PDA

View Full Version : mooie dag, tijd voor een...



strate
23 april 2010, 13:37
The Valve 2/50! De amp die ik had getest bij Max Guitars in Nijmegen, zie mn topic 'boogie clean-bluesy drive?', en helemaal te gek vond maar ik helaas niet kon betalen..

Nu zag ik er een op Marktplaats staan, een 1x12 combo, en hebben we elkaars versterker geruild, en sinds vanochtend ben ik dus de nieuwe eigenaar.
Verdere info volgt binnenkort, moet nu weer hard gaan leren, maar ben helemaal blij. Nu nog een nieuwe strat, dan klinkt het nog beter!

Het stiksel van het handvat heeft wel losgelaten, dus dat moet even verholpen worden, en de treble potmeter van het cleane kanaal ruist behoorlijk tijdens het draaien eraan, dus die moet ook vervangen worden. Maar als dat alles is, who cares?
Foto'ss:

http://i982.photobucket.com/albums/ae301/strate_2010/DSC00171.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae301/strate_2010/DSC00172.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae301/strate_2010/DSC00173.jpg

http://i982.photobucket.com/albums/ae301/strate_2010/DSC00174.jpg

hole
23 april 2010, 13:47
Foto's uploaden bv via

www.photobucket.com
www.flickr.com

Mr. Dynamite
23 april 2010, 16:52
En heul rap! :angry:





:seriousf:

strate
23 april 2010, 22:42
De foto's zijn er inmiddels!

Exi
23 april 2010, 23:21
Das een prachtige amp Strate!
Nu nog een witte strat erbij en je maakt helemaal de blits:dance:

strate
24 april 2010, 08:48
Das een prachtige amp Strate!
Nu nog een witte strat erbij en je maakt helemaal de blits:dance:

haha dankje! een witte strat zou er inderdaad goed bij passen! eens kijken hoeveel geld ik in de zomervakantie overhoud voor een nieuwe strat, en misschien komt er dan wel een ARVI '62er in het wit:)

JeroenSchaaf
24 april 2010, 09:04
Mooi! te geke dingen!

Clean echt lekker dik... mmmmmm the valve :cheerup:

bass blom
24 april 2010, 09:53
vet man, net ff wat ubuis demo's gehoord :cheerup:

Fireburst
24 april 2010, 12:25
Sh*t man ! Als hij nog maar half zo goed klinkt als dat hij er uit ziet moet jij een véry happy vent zijn.

Leuk dat voor jou de cirkel nu rond is (Can we? YES, we can !), ik vond het vorig topic trouwens ook aangenaam om te volgen.

caliban
24 april 2010, 14:42
Proficiat :)

Marco5150
24 april 2010, 16:59
Gefeliciteerd! Ziet er gelikt uit! :rockon:

strate
24 april 2010, 20:23
Bedankt voor alle felicitaties!! Ik ben er ook zeeer blij mee:D Kijk nu naar rechts toe, en daar staat ie dan, heeer-lijk!


vet man, net ff wat ubuis demo's gehoord :cheerup:

ubuis demo's?:???:


Sh*t man ! Als hij nog maar half zo goed klinkt als dat hij er uit ziet moet jij een véry happy vent zijn.

Leuk dat voor jou de cirkel nu rond is (Can we? YES, we can !), ik vond het vorig topic trouwens ook aangenaam om te volgen.

haha, dankje! ik ben nu inderdaad een behoorlijk blije vent, met deze versterker moet ik eigenlijk kerel zeggen! Ja ben nu ook erg opgelucht dat mijn zoektocht voorbij is, zoals het er voorlopig uitziet. De tijd moet uitwijzen of het inderdaad DE versterker is, maar ik denk dat deze een ontzettend grote kans maakt!
Fijn om te horen dat je mn vorige topic aangenaam vond!! Hopelijk hebben anderen er ook wat aan gehad!

VanMeekeren
26 april 2010, 10:38
Kak, nu heb ik ook weer GAS. Wat een verschrikkelijk mooie versterker! Ik ga vanmiddag thuis hier even lekker wat research naar doen.

Van Meekeren

hole
26 april 2010, 10:42
MOOI!

10teks

guitarguru
26 april 2010, 11:31
Zeer fraaie amp hoor, proficiat!! Kon zo gauw niet zien tegen welke amp je hem hebt geruild..

strate
26 april 2010, 20:32
Kak, nu heb ik ook weer GAS. Wat een verschrikkelijk mooie versterker! Ik ga vanmiddag thuis hier even lekker wat research naar doen.

Van Meekeren

Haha, dankje! Ik zal binnenkort ook een review maken als ik er nog wat meer branduren op heb gemaakt. Laat even weten wat je doet, ben er wel benieuwd naar!


MOOI!

10teks

Dankje!!:D


Zeer fraaie amp hoor, proficiat!! Kon zo gauw niet zien tegen welke amp je hem hebt geruild..

Bedankt voor de felicitatie! Ik heb hem geruild tegen een Mesa Boogie Nomad 45 2x12, hij was opzoek naar een jazzy sound en dat heeft het cleane kanaal van de Nomad, en andere Mesa Boogie's, wel behoorlijk, in tegenstelling tot de the valve wat een echt bluesy, vox-achtig clean is.

strate
29 april 2010, 21:14
Tijd voor een korte review:


om eerst even met iets anders te beginnen: een paar weken terug ben ik langs Henri Huisjes geweest om zijn Stiletto en JCM800 uit te testen. De Stiletto had een erg gave sound, maar had nét niet die bluesy-sound die ik zocht. Met de JCM800 kon ik horen waardoor dit zo'n legendarische versterker is geworden, het heeft typisch die (hard)rock sound uit de jaren 80. Erg cool, maar ook dit was voor mij het niet, klonk wat te strak en moest errug hard staan wou het goed klinken. Al met al was het een erg leuk bezoekje, ik heb dan wel niet mn versterker gevonden, maar het is altijd leuk en leerzaam om wat versterkers te testen. Bedankt Henri!

Nu de The Valve:
allereerst is hij met z'n 1x12 combo makkelijk te tillen. Hij weegt 23 kg (de Nomad was 30 kg) en het formaat is niet al te groot. Voor een combo is hij vrij hoog waardoor je gelukkig niet al te veel hoeft te bukken om aan het frontpanel te draaien.
- Features: wat mij betreft precies goed. Niet te veel, maar ook niet te weinig waardoor je behoorlijk wat verschillende sounds eruit kunt halen. Achterop zit ook nog een resonance knop waarmee je de lage tonen regelt. Er zit overigens nog een erg leuke feature dat als je de versterker aan zet en hem meteen van de standby af haalt, de buizen nog niet worden verbonden met het circuit totdat ze warm genoeg zijn. Ondertussen knippert het lampje van de standby zodat hij aan jou laat weten dat hij daar mee bezig is.
- Volume: Zeer goed controleerbaar. Op het podium schijnen ze het uitstekend te doen, maar ook thuis hou je op laag volume die buizensound. Heeft dus geen tone-suck bij lage volumes waarbij alle toon wegvalt. Achterop zit nog een triode-switch waarmee je het wattage vermindert van 45 naar 30 watt. (Al snap ik niet waarom het geen 50 watter is want waarom noem je anders je amp de 2/50? 2 kanalen met 50 watt)
- Equalizer: Deze doet precies wat je wil, althans wat ik wil. Hij reageert goed als je eraan draait, in tegenstelling tot Fender amps waar draaien nauwelijks zin lijkt te hebben, maar is ook weer niet zo gevoelig als Mesa Boogie waar als je aan 1 potmeter draait, het ook invloed heeft op de rest van je EQ en je meteen je sound kwijt bent. Kortom: uitstekend! Ietsje meer treble erin? Draai hem een klein beetje omhoog en het is meteen goed. Met de mid-knop op het lead channel kun je overigens de gain heel goed variëren. Veel mids geven een nogal harde sound met veel compressie, met minder mids wordt het veel smoother, ŕ la Hendrix. Dit heb je natuurlijk met alle versterkers, maar bij deze viel het me echt op.
- Sound: Jaa de sound. Waanzinnig goed gewoon. Clean klinkt het dik, warm en krachtig, maar het blijft 'echt' klinken en niet te gepolijst en nep, computerachtig. Maar je kunt het ook wat scherper krijgen wat soms natuurlijk ook erg lekker is. Dat ligt hem voor een groot deel ook in je aanslag, daar reageert hij heel goed op. Ik speelde voor deze amp veel Hendrix en toen ik deze kreeg klonk Hendrix er erg goed op maar lukte SRV niet zo goed. Nu ben ik daar wat meer in gaan oefenen door harder aan te slaan etc. en nu klinkt dat ook echt top! Het ligt dus echt voor een groot deel aan je aanslag. Tevens blijf je wel je eigen sound houden, je bent niet een artiest aan het imiteren.
Met het lead channel kun je ook veel kanten op en is ook waanzinnig. De gain knop heb ik eigenlijk niet verder staan dan 10 uur, dat is genoeg voor een echte lekkere buizen blues-sound. Je hebt dus ook meer dan genoeg gain voor stevige rock en metal is er misschien ook nog wel uit te halen, eventueel met een tubescreamer er voor. Ook hier reageert de EQ erg goed en geeft veel afwisseling en maakt je aanslag vooral de sound. Hij daagt je dus uit maar werkt wel met je samen.
- Pedalen: Heb er nog geen pedalen voor gezet omdat ik die niet meer heb, dus kan hier niks over zeggen. Over een tijdje komen er wel waarschijnlijk wel wat pedalen dus zal dat dan hier ook posten.
- Footswitch: stevig en simpel. geen plop oid bij het schakelen.
- Reverb: bijzonder mooie spring reverb die ook belachelijk veel reverb kan geven maar ook alles daartussen. Heb hem zelf op ca. 8 uur staan en dan geeft hij precies genoeg reverb zonder overdreven te worden.
- Speaker: is een 1x12 V30. Ik dacht eerst dat 1 speaker misschien wat te weinig zou zijn, zou te weinig de kamer vullen, maar deze geeft een goede spreiding waardoor ik het totaal niet mis en er ook geen moment aan denk tijdens het spelen. De 2x12 weegt ook meteen 30 kg dus zou ik de 1x12 aanraden.
- Prijs: Deze boutique amp valt denk ik te plaatsen tussen de andere boutique amps zoals Bogner's, Hook's en Matchless'. Voor een prijs van 1900 euro voor de 1x12, 2000 euro voor de 2x12 en 2150 euro voor de top+cab vind ik hem zelf niet eens zo duur vergeleken met bijv. een Shiva of R20.

Nou de review is ondertussen niet meer echt kort haha;)

Ik ben er dus zoals je ziet enorm tevreden mee en dit is denk ik wel echt een blijvertje. Als ik nog iets mis is dat gewoon op te lossen met een pedaaltje.
Ik merk wel dat de elementen van mn gitaar niet zo heel goed kunnen scheuren, dus ik wil nog wel een andere strat kopen zodat het nog wat beter klinkt. Maar het klinkt nu al echt prima dus heeft het geen haast.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben en voor nog meer vragen etc. gewoon even vragen!

Twelvebar
30 april 2010, 12:31
Gefeliciteerd!
Ik ga zelf volgende maand de top + 1 x 12 cab halen, zelfde kleurcombinatie. Ben er een tijd terug ook voor gevallen en kan ze niet genoeg aanraden :D

strate
30 april 2010, 14:36
Gefeliciteerd!
Ik ga zelf volgende maand de top + 1 x 12 cab halen, zelfde kleurcombinatie. Ben er een tijd terug ook voor gevallen en kan ze niet genoeg aanraden :D

Dankje! Oh cool zeg! Zijn inderdaad geweldige versterkers! Post dan ook even wat foto's, kan ik zien hoe mn versterker eruit zou zien als stack;)

Twelvebar
1 mei 2010, 10:59
Dankje! Oh cool zeg! Zijn inderdaad geweldige versterkers! Post dan ook even wat foto's, kan ik zien hoe mn versterker eruit zou zien als stack;)

Doe ik :hippie:

cerpintaxt
1 mei 2010, 12:37
Gefeliciteerd!
Kun/wil je wat sounds posten?! ben echt zeer benieuwd!

strate
2 mei 2010, 20:33
Gefeliciteerd!
Kun/wil je wat sounds posten?! ben echt zeer benieuwd!


ik zal binnenkort als ik tijd heb, ben ook met examens bezig, proberen een filmpje te maken met de webcam. Beschik niet over een microfoon oid dus moet het met een webcam doen.. hopelijk is dat ook goed?

cerpintaxt
4 mei 2010, 18:22
ik zal binnenkort als ik tijd heb, ben ook met examens bezig, proberen een filmpje te maken met de webcam. Beschik niet over een microfoon oid dus moet het met een webcam doen.. hopelijk is dat ook goed?

Als er een microfoon opzit :P

strate
4 mei 2010, 18:32
Als er een microfoon opzit :P

Haha, die zit erop hoor;)

Riky
4 mei 2010, 19:04
Kennis van mij speelt er ook over. Hij had de head versie nu de combo.
Laatst met een optreden over de head versie gespeeld. Moest hem ff snel instellen en hoorde mezelf niet geweldig, maar live geluid van eigenaar is altijd tegek. Ik was niet zo te spreken over mijn ervaring, veel mid geluid en iets te amerikaans gevoiced(voor zover ik dat met 1x spelen heb kunnen beoordelen). Hij klinkt iets te strak, puur smaak dus , want als je er van houd is dit een te gekke amp
Gefeliciteerd met je super aanwinst!!

strate
4 mei 2010, 20:48
Kennis van mij speelt er ook over. Hij had de head versie nu de combo.
Laatst met een optreden over de head versie gespeeld. Moest hem ff snel instellen en hoorde mezelf niet geweldig, maar live geluid van eigenaar is altijd tegek. Ik was niet zo te spreken over mijn ervaring, veel mid geluid en iets te amerikaans gevoiced(voor zover ik dat met 1x spelen heb kunnen beoordelen). Hij klinkt iets te strak, puur smaak dus , want als je er van houd is dit een te gekke amp
Gefeliciteerd met je super aanwinst!!

Dankje! Hmm oke, opzich apart maar interessant dat je dat zegt! Vind juist zelf hem ontzettend british gevoiced, het clean is echt vox-ig en totaal niet dat fender "belletjes" clean. Mids kunnen hebben gelegen, hoe logisch, aan teveel mids. De EQ reageert heel goed heel snel, dus wat minder mids en je merkt het ook meteen. Het klinkt wel inderdaad vrij strak, maar dat ligt nu ook wel mijn gitaar die teveel 'bijt'.
Maargoed, ik loop nu te proberen om het tegendeel te bewijzen maar het is natuurlijk ieder zn eigen gehoor, dus probeer je dus niet om te praten zoals het nu lijkt;)
Cool om te horen dat de sound van de eigenaar altijd zo goed klinkt!

Riky
4 mei 2010, 21:23
Ja ach. Ik heb hem ook niet goed kunnen testen. Volgens mij is hij erg veelzijdig en kun je er (zoals jij ook zegt) veel sounds uithalen.


Zou hem best nog een keer goed willen uitproberen.

Vedran (gitarist van De Staat) speelt ook op een the valve versterker. Hij gebruikt veel pedalen en dus mag je er gerust van uitgaan dat de amp goed op pedalen reageerd:)

stratie
5 mei 2010, 08:44
Broer!

Alles goed met je? erg fraaie amp heb je daar!:lovelove:

strate
5 mei 2010, 18:28
Ja ach. Ik heb hem ook niet goed kunnen testen. Volgens mij is hij erg veelzijdig en kun je er (zoals jij ook zegt) veel sounds uithalen.


Zou hem best nog een keer goed willen uitproberen.

Vedran (gitarist van De Staat) speelt ook op een the valve versterker. Hij gebruikt veel pedalen en dus mag je er gerust van uitgaan dat de amp goed op pedalen reageerd:)

Heb net even wat van de band zitten luisteren en kan bij sommige nummers het 'the valve geluid' wel horen, pretty cool! Hij heeft geloof ik wel een 3100, eentje met 4 kanalen en met midi. Als je hem wilt proberen ben je welkom!


Broer!

Alles goed met je? erg fraaie amp heb je daar!:lovelove:

Vader!

gaat uitstekend! geniet nog elke dag van de amp! met jou ook? Dankje! Jou sig mag er ook wezen;)

_M_P
7 mei 2010, 11:32
Ik ben verliefd.

Dit is zo'n versterker waarvan jongetjes zeggen: die wil ik ook! En dan je hele kamer vol met van alles:)

strate
9 mei 2010, 00:12
Ik ben verliefd.

Dit is zo'n versterker waarvan jongetjes zeggen: die wil ik ook! En dan je hele kamer vol met van alles:)

Haha erg bedankt voor het mooie compliment!! Ik moet zeggen dat soms wanneer ik erop speel, ik zo blij wordt als ik in geen tijden meer ben geweest!:)