PDA

View Full Version : Ibanez DTT700



Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:25
Hallo, iedereen.

Ik speel pas een jaar gitaar, maar mijn gitaar bevalt me niet zo goed meer. Ik denk erover om een Ibanez DTT700 te gaan kopen. Weet iemand of dat een gitaar is met goede kwaliteit?

Er staat op de Ibanez website trouwens ook dat die gitaar jumbo frets heeft. Heeft iemand enig idee of dat uitmaakt voor de snelheid waarmee je kunt spelen?

Exi
23 april 2010, 14:34
Jumbo frets spelen over het algemeen wat sneller ja.
Door de hoge frets hoef je minder druk op de snaar te zetten om een cleane noot te horen.

Ik heb verder geen ervaring met die Ibanez. (Ik vind hem ook niet zo mooi.), maar Ibanez maakt geen slechte gitaren.

Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:45
Ik ben trouwens ook van plan een nieuwe versterker te nemen. Heb je nog een aanrader. Ik hoef er trouwens alleen thuis mee te spelen, maar ik ben niet zo weg van het geluid van mijn versterker. Ik dacht zelf aan een VOX DA20 20-Watt.

Exi
23 april 2010, 14:51
Vox VT-30 is dan beter voor dezelfde prijs.
Ik heb hem zelf ook. Niet slecht en heel veelzijdig, maar hij heeft alleen goedkope jack-inputs (waar je je versterkerkabel/hoofdtelefoon/footswitch in doet) Beetje contactspray (WD-40?) erin spuiten voorkomt slechte contacten en oxidatie.

Kijk ook eens naar Peavey Vypyr of Fender Vibro Champ. Ook hele puike dingetjes!:ok:

Ibanez Rocker
23 april 2010, 14:52
Zal ik doen. Bedankt.

Exi
23 april 2010, 14:56
Ik zie trouwens dat die Ibanez niet bepaald een startersgitaar is.
Misschien kun je dan beter gaan voor een wat betere versterker, om de potentie van die Ibanez te laten horen.

Ik weet niet welke muziekstijl je wilt spelen, maar je moet in dit geval zeker eens gaan kijken naar een laag wattage buizenversterkertje, zoals de Blackstar HT-5. Dat komt het gitaargeluid zeer ten goede.:)

Ibanez Rocker
23 april 2010, 15:21
Ik wil graag Hard-Rock nummers gaan spelen. Wat voor versterker kun je dan aanraden?

Exi
23 april 2010, 16:01
Voor hardrock is de Blackstar uitermate geschikt en als die binnen je budget valt zou ik hem minstens even testen.

Ibanez Rocker
23 april 2010, 17:05
Hoe duur is die dan, want het moet natuurlijk niet te gek worden? :)
Hoeveel watt heeft die versterker dan eigenlijk?

macwilliams
23 april 2010, 17:08
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2009/DTT700_MGS_1P_01.gif
Leuke gitaar, ik zeg DOEN:ok:

Exi
23 april 2010, 17:27
Hoe duur is die dan, want het moet natuurlijk niet te gek worden? :)
Hoeveel watt heeft die versterker dan eigenlijk?
Het ligt eraan of je de combo wilt of de full/half stack.

In Nederland doet de combo ongeveer 360 Euro en de full-stack rond de 500.
(In Engeland zijn ze veel goedkoper, full-stack voor 419 BP)

Deze versterker heeft 5 Watt (de naam verklapt het eigenlijk al). Hij gaat dus hard zat voor in huis. (vergelijkbaar met 30 Watt van een transistorversterker?)

En er zijn natuurlijk veel meer versterkers die de moeite waard zijn om naar te kijken en daarom raad ik je aan om gewoon eens een middagje te gaan testen bij een grote muziekwinkel.

Ibanez Rocker
23 april 2010, 18:22
Haha, zal ik doen één dezer dagen. In ieder geval bedankt voor de informatie.

Rens van Herpt
24 april 2010, 00:02
Let op met die elementen zou ik zeggen: De DiMarzio D-Activator X heeft echt veel output. Ik zou hem eerst goed testen, dat high-output gebeuren kan je toon best verpesten.

vulvasonic
24 april 2010, 00:24
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2009/DTT700_MGS_1P_01.gif
Leuke gitaar, ik zeg DOEN:ok:

Eigenlijk de enige variant op het Explorer model van Gibson, samen met die van Hamer, waar ik wel iets mee heb. Voor hardrock (hoewel tegenwoordig een nogal breed begrip) kan ik me een geinig buizenversterkertje voorstellen zonder al teveel toeters en bellen. Een eenvoudige versterker dus (dat drukt de kosten). Met een doodsimpele Boss Overdrive of Distortion, beetje afhankelijk van hoe ruig je het hebben wilt (gewoon de goedkoopste - beide rond de €50,-), kun je een goed, volwassen en strak hardrockgeluid produceren. Al zal niet iedereen het hier mee eens zijn.
Maar nogmaals, dat is een beetje afhankelijk van jouw definitie van een hardrock geluid. Er zit een groot verschil tussen het geluid van AC/DC en dat van Korn, om er maar even twee uit te pikken.