PDA

View Full Version : Ibanez DTT700



Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:25
Hallo, iedereen.

Ik speel pas een jaar gitaar, maar mijn gitaar bevalt me niet zo goed meer. Ik denk erover om een Ibanez DTT700 te gaan kopen. Weet iemand of dat een gitaar is met goede kwaliteit?

Er staat op de Ibanez website trouwens ook dat die gitaar jumbo frets heeft. Heeft iemand enig idee of dat uitmaakt voor de snelheid waarmee je kunt spelen?

Exi
23 april 2010, 14:34
Jumbo frets spelen over het algemeen wat sneller ja.
Door de hoge frets hoef je minder druk op de snaar te zetten om een cleane noot te horen.

Ik heb verder geen ervaring met die Ibanez. (Ik vind hem ook niet zo mooi.), maar Ibanez maakt geen slechte gitaren.

Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:45
Ik ben trouwens ook van plan een nieuwe versterker te nemen. Heb je nog een aanrader. Ik hoef er trouwens alleen thuis mee te spelen, maar ik ben niet zo weg van het geluid van mijn versterker. Ik dacht zelf aan een VOX DA20 20-Watt.

Exi
23 april 2010, 14:51
Vox VT-30 is dan beter voor dezelfde prijs.
Ik heb hem zelf ook. Niet slecht en heel veelzijdig, maar hij heeft alleen goedkope jack-inputs (waar je je versterkerkabel/hoofdtelefoon/footswitch in doet) Beetje contactspray (WD-40?) erin spuiten voorkomt slechte contacten en oxidatie.

Kijk ook eens naar Peavey Vypyr of Fender Vibro Champ. Ook hele puike dingetjes!:ok:

Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:52
Zal ik doen. Bedankt.

Exi
23 april 2010, 14:56
Ik zie trouwens dat die Ibanez niet bepaald een startersgitaar is.
Misschien kun je dan beter gaan voor een wat betere versterker, om de potentie van die Ibanez te laten horen.

Ik weet niet welke muziekstijl je wilt spelen, maar je moet in dit geval zeker eens gaan kijken naar een laag wattage buizenversterkertje, zoals de Blackstar HT-5. Dat komt het gitaargeluid zeer ten goede.:)

Ibanez Rocker
23 april 2010, 15:21
Ik wil graag Hard-Rock nummers gaan spelen. Wat voor versterker kun je dan aanraden?

Exi