PDA

View Full Version : Hulp bij mengpaneel.



SRV2000
22 april 2010, 19:36
Hallo mensen,

We hebben nu als band een eigen studio gebouwd en nu word het tijd om er wat apparatuur er op af te stellen zoals een mengpaneel.

Het mixen van een mengpaneel is voor mij geen probleem, maar het gaat mij om de merken prijzen daar heb ik mij nooit in verdiept dus ook geen kennis op gedaan.

nu zag ik dat er veel mengpanelen aangeboden worden op het internet van 2150,- tot 135,- euro.

de prijs van 2150 gaat ons te gek we zaten tussen de 300 a 400 euro te denken.

nu weet ik dat Peavey een goed merk is.


deze zag ik op het internet staan, ik heb contact opgenomen met de adverteerder maar nog geen reactie gekregen.

graag zou ik van jullie willen weten, wat mag zulk iets kosten
en is het goed?

dit is em

http://link.marktplaats.nl/338931502

Mischien kennen jullie dit merk en is dit wat ???
http://link.marktplaats.nl/333159425

Mischien dat jullie wat merken kunnen doorgeven van mengpanelen die hoog aangeschreven staan ( natuurlijk wel die te betalen zijn )

dank u

Heynis
22 april 2010, 20:07
Alle mengpanelen waar Soundcraft, Allen&Heath of Midas op staan zijn per definitie hele goede mengpanelen. Mengpanelen van Macky zijn doorgaans ook meer dan prima, en Yamaha heeft ook een aantal aardige (met name de duurdere dan weer, zoals de LS serie).

Ik heb geen enkele ervaring met Peavey mengpanelen, maar het zal ongetwijfeld degelijk zijn.

Ik zou je afraden om een mengpaneel van een onbekend merk te kopen, omdat de meeste mengpanelen toch wel redelijk duur zijn. Daarnaast is een mengpaneel een nogal essentieel onderdeel van je geluidsinstallatie. Mocht je onverhoops problemen krijgen, dan is een Soundcraft of vergelijkbaar merk te repareren binnen een paar dagen, terwijl een onbekend merk misschien wel helemaal terug naar de fabriek in China moet voor reparatie onder de garantie.

Han S
22 april 2010, 20:52
Prachtig, hij verkoopt die Peavey omdat hij te ingewikkeld is, moet ie maar niet achter een Neve of SSL kruipen lijkt me.

Die Omnitronic kan wel veel meer, heeft twee keer zoveel microfooninputs en hi pass filters, plus fantoomvoeding per kanaal inschakelbaar en 100 mm faders.

De Peavey heeft dan weer 2 keer USB, maar volgens mij 60 mm fadertjes en hij is lekker compact. Peavey is een bekend merk, maar bepaald geen topmerk. Omnitronic ken ik niet, maar dat ziet er wel leuk uit.

bert k
22 april 2010, 21:29
Ja, en die Omnitronic is van zijn lang zal zijn leven geen 649 nieuwprijs geweest. Zal eerder het tienvoudige zijn. Maar ik heb nog nooit van het merk gehoord, dus als ie stuk gaat, is er service voor te leveren?

Han S
22 april 2010, 21:55
Valt mee Bert, hij kost zelfs een stuk minder, namelijk € 409.50, dus of dat kwaliteit is valt te betwijfelen: http://www.plsshop.nl/seriesdetail.asp?series=262&cat=56

Solidkick
22 april 2010, 23:12
We hebben nu als band een eigen studio gebouwd en nu word het tijd om er wat apparatuur er op af te stellen zoals een mengpaneel.


Dizze brūke wy:
http://link.marktplaats.nl/340575167

Een best apparaat.
en 750 is weggeef as ie goed is.

Dit is ek mooi!:
http://link.marktplaats.nl/339208452
en een koopje om de hoek :sssh:

Succes!

bert k
22 april 2010, 23:44
Allebei toffe tafels! Soundcraft 400B heb ik het nodige op staan mixen. Maar het zijn hele oude tafels, dus let er goed op dat de potmeters en de faders niet kraken. Dat krijg je echt niet meer weg met contactspray, dat zijn versleten koolbanen.

SRV2000
22 april 2010, 23:55
@ kicks. SOUNDCRAFT

Ik ha die man al belle oer die tafel mar der mat een protte an gebeure

binnne protte pot meter die krekje en ek de faders bin net sa good.
oas hien wie die wol kocht mar wie wolle graag ien ha die klear is.
mar do wust wol bedankt voor de advertentjes.

*mod-verzoek* Fries is een leuke taal, maar de meeste mensen spreken het niet hier. Graag in het Nederlands posten.
Bert K

skabouter
22 april 2010, 23:59
lastig, goeie tafel uitkiezen. Ik zou vooral veel op prijs letten.
Soundcraft aanbiedingen komen vaak langs op marktplaats, leuke tafels!
Kheb dit jaar een Soundcraft Spirit Studio gekocht, erg mooi ding, 24 kanaals 450 euro. Ze komen nog wel eens voorbij voor E400,-
Een mackie hoeft ook niet zo duur te zijn en is heel redelijk! 24 kanaals mackies voor 400 euro zijn vaak goed te doen!

Kzou vooral goed opletten op marktplaats, en daarnaast ALTIJD langsgaan en ff goed testen. vraag of ze hem aangeslloten kunnen aanbieden, zodat je de functies kan testen.

Uiteraard zit er verder nog veel klank verschil tussen de tafels, maar ik zou me hier (in dit stadium) niet op doodstaren. Denk vooral vooruit qua functies, let erop dat hij alles heeft wat je nodig hebt in een studio (zoals direct outs/tape sends, genoeg auxen, subgroepen.)
ook de vraag of je nou over de tafel wilt mixen of hem alleen wilt gebruiken voor tracking...
Als je erover wilt mixen is de Soundcraft Spirit studio heel geschikt! zorg hoe dan ook voor een inline-mixer! Split console kan natuurlijk ook, maar is lastiger binnen deze prijsklasse. de meeste inline tafels kunnen schakelen tussen de A en de B mix, en zorgen er ook voor dat je je EQ over die 2 channels kan verdelen.

skabouter
23 april 2010, 00:11
deze al gezien? http://muziek.marktplaats.nl/mengpanelen/334408989-mackie-32-8.html?return=eJw1jltqwzAQRfcSiP9ie2wspzKmJDsRtloL vQZpRNOU7r0jSL%2FmHO6FO0qC%2FDGyX7IchJCnrFXajuUgQt l1NqIOrVfJEjqlKLfBdb48jbYXHS4mZErF60A6dHw%2BUQXtmL d5Eu1B3r0%2F3ArNnleK5%2FEG5%2FGOhaFncGy3ebhWHCpOgn E3jLWG%2FzVieBrWe%2F7Y8yulV%2BprLfALyWy1%2FKgrAPP4 Vu2bbQIBfR2xX2xebdZotoh1CBrEsvZNTrRiaTBm2uKuV7gCnJ bfP5gAV1U%3D&df=1&fta=eNotUVty5CAMvAsf8414GCPKV8gVpmQQWVc8MTW2J86mcv cFe%2F%2Ba7lap1RA6%2FFmxR7E%2F5%2FuL5lWEFUErFMc8wC 2tw7YghLKjDDOgU32YFTrbhTRhKKXRG%2F6dSlhzWiuzVeZR8H N%2F8HOKYT4QAJz2Yf5GCx3IPnx84YPix8RhKRPCrZR9kLf1uQ 1lv5Vl3eKSeIAeoIUxKAq9swjVWp8axZTOlKrzKEBz6i2YA4z0 ozT2AG08s%2BQKYqKOoUoWgGJfgYmG%2B2aGEXJKjfEQdVfNzJ SgMZqsN%2FGcsgoq0BlGx9ymCEbKbUpmyl3zmBy7ukL3slOqge zZ5XRJSVIDlkalL4bIN6BrIHmA8spol69x69wVg1SVdOJsjT63 G9%2BrBjozRnuuUMa1c%2FTIo3XnXYmlvv4OxbYUSut95s%2F3 7U8rTlahlvWg4966rPUlVK1CFPQlwtt%2F%2BBKBUOLP7%2B8% 2Fa0KdqA%3D%3D&fta_ind=9&fs=1

deze hebben we in de studio op school, prima analoge tafel, heb er mixes over gemaakt! vooral de EQ sectie is erg goed!! erg leuk dat ie een Q knop heeft op 1 vd 2 parametrische banden! daarnaast vele auxen, flip-knopjes (a/b mix). 32 kanalen is heel veel, en 8 subgroupen is erg handig! voor het geld echt een topper! jammer van die knopjes die missen, maar die kan je wel weer vinden. (heeft behringer niet precies dezelfde maten???)

SRV2000
26 april 2010, 12:59
Ik heb even contact met de verkoper betreft de Omnitronic mengpaneel,
Hij gaf aan deze mengpaneel 6 x te hebben gebruikt voor zijn band uit te mixen.
Ook vertelde hij mij dat de mengpaneel veel functies heeft en dat mooi warm klinkt.
kortom ik ga vanavond even een kijkje nemen of het wat is.

Han S
26 april 2010, 13:05
Hou je er rekening mee dat dit mengpaneel nieuw € 409.50 kost?

Link: http://www.plsshop.nl/seriesdetail.asp?series=262&cat=56

SRV2000
26 april 2010, 16:12
Hou je er rekening mee dat dit mengpaneel nieuw € 409.50 kost?

Link: http://www.plsshop.nl/seriesdetail.asp?series=262&cat=56

Klopt, de verkoper wil er 350 Euro,- voor hebben en dan krijg ik er `1 jaar garantie op. lijkt fair te me.
Maar betreft de specifacaties lijkt dit wat ?

Voor de gene die het nog niet wisten ben ik met een eigen recording en oefen studio bezig.
We hebben een kantoor unit gekocht en na de verbouwing is het de bedoeling om hier met mijn band te gaan oefenen en proberen wat demo`s op te gaan nemen. als alles zo ver is ga ik hier nog een topic over starten.
maar voor de gene die geintreseerd zijn, hier een klein voorproefje wat nu de status is.
ook zullen er binnen kort de foto`s voorbij komen van het begin tot het einde.

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/104_3104.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/104_3094.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/104_3102.jpg
http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/104_3099.jpg

zo te zien moet er nog een hoop gebeuren zoals.

isoleren. ( al is de want tussen de oefen en de CS wel goed geisoleerd doormiddel van veer en massa. 35 cm dik !!!
Ook moet er nog veel afgewerkt worden maar de plannen zijn er al :D

bert k
26 april 2010, 16:26
Ik vind het duur, hoor. Voor die vijf tientjes verschil kan je net zo goed voor een nieuwe gaan.
En wat ik al zei, voor die prijs kan je maar heel weinig kwaliteit verwachten. Wel heel veel ruis, dat is gratis.

SRV2000
26 april 2010, 17:15
Ik vind het duur, hoor. Voor die vijf tientjes verschil kan je net zo goed voor een nieuwe gaan.
En wat ik al zei, voor die prijs kan je maar heel weinig kwaliteit verwachten. Wel heel veel ruis, dat is gratis.


Heb je ervaring met deze mengpanelen aangezien je zegt dat je veel ruis krijgt.

En waarom kan je geen kwaliteit verwachten, 3 maanden geleden koste ze 649,- maar aangezien er een nieuwe type op de markt is gekomen zijn ze flink afgeprijsd. dus voor 350 mag je toch wel wat kwaliteit verwachten. zo goedkoop vind ik het niet.
Er staan ook berhinger mengpanelen op voor 105 euro, logisch dat je daar niet veel van mag verwachten.
Dus als ik de Omnitromic 3 maanden gelden had gekocht had ik er dus 649,- voor betaald. kortom dan zou iedereen zeggen dat de kwaliteit na zijn waarde is?

Ik wil niet stellen dat je ongelijk hebt dat moet ik vanavond ervaren.
Maar dat je een kwaliteit mag verwachten ?

Roman
26 april 2010, 17:52
mooi werk, en dat op een steenworp afstand ;)


( al is de want tussen de oefen en de CS wel goed geisoleerd doormiddel van veer en massa. 35 cm dik !!!Jammer dan van dat, toch zeer dun stukje, thermopane glas.... :(

Han S
26 april 2010, 17:56
Of tie ruist valt nog te bezien, kom je vanzelf achter, maar voor die prijs een 24 kanaals mengpaneel fabriceren kan alleen als je de allergoedkoopste componenten gebruikt en de allergoedkoopste arbeidskrachten. Het zou ook zomaar kunnen dat dit paneel prima klinkt en helemaal niet ruist. Maar ik heb bijvoorbeeld een mengtafel met 72 faders en twee van die faders kosten al net zoveel als jouw hele mengpaneel. Die faders zijn nu 19 jaar oud en nog altijd kraakvrij, terwijl ze toch echt heel erg vaak zijn gebruikt.

Solidkick
26 april 2010, 18:00
Mooi projectje kerel!
Wij hebben 6 jaar geleden hetzelfde gedaan in de kaasfabriek in Weidum.
Inmiddels hebben we de zoveelste reorganisatie slag gemaakt.
En dik oan de maziek fansels!!!

Jammer van die Soundcraft maar aan halfwerk heb je idd niks.
Hoe gaan jullie opnemen?
Wij gebruiken deze: http://www.alesis.com/hd24
Absolute aanrader, rocksolid en geen geleuter met computers en software.
Ouwerwets knopjes drukken maar wel je opnames op goede kwaliteit gedigitaliseerd en klaar voor eventueel editwerk op de computer.
Check it out.
ls je um in actie wil zien, binne jom wolkom yn Weidum.

gr. Johan

bert k
26 april 2010, 20:03
Over die omnitronis, 400 is heel weinig voor een 24 kanaals tafel. Die Behringer heeft vast veel minder kanalen. Bedenk dat er per kanaal een pre-amp in moet zitten, dat is dus 16 euro per kanaal. Maar feitelijk minder, er moet ook nog een mastersectie in, een behuizing omheen, en een paar honderd knoppen op, dus per kanaal zit er maar voor een paar euro aan componenten in. Dat is dus echt de allergoedkoopste kwaliteit die er is. En hele goedkope componenten ruisen en klinken niet zo goed. Over de betrouwbaarheid en levensduur durf ik niks te zeggen, maar kijk uit dat je weet wat je koopt. Klinkt als Stagg kwaliteit.

Han S
26 april 2010, 21:45
Ik denk dat je het niet moet zoeken in ruis en geluidskwaliteit Bert, want zo'n paneel zou zomaar heel aardig kunnen klinken. Ik denk dat je je zorgen moet maken om de betrouwbaarheid. Zo had ik eens een heel goedkope DVD player die prima werkte maar waar binnen de garantieperiode een rookwolk uit kwam.

De condensatoren in zo'n goedkoop apparaat blijken wel eens te ontploffen, rookt en stinkt als de pieten en bij een DVD speler is dat geen groot probleem, maar met zo'n mengtafel zou ik niet graag een belangrijk concert doen. Stel je voor dat hij bij het derde nummer gaat roken en je zonder geluid zit. En dat gaat met een goed paneel echt niet gebeuren. Ik heb een DDA van twee ton in guldens en die heeft het nog nooit laten afweten.

Solidkick
26 april 2010, 23:50
Als ik het goed begrijp krijgt de tafel een vaste positie in de studio dus zware klappen zal ie niet te verduren krijgen.
Ik geloof ook best dat Duitse ingenieurs in samenwerking met aziatische hongerloners een goed klinkend product tot stand kunnen brengen tegen lage kosten.

Met betrekking tot de betrouwbaarheid is naar mijn idee de geleverde support door de fabrikant van belang. Als er na de garantieperiode support geleverd wordt tegen een acceptabel tarief dan zie ik verder geen probleem.
Maar goed, daar kan alleen de firma Omnitronics wat over roepen.
Ik ken ze niet.

SRV2000
27 april 2010, 00:50
Als ik het goed begrijp krijgt de tafel een vaste positie in de studio dus zware klappen zal ie niet te verduren krijgen.
Ik geloof ook best dat Duitse ingenieurs in samenwerking met aziatische hongerloners een goed klinkend product tot stand kunnen brengen tegen lage kosten.

Met betrekking tot de betrouwbaarheid is naar mijn idee de geleverde support door de fabrikant van belang. Als er na de garantieperiode support geleverd wordt tegen een acceptabel tarief dan zie ik verder geen probleem.
Maar goed, daar kan alleen de firma Omnitronics wat over roepen.
Ik ken ze niet.


Ik heb hem even uitgebreid getest, drums gitaar alles was aanwezig daar. ook de zang was uitgebreid te testen, Hij is wel heel erg gevoelig maar er zit een mooi warm geluid in. Ook had hij een Macky staan deze moest 700 euro kosten, we zaten nog te overwegen om eventueel die te gaan aanschaffen maar eenmaal die te hebben getest was er geen enkel verschil te horen ( dan alleen het prijskaartje wat er op stond )
We hebben een jaar garantie gekregen en hun zijn dealer van Omnitromic dus er is vrij simpel aan onderdelen te komen.
Over de levensduur kan ik weinig zeggen. maar naast het plastic front zit er een knappe stalen behuizing achter.

Ik ben er heel tevreden over en zelf op hoogwaardig volume hoor je geen ruis.

Nu heb ik thuis een kabel ( merk onbekend ) die ik voor mijn versterker gebruik als send en return.
zodra ik deze kabel er helemaal in druk doet hij niets, zodra ik hem er een beetje uithaal doet hij het wel.

Kortom welke kabel gebruiken jullie om van je amp naar het mengpaneel te gaan ???

SRV2000
27 april 2010, 12:44
Ik heb hem even uitgebreid getest, drums gitaar alles was aanwezig daar. ook de zang was uitgebreid te testen, Hij is wel heel erg gevoelig maar er zit een mooi warm geluid in. Ook had hij een Macky staan deze moest 700 euro kosten, we zaten nog te overwegen om eventueel die te gaan aanschaffen maar eenmaal die te hebben getest was er geen enkel verschil te horen ( dan alleen het prijskaartje wat er op stond )
We hebben een jaar garantie gekregen en hun zijn dealer van Omnitromic dus er is vrij simpel aan onderdelen te komen.
Over de levensduur kan ik weinig zeggen. maar naast het plastic front zit er een knappe stalen behuizing achter.

Ik ben er heel tevreden over en zelf op hoogwaardig volume hoor je geen ruis.

Nu heb ik thuis een kabel ( merk onbekend ) die ik voor mijn versterker gebruik als send en return.
zodra ik deze kabel er helemaal in druk doet hij niets, zodra ik hem er een

beetje uithaal doet hij het wel.




Kortom welke kabel gebruiken jullie om van je amp naar het mengpaneel te gaan ???

@ Roman: scherp gezien ;) het raam is 3,5 cm dik en er komt hetzelfde raam achter met 5 cm ruimte er tussen dat moet volgens mij voldoende zijn,

@ Solidkick, Bedankt voor de compliment er zit idd veel werk in om alles goed te krijgen maar ik heb de tijd ;)
Betreft de recorder ziet er goed uit en spreekt mij ook wel aan, ( ga ik me eens goed in verdiepen )
Betreft je uitnodiging: lijkt me leuk, het is nooit verkeerd om wat leerstof op te doen voor mede muzikanten die het al eens eerder hebben gedaan.
En zo ver is het niet :seriousf: