PDA

View Full Version : Problemen met MusicStore/versterker



leroylafontaine
23 april 2010, 15:03
Hallo medemensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk ongeveer een jaar geleden een Peavey ValveKing 212 combo aangeschaft. Even voor de duidelijkheid, dat is een buizenversterker met 2 speakers. Een tijdje terug viel mij op dat één van de speakers het niet deed. De andere deed het nog prima, het was me zelfs eigenlijk bijna niet opgevallen. Ik dus even kijken waar dat probleem ligt. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de speakers parallel waren aangesloten via een mono plug in de versterker zelf; de speaker zelf is dus kapot.

Ik dus musicstore bellen want m'n versterker is nog geen jaar oud en valt dus onder de garantie. Ze hebben laten ophalen (dit was rond 16 maart) en ik wachten totdat hij terug zou komen. Na vier weken (best lang maar ik 'miste' de versterker niet echt want ik gebruik m toch niet echt veel) vond ik het toch wel lang duren. Toen ik opnieuw de musicstore aan de lijn zei een medewerkster dat het idd best lang duurde en ze zou uitzoeken wat het probleem was. Later die dag kreeg ik een mail waarin zei vertelde dat de buizen kapot waren en dat ik ~80euro moet overmaken om de buizen te laten vervangen en de verzendkosten te vergoeden omdat die buiten de buizengarantie valt. Dit verwachtte ik niet omdat naar mijn idee gewoon de speaker kapot was en niet de buizen, de versterker deed het immers nog (ik had het weerstand schakelaartje omgezet aan de achterkant dus dat is het probleem niet).

Mijn vraag is dus, is mijn theorie correct:
De versterker doet het in principe nog dus de buizen zijn niet kapot, één speaker doet het niet en de andere wel dus is het een parallelle verbinding.

Zou iemand kunnen bevestigen dat in een Valveking de speakers idd parallel zijn aangesloten mbv een mono plug? Mijn vriend de een beetje verstand van heeft zei dat het misschien toch aan de buizen zou kunnen liggen omdat de eindtrap stereo zou kunnen zijn en de speakers met een stereo plug zijn aangesloten en dat dus één van de eindversterkers kapot is?

Ik hoop dat ik mijn verhaal een beetje duidelijk heb verwoord.

Leroy

EDIT: hier nog een foto van internet (niet van mijzelf) die mijn verhaal lijken te bevestigenhttp://img86.imageshack.us/img86/8296/212arab3lx.jpg

muziekschuur
23 april 2010, 15:10
Jouw verhaal gewoon zo vermelden aan de Musicstore. Je wil graag vervanging van de speaker en geen reparatie van de buizen. Als ze " de buizen repareren" vraag dan de oude buizen retour. Die zijn vast nog goed.

Het is trouwens wel mogelijk dat de buizen tijdens transport zijn beschadigd. Het is een buizenversterker en transport van goederen is niet altijd even zachtzinnig.

Na jouw verhaal komen ze vast met meer details....

leroylafontaine
23 april 2010, 15:19
Jouw verhaal gewoon zo vermelden aan de Musicstore. Je wil graag vervanging van de speaker en geen reparatie van de buizen. Als ze " de buizen repareren" vraag dan de oude buizen retour. Die zijn vast nog goed.

Het is trouwens wel mogelijk dat de buizen tijdens transport zijn beschadigd. Het is een buizenversterker en transport van goederen is niet altijd even zachtzinnig.

Na jouw verhaal komen ze vast met meer details....

Ik heb inderdaad al mijn verhaal verteld. Hier zijn de mails, de eerste is antwoord op mijn telefoontje waarin ik vroeg waarom het zo lang duurde:

Hallo Leroy,

buizen vallen alleen de eerste 90 dagen onder garantie.
Het kwartett kost 73 euro.
Zou je die daarom zsm over willen schrijven?
*dank alvast voor de medewerking*

Met vriendelijke groeten

Mijn antwoord:
Hallo,

Het ligt niet aan de buizen hoor. Ik heb een formulier ingevuld en daar had ik aangegeven dat één van de twee speakers defect was.

Leroy la Fontaine

Haar reactie:
Beste leroy,

nee, het probleem lag bij de buizen.

Met vriendelijke groeten

J

Mijn verklaring:
Ik ben er zeker van dat het aan de speaker ligt. De twee speakers zijn namelijk met één speakerjack parallel aangesloten en één an de speakers deed het niet en de andere wel. Ik weet dus zeker dat het aan de speaker ligt, anders zou de versterker geen geluid maken, hetgeen dat hij wél deed.

Mvg, Leroy

Hun reactie:
Beste Leroy,

ik heb hetz o net nog eens dubbelgecheckt.
Het probleem waren de buizen!!
Deze plus vrachtkosten zijn nu samen 75 euro.
Laat me aub weten wanneer je deze hebt overgeschreven.

Met vriendelijke groeten

Ik zal vanmiddag nog een keer bellen en vragen hoe het nou precies zit. Eventueel vraag ik of ze me kunnen doorverbinden met die afdeling die mijn versterker maakt.

Als inderdaad de buizen kapot zijn gegaan bij wie ligt de fout dan? Ik heb de versterker niet verstuurd maar MusicStore heeft zelf een TNT mannetje laten komen, lijkt mij dat het dan hun verantwoordelijkheid is, nietwaar?

hole
23 april 2010, 15:36
Laat ze maar eens in detail uitleggen hoe de buizen dit specifieke probleem dan hebben veroorzaakt.

Daarnaast, zoals hierboven vermeldt: de oude buizen retour aub.

crapton
23 april 2010, 22:01
Het is zeer vreemd dat speakers er 'zomaar' na een jaar mee ophouden. Een speaker is een spoeltje en eigenlijk kan daarbij ofwel a) spoel doorbranden ofwel b) stekkertje los of zo.

Heb je met je hand aan de achterzijde van de speaker gevoeld of ie het niet meer deed en de andere wel?

Indien zeker 1 speaker het niet deed en de andere wel dan is het duidelijk. Heb je er keihard mee zitten knallen of zo, of met een bas erop of zo? Kan ik me nauwelijks voorstellen want zo'n 100 W amp gaat zo teringhard dat hou je niet vol.

De buizen kunnen echter OOK versleten zijn. Dat men die ZONDER vragen vervangt en dan vraagt om betaling vind ik onacceptabel, is voor mij een waarschuwing.

Je kan het accepteren mits je de oude buizen terug krijgt, maar ja hoe weet je dat dat de jouwe zijn. Krijg je de smoes dat die al zijn weggegooid... Verdient geen pluim zo.

pasqual
23 april 2010, 23:34
stel: je hebt gelijk en één van de speakers is kapot en je hebt al een tijdje gespeeld met maar één speaker, betekent dat toch dat je een mismatch hebt gehad? je impedantie schakelaar staat standaard ingesteld op 8 ohm ( 2x16 ohm paralel = 8 ohm ) en één speaker is dan 16 ohm. hiervan kunnen je buizen inderdaad kapot gaan. maar dan nog: ze kunnen vanaf die kant wel van alles roepen. op die manier kunnen ze natuurlijk gemakkelijk garantie geven, toch?
misschien niets meer op afstand kopen wat nieuw is? maar ja, daar heb je nu niets aan natuurlijk....

anyway, succes en groeten Pasqual.

Tankman
24 april 2010, 00:38
...m'n versterker is nog geen jaar oud en valt dus onder de garantie.


Even voor de duidelijkheid. Peavey heeft standaard 2 jaar garantie op haar versterkers. Als je deze binnen 90 dagen na aankoop op hun website hebt geregistreerd, wordt deze met 3 jaar verlengd, en heb je zelfs 5 jaar garantie. Dit geldt voor meeste apparatuur en voor de gitaren. :ok: