PDA

View Full Version : HN ' but not so N' GD!



Weeble
23 april 2010, 16:23
Hey mensen,

ff mijn nieuwste gitaar voorstellen. Na lang zoeken op internet (en wachten op verkopers die serieus ingaan op lage biedingen:soinnocent:) eindelijk m'n droomgitaar gekocht (naja, for the moment, GAS kan zo'n mening later nog veranderen). Maar nu genoeg gekletst, eerst plaatjes!

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00011.JPG


http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00012.JPG


http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00013.JPG


Excuses voor de locatie waar deze foto's zijn genomen, onze achtertuin krijgt een nieuwe vijver met bijbehorende ellende :sssh:

HaroldA
23 april 2010, 16:26
Ehm, er zitten EMG's in! :eek:

(en de hoge snaren zijn een beetje apart opgewonden)

hole
23 april 2010, 16:28
Ik vind 'm mooi!!!

(de vingercrud achter de 1ste fret vind ik wat minder ;) )

hole
23 april 2010, 16:28
Ehm, er zitten EMG's in! :eek:



Ja man :blast::rockon::blast:

Weeble
23 april 2010, 16:29
En nog meer plaatjes:

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00014.JPG

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00015.JPG

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00016.JPG

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00017.JPG

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00018.JPG

http://members.multimania.nl/kitsuneonno/DSC00020.JPG



Het betreft hier een '93 Gibson Les Paul Standard. Deze gitaar heb ik gekocht van iemand uit een hard rock coverband (waar deze gitaar echt wel geschikt voor is). De nek is gladgeschuurd voor wat sneller bespeelbaarheid. Aan de onderkant van de voorkant zie je misschien wat bubbels, littekens van iemand die er kennelijk champagne over had gespoten (alcohol en gitaren gaan blijkbaar toch niet samen).
De gitaar is verder lekker lomp zwaar en ik kan voorlopig zonder GAS komen te zitten:lp:

hole
23 april 2010, 16:31
bij de hoogste paar frets heeft iemand volgens mij lekker met zijn crowningvijltje in de binding (en de nek) liggen snijden

macwilliams
23 april 2010, 16:37
Mooi ding, gefeliciteerd:ok:

ThriceFan
23 april 2010, 17:28
Jezus wat een grote foto's :seriousf:

Hiro
23 april 2010, 17:33
lekker man maar voor hoeveel heb je m dan gekocht?

Weeble
23 april 2010, 17:44
Geen cent teveel:ok:

*€1.000*:sssh:

ThomasL
23 april 2010, 18:23
hihihihihi! ik ken die gitaar, al heeel lang... :sssh:

RS-Rik
23 april 2010, 18:31
Heeeel cool.

Liquid_Metal
23 april 2010, 18:44
WTF waarom heb je die snaren vanaf de achterkant erin gestopt en daarna bijna 180 graden laten draaien zodat ze naar de hals toegaan? Ik geloof nooit dat zo'n grote hoek goed is voor de snaren.
Bovendien zijn het D'Addario strings :dontgeti:

bass blom
23 april 2010, 18:46
topwrappen heet dat, doen veel mensen.

Rooker
23 april 2010, 18:49
Dat is toch best veel:makeup:
Nieuw kost ie 1400,- en deze heeft toch zeg maar wel aardig geleefd.

Maar het blijven mooie dingen dus CONGTRATS!

Tupelo
23 april 2010, 18:53
topwrappen heet dat, doen veel mensen.
Wanneer ik geen locking tuners heb leg ik er altijd gewoon een lusje in. :)

En congrats topicstarter.
Alleen even locking tuners erop zetten...

Fuhgawz
23 april 2010, 19:05
Ehm, er zitten EMG's in! :eek:

(en de hoge snaren zijn een beetje apart opgewonden)

Het eerste wat ik zou doen is de snaren vervangen en dan de G en B wél fatsoenlijk doen. Het tweede wat ik zou doen is passieve elementen bestellen, maar goed, als jij EMG's vet vindt dan moet je ze vooral laten zitten.

Veel plezier met je nieuwe gitaar!! :)

Rooker
23 april 2010, 19:16
Ohhneee ben in de war met een traditional, die kosten nieuw 1400. Een standard begint bij 1800 ofzo:chicken:.

Goeie deel dus!! Maar nu nog EMG's eruit en Zebra's erin ( die zwart/witte humbuckers)

marc_o
23 april 2010, 19:21
Vette bak hoor!! Lekker Zakk-en met dat ding, sqeeukkkkk :blast:

Noid
23 april 2010, 23:02
Strakke plank. Gefeliciteerd! Lekker spelen (ben wel benieuwd: blijven de emg's er in, of ga je voor iets anders?)

Noid
23 april 2010, 23:04
WTF waarom heb je die snaren vanaf de achterkant erin gestopt en daarna bijna 180 graden laten draaien zodat ze naar de hals toegaan? Ik geloof nooit dat zo'n grote hoek goed is voor de snaren.
Bovendien zijn het D'Addario strings :dontgeti:
? What's the point?

Veel gitaristen gebruiken de wrap around methode, baat het niet, het schaadt in ieder geval niet :)
Of d'addario wel of niet goed bevallen is toch iets persoonlijks?

E-J
24 april 2010, 10:49
Mooie gitaar en prijs man! Zo te zien is de gitaar lekker veel gebruikt. Ik heb eenzelfde gitaar, en eveneens van '93! :cool:

Ben ook benieuwd wat je met de pickups gaat doen!

WillemdaGuide
24 april 2010, 13:16
Nice!
Ik heb precies dezelfde maar dan uit '95, erg fijne gitaren, veel plezier ermee!!

caliban
24 april 2010, 15:00
Vette gitaar, en mooie prijs ook!

Ibanez666
24 april 2010, 15:17
Het had zo mooi kunnen zijn...maar de kleur... en dan nog emg's ook!


evengoed gefeliciteerd :)

MichielMM7
24 april 2010, 16:38
EMG's + les paul is gewoon win!
congrats man!

Weeble
24 april 2010, 17:09
Dat wrap around ga ik wel veranderen, klinkt wel goed maar ontstemt snel. EMG's mogen wel blijven, ze klinken immers lekker! ^^
@ThomasL: Fat Burger fan?

pannekoek
24 april 2010, 17:11
pleur die emg's eruit! en doe er seymour duncan blackouts in! scheurt net zo hard, maar is een stuk veelzijdiger. en met het handige kliksysteem van emg kan je blackouts er zo inklikken. zonder ook maar 1 draadje te solderen

Liquid_Metal
24 april 2010, 17:24
? What's the point?

Veel gitaristen gebruiken de wrap around methode, baat het niet, het schaadt in ieder geval niet :)
Of d'addario wel of niet goed bevallen is toch iets persoonlijks?

Dan ben ik n00b, die 'wrap around methode' heb ik nog niet eerder gezien. Het leek me nogal kwetsbaar.
En je kent het 'fenomeen D'Addario' dus niet?

caliban
24 april 2010, 17:26
Dat achterstevoren zou ik ook echt niet doen, maar daddario is voor mij prima spul eigenlijk

Dommedik
24 april 2010, 20:02
Wat is er mis met dadario dan?

Gefeliciteerd! Erg mooie plank!

nickofzo
25 april 2010, 00:36
emg;s eruit.. een setje
Echte elementen erin..
originele pupring en dergelijke monteren.. en mooie snaren niet verkeerdom erop leggen
wraparound maakt mij niet uit:P

(dat zou ik doen als t mijn plank was)

maar hij is van jou dus gefeliciteerd

ThomasL
26 april 2010, 21:35
Dat wrap around ga ik wel veranderen, klinkt wel goed maar ontstemt snel. EMG's mogen wel blijven, ze klinken immers lekker! ^^
@ThomasL: Fat Burger fan?

:) Nope... Bullseye Powerrock.... :) Maar da's al lang geleden...

Mitch
26 april 2010, 21:40
Pfff, dat eeuwige gezeik over D'Addario altijd... :stop:

Gefeliciteerd met je nieuwe LP. Spuuglelijk, maar de prijs is er dan ook naar :D

Malle Eppie
26 april 2010, 22:54
Het betreft hier een '93 Gibson Les Paul Standard. Deze gitaar heb ik gekocht van iemand uit een hard rock coverband (waar deze gitaar echt wel geschikt voor is).

Ehh... laat me raden...

Les Paul met EMG's, snaren topwrapped, geen 'rhytm/treble' plaatje bij de toggle switch en de hals kaal geschuurd...

Zeker een Zakk Wylde fan!

Weeble
27 april 2010, 01:10
Mischien die verkoper, ik niet zozeer.
Ik heb gewoon altijd iets gehad met een Les Paul met heritage cherry sunburst.
Misschien dat sommige dat lelijk vinden, ik niet (er is maar 1 belang; eigenbelang:hippie:)

Orpheo
27 april 2010, 01:37
ik vind de top en de kleur eigenlijk wel tof. ik kan de back niet zo heel goed zien, t lijkt wel dekkend gelakt, maar dat kan een illusie zijn. Ik vind het meest jammere, die pups. niks mis met EMG"s, in principe, maar ze zijn zo LELIJKKKKK.

ik zou er een lekker setje chromen PAF-achtigen in doen,of een set zebra's... zebra duncan JB in brug en neck...:hippie:


ps: wat is er 'mis' met d'addario? ja, ze worden snel viezig, ja, ze klinken niet tof, mar verder? ik beuk me een weg wel door die snaren. Ik speel nu heavy metal met een set semi-flats :seriousf: ik bedoel maar, waar een wil is, is een weg, en ik? ik wil spelen!

Weeble
27 april 2010, 15:09
Chromen pickups zoals pafs vind ik in eerste instantie ook mooi, maar ik heb dan geen idee wat voor geluid eruit komt. Ik vind het geluid zoals ie nu klinkt goed dus ik wil geen geld riskeren met pickups waarvan het geluid minder van kan worden.
Alleen chromen kapjes erover kan ook, maar das ook weer algauw €50

Zojuist nieuwe snaren opgelegd (Dean Markley Blue Steel) en nu geen wrap around meer. Kijken of die niet meer zo snel ontstemt

Hiro
27 april 2010, 15:48
welnee joh tegen de 30 euro heb je een compleet setjes en dan de behuizing van de EMGs kleiner schuren element kap eroverheen en je hebt gelijk een heel ander uiterlijk met de look die je wilt, als dat is wat je wilt natuurlijk ;)

caliban
27 april 2010, 16:31
Pfff, dat eeuwige gezeik over D'Addario altijd... :stop:

Gefeliciteerd met je nieuwe LP. Spuuglelijk, maar de prijs is er dan ook naar :D

Wat is er zogezegd zo mis met daddario????

HaroldA
27 april 2010, 16:41
Dan ben ik n00b, die 'wrap around methode' heb ik nog niet eerder gezien. Het leek me nogal kwetsbaar.

Ik doe het al jaren... Ik weet zo niet wat nou echt het verschil maakt, maar nou raakt de snaar in ieder geval de zijkant van de TOM niet.

TimoSomers
27 april 2010, 16:42
@Caliban
Ik vind ze dof en zielloos klinken na een half uur.
(beetje extreem, maar verschil is echt wel te horen)

Erg vette gitaar btw!!

Liquid_Metal
28 april 2010, 17:28
Pfff, dat eeuwige gezeik over D'Addario altijd... :stop:

Da's eigenlijk ook wat ik bedoelde: er is altijd zoveel controverse. Ik heb te weinig ervaring met D'Addario om ze echt slecht of goed te kunnen vinden. Het kwam er in m'n eerste post niet zo goed uit :P. Ik dacht dat er op dit forum ook vaak van dat soort rellen zijn geweest, vandaar :soinnocent:.