PDA

View Full Version : Hoes of koffer?



MeneerJoost
23 april 2010, 19:03
Hé beste mensen ik ben verward want ik las net dit

Harold (weet de naam niet precies zei dit)

Als ik nou weer een flightcase zou kopen dan is het een versterker hoes.
Veel lichter maar even sterk, tenzij je ermee gaat gooien.

Klopt dit? :S

Lijkt mij toch dat een case toch ietsje robuuster is dan een hoes..
Ojaa het gaat om een hoes of case om een buizen versterker te beschermen. (MA50C)

Benieuwd naar jullie meningen en ervaringen ermee ;)
:hippie:

the sure thing
23 april 2010, 19:52
... als je zelf het vervoer doet, en 1x per maand een optreden hebt, zou ik voor een hoes gaan.

Als iemand anders je gear vervoert, je hebt roadies of je hebt 2x per week een optreden, zou ik voor de flightcase gaan.

Voordeel van een flightcase: je kan je versterker erop zetten.

Eko
23 april 2010, 21:14
Als de amp achter in een busje vervoerd gaat worden onder een berg andere reut, zoals statieven koffers enz , dan verdiend een flightcase aanbeveling.
Ik vervoer m`n Marble met een hoes. En om de volgende reden: Als je hem draagt ben je er veel voorzichtiger mee. Vooral na afloop als je alles zo snel mogelijk weer inpakt.
Ik heb veel versterkers versleten en meestal in flightcases. Vaak kwam het voor dat de amp bleef staan op de onderkant van de case. Na afloop direct de stolp er op en rammelen maar. Over straat ( en vooral de straatstenen) en naar de bus. Je ragt er dus sneller mee als ie in een case staat. Vaak zijn het trouwens anderen die er ruw mee om gaan.
Zoiets laat je uit je hoofd als je hem in je handen hebt.

Als je er een case omheen zet , zorg er dan voor dat ie ook echt goed past , anders staat ie hard te stuiteren en te schudden onderweg.

MeneerJoost
24 april 2010, 00:40
Op het moment staat het optreden even stil maar hadden de laatste maand toch 3 optredentjes maar dan laadde en tilde ik altijd zelf m'n amp want als iemand hem stuk maakt dan ben ik het zelf wel:seriousf:

Maar thanks ga dan denk ik misschien voor een hoes, is atm even niet nodig maar is misschien wel een goed idee.

guitarkid
24 april 2010, 09:01
Misschien is dit een alternatief.
Zit tussen case en hoes in:

http://www.musik-produktiv.nl/rockbag-deluxe-rb23510b-1x12-combo.aspx

Is er in verschillende maten. 'k Zit er zelf over te denken voor mijn combo.

Gr. C.

Eko
24 april 2010, 09:52
Als er wielen onder zitten geld er hetzelfde voor als voor een case.

peter_heijnen
24 april 2010, 11:34
Mss een tip: ik heb meer dan 15 jaar af en aan geleurd met dezelfde marshall 4x12 in zijn eigen originele kartonnen doos. Eerst netjes de bodem eronderuitgesneden en twee uitsparingen bij de handvaten gemaakt, daarna zwart gespoten en nog wat tape langs de boven en onderkant voor stevigheid. Het woog allemaal net niks extra maar gaf al die tijd ruim voldoende bescherming, ook in de vrachtwagen tussen andere kisten.

Dus als je nog een mooi passende doos voor je amp weet te vinden...

MeneerJoost
24 april 2010, 19:43
Misschien is dit een alternatief.
Zit tussen case en hoes in:

http://www.musik-produktiv.nl/rockbag-deluxe-rb23510b-1x12-combo.aspx

Is er in verschillende maten. 'k Zit er zelf over te denken voor mijn combo.

Gr. C.

Kost toch wel wat, voor dat geld timmer ik denk ook wel een kassie in elkaar..

Maar bedankt voor het alternatief ik blijf nog mooi even na denken en ga hard sparen voor al m'n gitaar wensen deze zomer.

Thanks iedereen (:

kidrock
25 april 2010, 12:36
Ik kan deze jongens aanbevelen. Een mooie passend hoes van duurzaam materiaal. Je kan er zelfs voor kiezen om een extra versteviging erin te laten maken om kwetsbare delen nog extra te beschermen (zoals knoppen aan voor en achterkant). Ik heb inmiddels al 3 hoezen bij hun laten maken en ik vind ze helemaal top!!

http://versterkerhoezen.nl/

guitarnijboer
25 april 2010, 17:06
Ik kan deze jongens aanbevelen. Een mooie passend hoes van duurzaam materiaal. Je kan er zelfs voor kiezen om een extra versteviging erin te laten maken om kwetsbare delen nog extra te beschermen (zoals knoppen aan voor en achterkant). Ik heb inmiddels al 3 hoezen bij hun laten maken en ik vind ze helemaal top!!

http://versterkerhoezen.nl/

Helemaal mee eens! Blijft mooi vrij van regen en als je zelf met je versterker op pad gaat zijn het toch altijd de kleine tikjes en blijven haken achter een deurpost waardoor je knoppen eraf vliegen. Flightcases zijn voor als je zelf vervoert te onhandig en zwaar naar mijn idee. En met flightcase heb je je spullen zo naar de maan als je het aan het geluidsbedrijf overlaat. Ooit een keer geprobeerd met een ENGL topje. Je wilt niet weten hoe dat ding over het podium geflikkert werd en de kist werd daarna vaak als opstapje gebruikt. Het interesseerde me toen ook niet moet ik zeggen. Ik heb ook nooit een 4 x 12 in flightcase gehad. Het was veel goedkoper om gewoon voor 250,- een oude Marshall kast te kopen die toch al vernaggeld was. Het mooie is ook nog dat dit de enige kast is die ik nu nog heb omdat het ding echt het beste klonk van allemaal met 4 originele G12-65 speakers.

Steven Otto
25 april 2010, 18:07
Helemaal mee eens! Blijft mooi vrij van regen en als je zelf met je versterker op pad gaat zijn het toch altijd de kleine tikjes en blijven haken achter een deurpost waardoor je knoppen eraf vliegen. Flightcases zijn voor als je zelf vervoert te onhandig en zwaar naar mijn idee. En met flightcase heb je je spullen zo naar de maan als je het aan het geluidsbedrijf overlaat. Ooit een keer geprobeerd met een ENGL topje. Je wilt niet weten hoe dat ding over het podium geflikkert werd en de kist werd daarna vaak als opstapje gebruikt. Het interesseerde me toen ook niet moet ik zeggen. Ik heb ook nooit een 4 x 12 in flightcase gehad. Het was veel goedkoper om gewoon voor 250,- een oude Marshall kast te kopen die toch al vernaggeld was. Het mooie is ook nog dat dit de enige kast is die ik nu nog heb omdat het ding echt het beste klonk van allemaal met 4 originele G12-65 speakers.

Ah, dat verklaart een hoop :seriousf:

Ferraririk
25 april 2010, 18:54
Misschien is dit een alternatief.
Zit tussen case en hoes in:

http://www.musik-produktiv.nl/rockbag-deluxe-rb23510b-1x12-combo.aspx

Is er in verschillende maten. 'k Zit er zelf over te denken voor mijn combo.

Gr. C.

Die dingen zijn zo vercrackte stevig, maar toch ook zo licht he?

Echt een hele goede casebag

MeneerJoost
26 april 2010, 00:17
Ik kan deze jongens aanbevelen. Een mooie passend hoes van duurzaam materiaal. Je kan er zelfs voor kiezen om een extra versteviging erin te laten maken om kwetsbare delen nog extra te beschermen (zoals knoppen aan voor en achterkant). Ik heb inmiddels al 3 hoezen bij hun laten maken en ik vind ze helemaal top!!

http://versterkerhoezen.nl/

Nou ga denk na alle positieve reacties toch maar voor een case/bag dan ipv een flightcase..

Die dingen zijn hoerig zwaar en een hoes om m'n versterker zou toch niet verkeerd zijn ivm knoppen die eraf raken en een beetje beschermin door van die foamplaten die erin zitten

Bedankt iedereen (:

guitarnijboer
26 april 2010, 01:44
Ah, dat verklaart een hoop :seriousf:

Hij is toch niet stuk gegaan?!?


Mijn ENGL kwam er nog relatief genadig af trouwens. De zanger die ook wel eens een nummertje gitaar meespeelde had een Fender combo waarvoor ie een mooie stolp flightcase had laten maken. Na een jaartje onbenullig inpakken door het PA bedrijf hadden de heren er een stuk of wat potmeters af gebroken.... met het deksel van de flightcase! Nou ja, zonder flightcase had ie het misschien maar een maandje volgehouden.

matto
26 april 2010, 01:46
Als er wielen onder zitten geld er hetzelfde voor als voor een case.

Maar jij hebt dan ook een twin die je gewoon met twee man of met een kruiwagen op luchtbanden moet verplaatsen.
Loeizwaar maar prachtig geluid.

Ricochet
26 april 2010, 11:14
http://versterkerhoezen.nl/

Mij iets aan de prijzige kant...

Steven Otto
26 april 2010, 13:09
Hij is toch niet stuk gegaan?!?


Mijn ENGL kwam er nog relatief genadig af trouwens. De zanger die ook wel eens een nummertje gitaar meespeelde had een Fender combo waarvoor ie een mooie stolp flightcase had laten maken. Na een jaartje onbenullig inpakken door het PA bedrijf hadden de heren er een stuk of wat potmeters af gebroken.... met het deksel van de flightcase! Nou ja, zonder flightcase had ie het misschien maar een maandje volgehouden.
haha, nee hoor :)

Ik ben er nog steeds rete blij mee en de kast is ook super.

Hardguitar
26 april 2010, 13:37
Persoonlijk zou ik zeker een case aanbevelen.

Mijn Bogner Combo zit ook gewoon in een case met wieltjes, ik rij hem zo de bus is en bij de zaal rij ik hem zo het podium op.


Bovenkant eraf en de onderkant op de remmen en er gebeurd niets mee.

HaroldA
26 april 2010, 14:00
Harold (weet de naam niet precies zei dit)

Klopt dit? :S

Bijna, je mist nog een 'A'. ;)

Mijn Marshall JMP topjes zijn echt onhandelbaar in een flightcase. Als je 'm met de handvatten aan de zijkant wil dragen moet je 'm tegen je heup aan houden om nog te kunnen lopen, wat mij al menig blauwe plek heeft opgeleverd.

Dankzij het gewicht van de flightcase is het niet meer mogelijk 'm met 1 hand te dragen.

Ik heb ook nog een "dustcover" voor m'n top en dan kun je 'm wel makkelijk met 1 hand dragen dus daarom wil ik graag een keer een stevige hoes voor m'n top kopen. Ik zou wel een harde bodem er in laten zetten zodat je 'm nog makkelijk met een steekwagen kunt verrijden...

Eko
29 april 2010, 15:03
Matteo,
Ik heb nog steeds een Marble hier staan ( Clubreverb met een 15 inch) met een bijpassende hoes. Gaat van z`n levensdagen niet in een case. Weegt trouwens nog niet de helft van de twin. Gisteravond even helemaal open gehad in de oefenruimte en toen kwam er een tsunami aan geluid uit ( samen met een SRV strat).
De hoes blijft mijn no 1 oplossing.