PDA

View Full Version : Marshall BB RI: technisch probleem, volume drops....



guitarguru
22 april 2010, 13:59
[Heb deze amp sinds afgelopen zondag. Alleen thuis wat op zitten pielen.]

Merkte vandaag ineens dat het volume op en neer gaat, als ik een akkoord aansla. Beetje een ongewild tremelo effect dus.
Hij doet dit alleen, voor zover ik nu heb kunnen constateren, op de low input van het 2e kanaal (Bass kanaal). Die gebruik ik overigens normaal nooit, want ik bridge low-1 met high-2 en plug gitaar in high-1.
Wat zou dit kunnen zijn, en moet ik dit laten checken, of kan het verder geen kwaad?

Rick trodat
22 april 2010, 14:18
Laten checken ja.

Hoe oud zijn de buizen?

guitarguru
22 april 2010, 14:31
Laten checken ja.

Hoe oud zijn de buizen?

Als ik het verhaal van de vorige eigenaar goed interpreteer, zouden ze al wel ouder dan 6 jaar kunnen zijn..

Vind het wel raar dat ie het euvel maar op 1 input heeft..

Realeigo
22 april 2010, 14:36
Ok nu heb ik het schematic ff nagekeken, het kan de trem niet zijn als hij uit is, want als daar iets mis mee is zou hij beide kanalen moeten beinvloeden.

Dan kom ik weer terug op:
Probeer V1 te vervangen
-Waarschijnlijk is de ene helft van de buis waar het bass kanaal word versterkt aan het aftakelen.
-Je merkt het effect niet op de high gain input omdat het effect veel kleiner is.

Klopt het niet, dan ben je 10 euro aan een preampbuis kwijt en moet je alsnog ff na laten checken.

guitarguru
22 april 2010, 14:51
Is je tweede "bass" kanaal niet gewoon een Tremolo kanaal?
Ik gok dat je de tremolo helemaal "Uit" hebt staan.
en dat daardoor je ongewilde tremolo komt.

Is inderdaad het tremelo kanaal. Zou er een verband bestaan? De volumedrops komen niet in een regelmatig ritme hoor..
Wat bedoel je met helemaal UIT hebben staan? Ik heb de 2 potmeters dicht gedraaid ja.
Zal eens met een footswitch kijken of het dan weggaat. ;)

Edit: okay, heb nog wel wat preamp buisjes rond liggen slingeren.

guitarguru
22 april 2010, 15:12
Mmmmmm............nou doet ie het gewoon goed, met of zonder footswitch om tremelo mee uit te zetten. Zal het in de gaten houden. Morgen lekker voor het eerst mee repeteren..