers: het is waar, als je een beter geluid hebt ga je beter spelen.
Je hoeft niet na te denken over hoe het wel zal klinken want je wèèt gewoon dat dàt goed is.
Echt cool dat hij zo bevalt, een CMW in goeie handen stelt nooit teleur:D. Met een goed geluid ga je ook inderdaad beter spelen. Als ik een dag heb waarop ik een slecht geluid heb dan kont er vaak van spelen niet veel meer van terecht. Volgend weekend al mijn spullen naar mijn ouders brengen en eens op vol volume testen.

Ibanez666
24 april 2010, 21:48
Volgend weekend al mijn spullen naar mijn ouders brengen en eens op vol volume testen.

En je hebt verder een goede relatie met je ouders? :)

allochthomas
24 april 2010, 22:01
ouders zijn een weekje weg:)

Ibanez666
24 april 2010, 22:17
ouders zijn een weekje weg:)

Ah en je buren?

allochthomas
24 april 2010, 22:24
vrijstaand huis, dus van buren heb je geen last:seriousf:

Ibanez666
24 april 2010, 22:32
vrijstaand huis, dus van buren heb je geen last:seriousf:

Maar zij wel van jou als je hem maar hard genoeg zet ;)

Mitch
25 april 2010, 18:23
Leuk bakkie! Je zou AART eens kunnen benaderen, die heeft wel eens headshells gemaakt voor Mesa's, maar uiteraard zijn er ook anderen (Vernet) die dit kunnen als ze de maten maar hebben.

allochthomas
25 april 2010, 18:36
Vernet komt uit zwartewaal, das lekker dichtbij mijn ouders. Bedankt voor de tip! Maar eens contact op nemen met ze. AART zei het al dat hij wel eens headshells heeft gebouwd voor mesa's. Ik heb helaas niet de know how en de spullen om een goeie headshell te maken. Iemand een idee waar ik de specs van een shorthead headshell kan vinden(ik neem aan dat ik die nodig heb voor de studio dc-2). Ik begin trouwens steeds meer te twijfelen of de rectifier niet het veld moet gaan ruimen voor een mark serie.

Mitch
25 april 2010, 19:36
Ghehe, nu al twijfel over de Rectifier :D
Met Franc kun je niet mis gaan, daar kun je rustig dit soort klusjes aan overlaten!

allochthomas
25 april 2010, 19:47
AART stuurt me de schema's op:ok:
Probleem is: ze hebben allebij hun pluspunten die me erg aanspreken. Met de crunch lab in de brug klinkt de recto nog strakker dan ooit en het blijft echt een gruwelijke versterker, probleem is dat ik geen ruimte heb voor een recto en een mark IV. Peter verspuy heeft nog een mark IV, wanneer ik tijd heb eens testen. Sowieso volgend weekend de amps eens lekker testen op volume.

Nockiën: Het er doorheen jagen van gruwelijke hoeveelheden gear, waarbij de omlooptijd maximaal een paar weken bedraagt.
Volgens mij heb ik hier last van:D

AART
25 april 2010, 20:24
Volgens mij heb ik hier last van:D

Ach man, je had beide verkochte gearstukken al een hele tijd, je hebt nog een hoop in te halen dus! :seriousf:

caliban
26 april 2010, 11:41
V Ik begin trouwens steeds meer te twijfelen of de rectifier niet het veld moet gaan ruimen voor een mark serie.

En de überschall? :)

allochthomas
26 april 2010, 13:19
Voor een uberschall zou ik mijn recto wel willen inruilen, voor een mark IV ben ik in staat om hem te verkopen:)

caliban
26 april 2010, 13:57
:seriousf: ok. Ik heb een mark gehad, dus ik zou sowieso eerder richting de Uber kiezen. Eens wat nieuws :p

AART
26 april 2010, 14:29
:seriousf: ok. Ik heb een mark gehad, dus ik zou sowieso eerder richting de Uber kiezen. Eens wat nieuws :p

Gij bent dan ook zot in uwe kop ;)

caliban
26 april 2010, 16:01
Gij bent dan ook zot in uwe kop ;)

Bijna :)
'Gij zijt' moet het zijn :D

(Echt waar, het Vlaams heeft andere werkwoord vervoeging, zo ook:

gij waart <> jij was
gij deedt <> jij deed
deedt gij <> deed jij
gij wordt <> jij wordt
wordt gij <> word jij

ik ken de regels niet allemaal, maar in principe komt er echt altijd een t bij, ook in verleden tijd, en heb je heel erg veel onregelmatige vormen).

AART
26 april 2010, 16:36
Bijna :)
'Gij zijt' moet het zijn :D

(Echt waar, het Vlaams heeft andere werkwoord vervoeging, zo ook:

gij waart <> jij was
gij deedt <> jij deed
deedt gij <> deed jij
gij wordt <> jij wordt
wordt gij <> word jij

ik ken de regels niet allemaal, maar in principe komt er echt altijd een t bij, ook in verleden tijd, en heb je heel erg veel onregelmatige vormen).

Had ik moeten weten. In de achterhoek is het ook zunt en bunt.

caliban
26 april 2010, 16:37
Had ik moeten weten. In de achterhoek is het ook zunt en bunt.

Cool :):):)

AART
26 april 2010, 23:11
Thomas, drol die je bent :p

Nouja, hopelijk is een Mark wat voor je :dontgeti:

allochthomas
27 april 2010, 11:26
Markt is gunstig momenteel dus ik dacht: ik zet hem er lekker op. Kijken wat er van komt.

bass blom
27 april 2010, 11:29
Markt is gunstig momenteel dus ik dacht: ik zet hem er lekker op. Kijken wat er van komt.

je gaat er nog spijt van krijgen, been there, done that :chicken:

Orpheo
27 april 2010, 12:22
ik probeer keer op keer de recto's lekker te vinden klinken, maar nee, helaas... mark's wel, maar recto's niet. ze hebben een beetje fizzz in 't hoog, en ik vind die gewoon niet lekker :P bij marks heb je dat niet. en 't laag van een mark is gewoon veel en veel strakker.

caliban
27 april 2010, 13:39
Ik krijg ook nooit een leuke sound uit een recto, maar toch zijn er opnames waar ze heel vet klinken..

allochthomas
27 april 2010, 14:54
De recto is gewoon een erg vette versterker, daar valt niet over te twisten. Merkte wel dat ik met effe draaien aan de dc-2 ik al een erg lekkere sound er uit haalde, weer verder tweaken en ik had wederom een lekkere sound. Iets wat ik met de rectifier niet echt had. Bah, er staat een mark III red stripe op de duitse ebay

iWishmaster
27 april 2010, 16:53
Ieder zn ding: ik vind een mark te ingewikkeld. Teveel gedoe om lekker in te stellen en dan nog vind ik hem te droog klinken.

Recto daarentegen is relatief eenvoudig. Wel ben ik het eens met die fizz in het hoog: daar stoor ik me ook aan. Ik hoop stiekem dat de 2-kanaals dat minder heeft dan de 3-kanaals ... Het lekker lompe en 'onstrakke' karakter vond ik voor op de vintage mode erg lekker klinken, op de modern mode had het ook wel zn charme. De recto heeft in combinatie met 'mijn vingers' meer karakter vind ik.

allochthomas
27 april 2010, 17:14
Er is gewoon absoluut niks subtiel aan een rectifier. Ik heb zelf een niet zo subtiele speel stijl af en toe en daar gaat hij prima mee samen.

ps. heb je m'n mailtje nog ontvangen?

interessander
27 april 2010, 17:20
De recto is gewoon een erg vette versterker, daar valt niet over te twisten. Merkte wel dat ik met effe draaien aan de dc-2 ik al een erg lekkere sound er uit haalde, weer verder tweaken en ik had wederom een lekkere sound. Iets wat ik met de rectifier niet echt had. Bah, er staat een mark III red stripe op de duitse ebay

Apart, een tijdje terug gingen die mark III's nog voor max. 800-900, maar dit is ook wel een fijne uitvoering, ik heb hier zelf de brede versie van.

caliban
27 april 2010, 17:26
Op zich is een mark III nog wel vrij eenvoudig, niet te veel knoppen en zo

Ibanez666
27 april 2010, 23:02
http://www.tweedehands.nl/muziek/muziek-accessoires/gitaarversterker/mesa-boogie-mark-iii-green-72518628.html?qq=

allochthomas
28 april 2010, 10:17
Die ben ik inderdaad al eens tegen gekomen. Overigens is hij 100 euro goedkoper op marktplaats

Ibanez666
28 april 2010, 10:25
Hij is in ieder geval een stuk duurder dan mn DC-3

allochthomas
28 april 2010, 10:29
Ja, maar bijna alles is duurder dan jouw dc-3 gezien de prijs die jij hebt betaald;)

Ibanez666
28 april 2010, 10:40
Ja, maar bijna alles is duurder dan jouw dc-3 gezien de prijs die jij hebt betaald;)

Ow ja! Das waar ook! ;)

allochthomas
1 mei 2010, 16:54
WTF zeg, net even de de DC-2 aangesloten op mijn 4X12 en eens lekker open geschroefd. Hij stond bijna harde te beuken dan de recto:o. Met de master op 3 stond al bijna het hele huis te trillen en de hond maakte dat hij weg kwam. Voor 22 watt is hij echt absurd luid.