PDA

View Full Version : Peavey classic 50 vraagjes



apekop
24 april 2010, 11:34
Ik heb gisteren op een Peavey gespeeld en vond hem heel mooi klinken.
Ging echt behoorlijk hard voor zo'n klein combo.

Omdat ik in een band meer vemogen wil is een Classic 30 wat weinig denk ik , dus ben ik aan het denken over een Classic 50.

-heeft er iemand ervaring met deze combo, zowel de 2X12 of de 4X10 versie? ik ben er nog niet uit welke de geschikste is.
-welke combos in deze prijsklasse (900 euro) of een paar honderd euro daarboven zijn 'beter' of meer aan te raden als je zo'n soort sound zoekt (van poppy clean tot klassieke rock).
-welke Fender amps zijn vergelijkbaar of beter? ik ben ook nog aan het denken over een Fender Bassman top plus losse kast, maar dat is weer anders natuurlijk.

Ik snap dat het allemaal heel persoonlijk is, maar ben benieuwd naar de bevindingen over deze versterker.

Fireburst
24 april 2010, 12:18
Geen ervaring met deze amp, maar gewoon even stellen dat 50W niet zoveel harder gaat dan 30W. Hij blijft meestal wel wat langer clean.

De 30W kan je wel in head-uitvoering kopen, geeft wat meer mogelijkheden met speakerkasten. Ik kan me voorstellen dat 30W in een 4x12 wat meer oempf gaat geven dan 50W in 2x12 combi versie.

Anderen kunnen je ongetwijfeld meer vertellen over de kwaliteiten van deze amp, ik denk dat hij ook al behoorlijk wat keren besproken is.
Zoekt en gij zult vinden ! ;)

apekop
26 april 2010, 12:29
Ik heb de zoekfuctie gebruikt, maar dat leverder niet veel op....

de 30 watt versie ging al echt behoorlijk hard, dus de classic 50 met 2x12 zal meer dan genoeg zijn in een band.

Ik ben nog een beetje aan twijfelen tussen de classic 50 (2x12) of een Fender Twin reverb en dan de scheur uit een los pedaalje halen.

Alle input is welkom!

hendri1600
2 mei 2010, 16:27
Hallo,

Ik speel inmiddels 3 jaar (in een band) met de peavey classic 50.
Het is een heerlijke en betrouwbare versterker. De clean vind ik erg sterk. Dit is tevens het enige kanaal welke ik gebruik. Distortion haal ik uit een pedaal.
Deze versterker heeft jaren aan mijn eisen voldaan.

Echter staat de mijne te koop omdat ik over ga stappen op top/cabinet.

Verder echt een fantastische bak die prijs/kwaliteitsverhouding technisch erg hoog scoort.