PDA

View Full Version : Nieuwe amp hulp!



6-string
22 april 2010, 17:01
Hallo allemaal

Ik ben reeds een tijdje op zoek naar 'n nieuwe amp, maar na veel winkels en testwerk ben ik nog steeds geen versterker tegengekomen waarvan ik zoiets heb: deze moet ik hebben! Ik ben op zoek naar een versterker met een warme clean en een rouwe distortion/overdrive (2-kanaals of clean amp met effectenpedaaltje). Ik speel op 'n Fender Telecaster met een Hotrail in de brug. Natuurlijk is het als buitenstaander moeilijk om iemand te helpen bij het kiezen van een amp, maar ik hoopte hier een paar tips te scoren (versterkerkeuze, het verkrijgen van een rouwe sound, ...) daarvoor dient een forum, toch? Misschien is het handig nog even te vermelden dat ik vooral hardrock & stonerock (denk Triggerfinger, Queens of The Stone Age) speel, maar ook clean vind ik zeer belangrijk in een versterker.

De volgende versterkers heb ik al uitgeprobeerd of spraken me aan:

- Marshall JCM 900 SLX: deze bezit ik nu, maar die heeft geen aparte clean, waardoor je 'm nooit perfect clean krijgt. Een ander nadeel is dat hij niet zo goed klinkt in combinatie met m'n tele.

- Orange: ik heb tot nu toe enkel de Rockerverb kunnen testen, maar die klonk naar mijn mening te nieuw, te scheuren terwijl ik echt naar 'n rouwe overdrive zoek. Misschien zijn er andere Oranges die wel meer naar mijn verwachtingen klinken?

- Hiwatt DR504 (Custom 50): Deze heb ik nog niet kunnen testen (zijn moeilijk te vinden), maar ik heb van anderen gehoord dat deze vooral een grote blok clean is. Dit is al 1 positief ding, maar kan ik aan de hand van pedaaltjes er ook een rouwe sound uit krijgen?

- Blackstar Series One: deze heb ik vandaag nog getest, maar was ook niet echt wat ik zoek.

-Tenslotte wil ik nog even vermelden dat ik de Boss GT-8 een amp model van een Matchless DC30 zit en dat dat ongeveer de rouwe sound (oké, op GT-8 ) is die ik zoek. Deze zijn echter zeer duur & zeer moeilijk te vinden..


Ik hoop dat jullie mij misschien wat tips kunnen geven en alvast bedankt.

Mvg

crapton
22 april 2010, 20:39
Ehhh deze (http://www.bugera-amps.com/EN/products/BC30-212.aspx)?

Die hebben tegenwoordig een hele stapel amps die ik best zou willen hebben. En ze klinken ook nog behoorlijk goed.

cerpintaxt
22 april 2010, 21:26
al eens een Fender hot rod geprobeerd?

Thiez
22 april 2010, 21:45
geen idee wat je budget is. Maar ik zeg Soldano. Ik heb laatste soldano hot rod 50+ getest en ik vond het echt een heel erg mooi clean. en ook prima voor lekkere blues. En een rauwe overdrive.

Verder kun je misschien eens kijken naar blackstar artisan. Deze zal je meer bevallen denk ik dan de series one. Artisan is meer gebouwd voor puur tone. en deels gebasseerd op marshall plexi.

Hiwatt zou ik ook zeker uitproberen. zijn erg leuke dingetjes.
En misschien een oude london city. running wild heeft er volgens mij een te koop staan. miss de moeite waard keer te gaan testen.

Twelvebar
22 april 2010, 21:50
Kijk vooral ook even naar de The Valve 2/50. Je hoort er weinig over, maar man wat klinken die dingen goed. Bijna Fender-clean (met een heerlijke spring reverb) en een geweldige drive.

OldSkool
23 april 2010, 07:24
Aangezien je een Hiwatt Custom 50 en een Orange Rockerverb in het rijtje hebt staan neem ik aan dat je een redelijk budget hebt, of niet? Zo ja, klik hier (http://www.ceriatone.com/productSubPages/Muchle$$DC30/Muchle$$DC30Complete.htm) maar eens op. Is een DC30 clone. Geen idee hoe die klinkt, maar misschien wel de moeite waard.

6-string
23 april 2010, 11:02
Alvast bedankt voor de goede suggesties, ik ga er zo snel mogelijk meer over opzoeken! Mijn budget is redelijk hoog (+/- 1500€), maar ik probeer wel altijd de versterker (als de keuze vaststaat) tweede hands te zoeken..

Mvg

WillemdaGuide
23 april 2010, 11:16
Is een boogie niet wat voor je?
Heb laatst eens een Stilleto getest, mooie cleans, maar ook lekkere rauwe overdrive!

marc_o
23 april 2010, 11:23
Stiletto is geloof ik in de aanbieding, maar moet je ding zijn. Kwalitatief zijn ze meer dan prima.
Voor 1500 2ehands kom je zeer zeker interessante zaken tegen, zoals de meer dan prima Bogner Shiva, zeer goed clean en een vintage overdrive....absolute aanrader.

Probeer een Fender Supersonic, kan zowat in dezelfde categorie als de Bogner Shiva.

2ehands Brunetti Mercuri zal ook aan je wensen voldoen.


Och, er is zoveel voor 1500 2e hands.

caliban
23 april 2010, 11:43
Ehhh deze (http://www.bugera-amps.com/EN/products/BC30-212.aspx)?

Die hebben tegenwoordig een hele stapel amps die ik best zou willen hebben. En ze klinken ook nog behoorlijk goed.

Helemaal geen slechte tip, ik heb ze alleen nog nergens zien staan

Thiez
23 april 2010, 11:53
Stiletto is geloof ik in de aanbieding, maar moet je ding zijn. Kwalitatief zijn ze meer dan prima.
Voor 1500 2ehands kom je zeer zeker interessante zaken tegen, zoals de meer dan prima Bogner Shiva, zeer goed clean en een vintage overdrive....absolute aanrader.

Probeer een Fender Supersonic, kan zowat in dezelfde categorie als de Bogner Shiva.

2ehands Brunetti Mercuri zal ook aan je wensen voldoen.


Och, er is zoveel voor 1500 2e hands.

Idd de brunetti mercury. staat er een te koop geloof ik in rotterdam. Heeft hem al hele tijd te koop staan ook dus misschien kun je gemakkelijk nog wat van prijs afhalen.
Er gave versterker vond ik dit. Heb hem getest bij guitarking.

iWishmaster
23 april 2010, 12:21
Idd de brunetti mercury. staat er een te koop geloof ik in rotterdam. Heeft hem al hele tijd te koop staan ook dus misschien kun je gemakkelijk nog wat van prijs afhalen.
Er gave versterker vond ik dit. Heb hem getest bij guitarking.

Zeer lekkere amp inderdaad. Heel rouw vind ik hem niet (zeer vloeiend juist), maar gromt wel lekker. Heb ook contact gehad met betreffende verkoper en hij was absoluut niet bereid ook maar een euro van de prijs af te doen. Hij meldde ook dat hij de amp nieuw had gekocht voor 2600 euro, terwijl Guitarking hem al vanaf het begin voor de vaste prijs van ~2400 verkocht heeft. Zn verhaal rammelt een beetje dus. Kan nog steeds een prima amp zijn, maar wees enigsinds voorzichtig.

Kijk ook eens naar Rivera trouwens (klein beetje spam, zie sig).

Thiez
23 april 2010, 12:26
Ja klopt idd. Daar waarschuwde je me toen destijds al voor.

Ik vond de sound idd niet heel rauw. Soldano is rauwer. Maar hij had wel een lekkere sound. Zeker als je de boost beetje opendraaide scheurde hij wel lekker.


Nieuw ga je soldano niet redden voor 1500 maar er komen wel vaak 2e handsjes voorbij voor dat geld. Overigens zou ik dan wel kijken naar een hotrod ipv decatone. (vond ik beetje tegenvallen maar das natuurlijk persoonlijke smaak)
Ook staat er al een tijdje een lucky 13 te koop. Dat schijnt de fender cleans te hebben met soldano drive. Zelf helaas nooit geprobeerd.