PDA

View Full Version : Naar China -> Hoe het beste pedalen en gitaar meenemen?



Samder
23 april 2010, 18:28
Hallo allemaal,

Ik vertrek zondag met mijn band (Ming's Pretty Heroes) voor een week naar China waar we een aantal gigs zullen doen.

Mijn vraag aan jullie:

Hoe kan ik het beste mijn gitaar en pedalen meenemen? Ik neem een gibson les paul mee, en was van plan deze gewoon als handbagage in een tas mee te nemen (kan hem ook in een koffer doen, wat is handiger?). Daarnaast heb ik nog 8 pedalen die meemoeten. Ik kan deze in een koffertje mee nemen (speciale bagage?), maar wat ik ook kan doen, is alles gewoon los in m'n reiskoffer tussen m'n kleren etc.

Wat denken jullie? Komt het goed als ik die pedalen gewoon in een koffer doe met wat opvulling zoals handoeken etc. Of raden jullie aan ze gewoon mee te nemen in m'n reiskoffer.

Heb namelijk gehoord dat ze nogal met je spullen gooien op airports..

Ik hoor het graag!

hezz
24 april 2010, 00:14
Een koffer is natuurlijk wel effe net wat stabieler he, je moet ook denken aan het reizen in China zelf. Je gitaar zal dan in een koffer toch wel even wat veiliger zijn. Wat betreft je pedalen, handig zou zijn als je een pedalboard in een koffer had gebouwd. Lijkt me sowieso handiger dan steeds al je pedalen moeten opstellen/aansluiten. Maar je pedalen kunnen vast tegen een stoot of twee, daar zijn ze immers op gebouwd. Je gitaar daarentegen, als je er maar één meeneemt moet je daar heel voorzichtig mee zijn!

soup
24 april 2010, 08:02
Hoe vervoer je je amps, of staan er in China klaar?

Succes :)

Philippe
24 april 2010, 13:01
Hallo allemaal,

Ik vertrek zondag met mijn band (Ming's Pretty Heroes) voor een week naar China waar we een aantal gigs zullen doen.

Mijn vraag aan jullie:

Hoe kan ik het beste mijn gitaar en pedalen meenemen? Ik neem een gibson les paul mee, en was van plan deze gewoon als handbagage in een tas mee te nemen (kan hem ook in een koffer doen, wat is handiger?). Daarnaast heb ik nog 8 pedalen die meemoeten. Ik kan deze in een koffertje mee nemen (speciale bagage?), maar wat ik ook kan doen, is alles gewoon los in m'n reiskoffer tussen m'n kleren etc.

Wat denken jullie? Komt het goed als ik die pedalen gewoon in een koffer doe met wat opvulling zoals handoeken etc. Of raden jullie aan ze gewoon mee te nemen in m'n reiskoffer.

Heb namelijk gehoord dat ze nogal met je spullen gooien op airports..

Ik hoor het graag!

Waar in China ga je naartoe?

Met koffers wordt vooral in China inderdaad ontzettend gesmeten. Vervoer het dus als handbagage! Je mag 2 stuks handbagage meenemen. Onder handbagage verstaan ze ook die medium sized koffers (zeg maar de helft van een grote reiskoffer). Daar kun je dan sowieso al je pedaaltjes in kwijt. Handbagage wordt in China nooit gewogen dus no worries. Ik raad je aan om je gitaar inderdaad ook als handbagage mee te nemen in een koffer. Je kan hem in de meeste gevallen gewoon aan de steward(ess) geven en die zet hem in een afgesloten ruimte.