PDA

View Full Version : Overheersende brom in de versterker(koch KC50 deluxe)



joost22
23 april 2010, 14:40
Hallo,

Ik heb na de versterker een weekend intensief gebruikt te hebben, een nare pruttelende brom(gebrek aan betere woorden) aan over gehouden.

Als ik hem aanzet heb ik er in eerste instantie geen last van.

Als ik er even op speel, met name op hoog volume, begint hij te brommen/pruttelen.

Dat is overigens met name als ik stop met spelen, als ik een akkoord aan haal is het nauwelijks tot niet te merken.

Als ik hem net heb aangezet, heeft hij ook heel even last van volume wisselingen, maar niet constant.

Ik heb andere snoeren/speakers/gitaar geprobeerd en ik heb gekeken of de 25watt/50watt schakelaar verschil uit maakt(in het begin was de brom weg op 25watt, maar kwam al snel weer terug toen ik het volume open draaide).

sorry voor de vele info, maar misschien heb je er wat aan.

Alvast bedankt!

Aca Ilic
23 april 2010, 14:52
heey Joost,

beter genoeg info dan weinig.
Hoe lang heb je versterker al, en hoe intensief gebruik je je amp ( ik bedoel sta je wekelijks te giggen met amp).
Als je buizen al wat ouder zijn, het kan zijn dat dit een van de oorzaken zou kunnen zijn.

grtz
Alex

joost22
23 april 2010, 14:59
Hey,

ongeveer 3 shows per maand.
Ik heb de buizen nog geen jaar geleden vervangen(alle buizen)

Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem weg heb laten brengen bij een muziek zaak waarvan ik achteraf denk dat dat niet de beste zaak is voor reparaties. Ze waren namelijk in eerste instantie de bias vergeten af te stellen....

Aca Ilic
23 april 2010, 15:38
als ze hem in de eerste instantie vergeten hebben af te stellen , en als je zelf al aangeeft dat het dubieuze muziekzaak is, denk je dan dat ze hem in tweede instantie correct afgesteld hebben..?
Joost, niet verkeerd om een second opinion bij een gerenomeerde amptech te vragen .

guitarnijboer
23 april 2010, 15:48
Het kunnen de buizen zijn inderdaad, maar ik geloof dat deze versterkers sowieso vrij heet worden en de eindbuisjes op de print zitten dus dat zou ook problemen kunnen geven. Met name omdat de elende pas begint als hij al en tijdje aanstaat lijkt het mij verstandig gewoon de hele eindtrap opnieuw te solderen (nadat je eerst de oude tin hebt verwijderd)

joost22
23 april 2010, 16:01
Het is sowieso mijn bedoeling om hem weg te laten brengen.
Ik wil alleen weten wat hou zou kunnen zijn zodat ik de reperateurs in de juiste richting kan wijzen.
Stel dat ik bij de versterker dokter kom en de brom is weg, dan kan ik hem in ieder geval vragen om de door jullie genoemde mogelijkheden te bekijken.

Wat ik er dus uit opmaak is dat het probleem hem in de buizen zal zitten?

een klein vervolg vraagje, bij wie moet ik zijn(omgeving Arnhem/Gelderland) voor versterker reparaties?

master99
23 april 2010, 18:22
Brommen/pruttelen wijst vaak in de richting van de buizen of slechte buisvoetcontacten. Verder is het heel moeilijk om er wat zinnigs over te zeggen onder de versterker 'onder handen' te hebben.

Je zou 'm bij Maxguitar Nijmegen kunnen brengen. Heb ik goed ervaring mee. Zeker als het om een Koch gaat.

YannickH
23 april 2010, 21:22
ik heb hetzelfde probleem met men marshall jcm2000 nu.
hij pruttelt ook.
maar om de hoeveel tijd moet je normaal de lampen van je versterker vervangen?

Aca Ilic
23 april 2010, 22:55
ik heb hetzelfde probleem met men marshall jcm2000 nu.
hij pruttelt ook.
maar om de hoeveel tijd moet je normaal de lampen van je versterker vervangen?

+/- 300 speeluren ( kleine honderd gigs).....

dml
24 april 2010, 02:06
Het is sowieso mijn bedoeling om hem weg te laten brengen.
Ik wil alleen weten wat hou zou kunnen zijn zodat ik de reperateurs in de juiste richting kan wijzen.
Stel dat ik bij de versterker dokter kom en de brom is weg, dan kan ik hem in ieder geval vragen om de door jullie genoemde mogelijkheden te bekijken.

Wat ik er dus uit opmaak is dat het probleem hem in de buizen zal zitten?

een klein vervolg vraagje, bij wie moet ik zijn(omgeving Arnhem/Gelderland) voor versterker reparaties?

Waarom niet bij Koch zelf brengen? Dan weet je zeker dat het goed gebeurt.

nico verduin
24 april 2010, 07:12
Het is sowieso mijn bedoeling om hem weg te laten brengen.
Ik wil alleen weten wat hou zou kunnen zijn zodat ik de reperateurs in de juiste richting kan wijzen.
Stel dat ik bij de versterker dokter kom en de brom is weg, dan kan ik hem in ieder geval vragen om de door jullie genoemde mogelijkheden te bekijken.

Wat ik er dus uit opmaak is dat het probleem hem in de buizen zal zitten?

een klein vervolg vraagje, bij wie moet ik zijn(omgeving Arnhem/Gelderland) voor versterker reparaties?Silver mica's (nieuwe productie) willen ook nog wel eens de oorzaak zijn. Gauw te herkennen met te hoge dc spanning op de potmeters in de tonestack.

joost22
24 april 2010, 14:41
Bedankt voor de reacties!
Ik laat hem repareren en dan laat ik weten wat er mis mee was.

Nogmaals mijn dank!