PDA

View Full Version : Geluidskaart



YB
24 april 2010, 09:21
Hallo Mensen,
ik heb zelf een tascam us 122 l en nu wil een vriend van me ook een geluidskaart kopen in die prijsklasse. Zijn er betere alternatieven voor de tascam? Ik heb de mijne tweedehands gekocht voor 75 euro.
Alvast Bedankt

Rowan
24 april 2010, 11:09
Ik gebruik momenteel de M-Audio Delta 1010lt, handig kaartje hoor. Naast dat het je de mogelijkheid geeft om Pro Tools te gebruiken (M-Powered versie weliswaar), kun je er 8 verschillende tracks tegelijk mee opnemen, middels 2 voorversterkte XLR ingangen (versterker uit te zetten middels jumpers op de kaart) en 6 unbalanced RCA ingangen. Verder zijn er nog wat MIDI mogelijkheden etc., kijk maar eens op hun website: http://www.m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT.html

bert k
24 april 2010, 12:06
Maar als je gewoon een tweekanaalskaartje wil, dan doe je met die Tascam een goeie keuze, hoor. Er is zat meer op de markt, maar de US122 heeft wel erg veel mogelijkheden voor de 140 euro die hij kost.
Een 10-sporenkaart is een beetje overdreven.

Rowan
24 april 2010, 12:24
Een 10-sporenkaart is een beetje overdreven.
Haha, ja ben aan het mixen dus betrek momenteel alles op studiowerk. :???:

Een 10 sporen kaartje is alleen als geluidskaart een redelijk over the top kaartje ja :soinnocent:

jannest
24 april 2010, 13:20
ben erg tevreden met deze M Audio Audiophile 2496

bert k
24 april 2010, 16:46
Die heb ik ook, in mijn thuis-pc. Ook al een prima kaart. Het voordeel van de Tascam is dat hij twee mic pre-amps heeft, en een goeie monitoruitgang. Verder inserts en midi, dat is toch ook handig.
(Op de Audiophile zit ook midi, maar ik ben het break-out snoertje kwijt...:sneaky:)
Maar ik heb thuis al een mengtafeltje staan, waar al die functies opzitten. Als je dat nog niet hebt ben je beter af met de Tascam. (en aanverwanten, keus genoeg.)