PDA

View Full Version : probleem met aarde epiphone les paul custom (emg 81/60)



pannekoek
23 april 2010, 15:35
beste gitaarnetters,

ik heb een probleempje met de aarding van m'n epiphone zakk wylde signature (emg 81/60)

op sommige momenten lijkt het alsof er een soort haardvuur in m'n versterker zit. wanneer ik mijn volumeknop van mn gitaar dichtdraai gaat dit weg.

ik denk dat het ligt aan mijn falende soldeerkunsten. hoe weet ik waar de fout zit?



gr, stephan

Exi
23 april 2010, 16:07
Je kunt met een multimeter even alle contactpunten testen.
Het kan ook zijn dat je per ongeluk een aardedraadje hebt losgetrokken tijdens de operatie:)

pannekoek
23 april 2010, 16:24
Je kunt met een multimeter even alle contactpunten testen.
Het kan ook zijn dat je per ongeluk een aardedraadje hebt losgetrokken tijdens de operatie:)

ik hb geen multi meter :)

angl2k
23 april 2010, 16:38
ik dacht dat actieve EMG's geen aarding nodig hadden...

bij mijn gitaar met EMG's zit de aardedraad gewoon los in de control cavity

en als je nog geen multimeter hebt, schaf er eentje aan :)

pannekoek
23 april 2010, 17:00
ik dacht dat actieve EMG's geen aarding nodig hadden...

bij mijn gitaar met EMG's zit de aardedraad gewoon los in de control cavity

en als je nog geen multimeter hebt, schaf er eentje aan :)

maar een multimeter aanschaffen speciaal voor deze gitaar is een beetje onzin. dit is het enige wat ik van plan ben te solderen.


als iemand mij hiermee zou kunnen helpen (het opnieuw solderen van alle fouten) dan zou ik diegene zeer dankbaar zijn :) en wellicht trakteren op een kratje bier ?:)

Exi
23 april 2010, 17:32
Zo'n multimeter kost je de kop niet hoor en het is superhandig om er eentje te hebben liggen.
Het is iig de snelste manier om een fout in je bedrading op te sporen. Nu moet je maar wat gaan gissen.

pannekoek
23 april 2010, 18:43
Zo'n multimeter kost je de kop niet hoor en het is superhandig om er eentje te hebben liggen.
Het is iig de snelste manier om een fout in je bedrading op te sporen. Nu moet je maar wat gaan gissen.

dan alsnog weet ik niet precies hoe ik het moet solderen.


kan iemand dit probleempje voor mij oplossen? :( graag in de buurt van de polder. :)

als dank kan ik een klein prijsje of een krat bier ofzo geven :)