PDA

View Full Version : Mesa's en power attenuators



allochthomas
22 april 2010, 20:46
IK vroeg me af of mensen wel eens mesa's gebruiken in combinatie met power attenuators. Je leest dat ze vaak gebruikt worden voor 1 kanaals versterkers(met goeie rede) maar voor channel switchers als de mesa's niet echt. Ik zit namelijk te overwegen om een power attenuator te nemen voor mijn dual rectifier om het beest thuis ook een beetje in bedwang te houden. Je merkt dat hij echt stukke strakker wordt zodra de eindbuizen gaan werken, leuk voor in de oefenhokken maar niet handig voor thuis. Verder is het zeker op het rode kanaal dat de versterker van 0 naar loeihard gaat binnen enkele millimeters en dat de versterker zich pas echt opent met de volume rond 3. Iemand tips of suggesties? Overigens zat ik aan een webe mass te denken als ik een attenuator zou gaan aanschaffen.

iWishmaster
23 april 2010, 12:44
Zo'n ding veranderd je geluid altijd wel iets: testen dus ...

bass blom
23 april 2010, 12:51
ik had geen enkele moeite met mijn recto op fluisternivo :chicken:
maar dat was in 1995 zal eerste serie geweest zijn?

allochthomas
23 april 2010, 12:52
Dat snap ik. Het is een kwestie van de voordelen tegen de nadelen af te wegen. Vraag me gewoon af of het gaat helpen om een power attenuator te gebruiken in mijn situatie.

the sure thing
23 april 2010, 13:07
Ja Hoor, het gaat voor een deel werken. Voor een deel ook niet: dat "strakke" waar je het over hebt, hoort voor een deel ook bij de beleving van het geluid, wat alleen op hoog volume "beleefd" wordt. Een "oempfh" op fluisterzacht volume wordt meestal niet bereikt met een attenuator.

Ik heb de Weber Mass, Marshall powerbrake enz. ook gehad: ik ben er inmiddels weer van teruggekomen. Ik doe het meestal nu thuis met een extra gainpedaaltje.

allochthomas
23 april 2010, 13:17
Was ik al deels bang voor. Heb vandaag weer eens mijn compressor afgestoft waar ik vroeger veel succes mee heb gehad en ik moet zeggen dat het geluid aardig aantrekt. Gaat niks boven het geweld van een rectifier op volle toeren, maar dat kan ik helaas niet maken hier op de flat:seriousf:. Ook maar eens mijn boss od-3 erbij pakken