PDA

View Full Version : Basversterker gekocht: Peavey mark VI series 402 head



caliban
23 april 2010, 21:17
Voorlopig enkel geld voor een top, cabinet komt zo snel mogelijk erbij.

Foto is niet van mezelf, sorry!

http://i148.photobucket.com/albums/s14/jblack6922/peavey/amp5.jpg

Basvarken
24 april 2010, 12:52
Gefeliciteerd! Die ouwe Peaveys zijn onverwoestbaar.

WillemdaGuide
24 april 2010, 13:19
Cool! gefeliciteerd!
Die dingen zijn onverwoestbaar en al ken ik deze niet, vind peavey's vaak prima klinken!!

caliban
24 april 2010, 14:41
Gisterenavond nog even opgemaakt, zat hopen stof in, en er zat een stukske los, ook vastgemaakt. Vandaag dan maar aangezet, keertje over mijn gitaarcab, en niet te hard gespeeld enzo. Klonk oké (gitaarcab is 16 ohm, dus veel vermogen bleef er niet meer over, 250W op 4 ohm, dus ja, op 16 pakje minder). Alleen de compressor doet vrij raar, als ik het knopje aan en uit doe, flikkert het lichtje ervan soms aan, maar het blijft niet aanstaan blijvend. Ofwel is dit de bedoeling en werkt de compressor alleen maar op hoog vermogen, ofwel heeft de verkoper er niks van gezegd.

Al bij al had hij wel in betere staat mogen zijn eigenlijk (stuk los binnenin noem ik niet technisch oké), maar soit, hij zal wel geweldig dienen :)

pueblo
24 april 2010, 15:12
Gisterenavond nog even opgemaakt, zat hopen stof in, en er zat een stukske los, ook vastgemaakt. Vandaag dan maar aangezet, keertje over mijn gitaarcab, en niet te hard gespeeld enzo. Klonk oké (gitaarcab is 16 ohm, dus veel vermogen bleef er niet meer over, 250W op 4 ohm, dus ja, op 16 pakje minder). Alleen de compressor doet vrij raar, als ik het knopje aan en uit doe, flikkert het lichtje ervan soms aan, maar het blijft niet aanstaan blijvend. Ofwel is dit de bedoeling en werkt de compressor alleen maar op hoog vermogen, ofwel heeft de verkoper er niks van gezegd.

Al bij al had hij wel in betere staat mogen zijn eigenlijk (stuk los binnenin noem ik niet technisch oké), maar soit, hij zal wel geweldig dienen :)

bij mijn kleine laney is er ook een compressor het lampje daarvan brandt alleen als ik speel (hard)

FromBeyond
24 april 2010, 16:38
Gisterenavond nog even opgemaakt, zat hopen stof in, en er zat een stukske los, ook vastgemaakt. Vandaag dan maar aangezet, keertje over mijn gitaarcab, en niet te hard gespeeld enzo. Klonk oké (gitaarcab is 16 ohm, dus veel vermogen bleef er niet meer over, 250W op 4 ohm, dus ja, op 16 pakje minder). Alleen de compressor doet vrij raar, als ik het knopje aan en uit doe, flikkert het lichtje ervan soms aan, maar het blijft niet aanstaan blijvend. Ofwel is dit de bedoeling en werkt de compressor alleen maar op hoog vermogen, ofwel heeft de verkoper er niks van gezegd.

Al bij al had hij wel in betere staat mogen zijn eigenlijk (stuk los binnenin noem ik niet technisch oké), maar soit, hij zal wel geweldig dienen :)

Volgens mij geeft dat lampje aan wanneer je amp aan het clippen is, en wanneer de compressor dus zijn werk doet. Dat is in ieder geval bij de meesten zo, dacht ik.

caliban
24 april 2010, 17:28
Ja denk het ook. Vandaag nog eens opengemaakt, en contactspray erin gespoten, alles nog extra gecleand. Dingen vastgemaakt, en hij doet nog altijd hetzelfde. Ik denk dat hij nu echt wel helemaal in orde zal zijn. Alleen kwam er gisteren nog één moertje uit, waarvan het kwam weet ik niet, maar ik zie direct niks meer los steken

altheka
24 april 2010, 18:44
Contactspray !!!!!!!!!!!!!!!!

Het zou verboden moeten worden.
Ik gebruik een spuit (als van de doktor) en daarin doe ik alcohol, netjes alleen die punten in spuiten die het nodig hebben.
Bovendien kan ik door de spuit redelijk goed in de klein gaatjes van b.v. potneters mikken.
Daarna neem ik het hele apparaat nog even helemaal door met een compressor.

Altijd weer een perfect resultaat.

Al eerder gezegd, maar zo'n peavey gaat gewoon nog een jaartje of 30 mee.

The Running Man
24 april 2010, 21:02
Gefeliciteerd.
Ziet er bruut uit.

Bij mijn Peavey gaat het compressor lampje ook alleen branden
bij een bepaald signaalniveau; op het moment dat ie ook echt bezig is te compressen.
:punk:

caliban
24 april 2010, 22:55
Contactspray !!!!!!!!!!!!!!!!

Het zou verboden moeten worden.
Ik gebruik een spuit (als van de doktor) en daarin doe ik alcohol, netjes alleen die punten in spuiten die het nodig hebben.
Bovendien kan ik door de spuit redelijk goed in de klein gaatjes van b.v. potneters mikken.
Daarna neem ik het hele apparaat nog even helemaal door met een compressor.

Altijd weer een perfect resultaat.

Al eerder gezegd, maar zo'n peavey gaat gewoon nog een jaartje of 30 mee.

Uit ecologische overweging dan?

altheka
25 april 2010, 09:19
Nee, omdat contactspray over het algemeen maar tijdelijk werkt en daarna het probleem vaak verergert.
Spuit maar is wat ergens op en voel er is aan, het voelt vettig.
Stof blijft daarna juist eerder plakken.

Alcohol maakt de stof weg en vetvrij, de compressor blaast het meeste daarna weg.

caliban
25 april 2010, 12:34
Thanks goed om weten. De papa is dierenarts, dus alcohol in busjes voldoende thuis!

HANNESSTINKT
25 april 2010, 22:02
haha mooi spul die peavey's lekker stevig

Wabbie
26 april 2010, 01:06
echt mooi zijn Peavey's nooit qua uiterlijk, maar inderdaad wel oerdegelijk en ze leveren over het algemeen nog best een goed geluid ook.

al een idee over wat voor een cab je er onder gaan zetten?

caliban
26 april 2010, 02:28
echt mooi zijn Peavey's nooit qua uiterlijk, maar inderdaad wel oerdegelijk en ze leveren over het algemeen nog best een goed geluid ook.

al een idee over wat voor een cab je er onder gaan zetten?

Op gitaarmarkt staat een vrij cheape tweedehandse cabinet, ga daar een keer achter horen, en later er een tweede bij denk ik

caliban
21 juni 2010, 17:12
Sinds een tijdje een cabinet gekocht, peavey tvx410, maar die was stuk, wist ik ook toen dat ik hem kocht. Dachten dat twee speakers stuk waren, maar na veel proberen bleek er maar een stuk :). Eruit gehaald, en blijkbaar was er gewoon een draadje los. Terug gesoldeerd, en voorlopig werkt hij helemaal prima. Gisteren eerste keer met de amp en cab kunnen repeteren, en ik moet zeggen, heel erg goeie sound. Hopelijk blijft alles werken!