PDA

View Full Version : Geoffrey Teese RMC FK-1 Compressor



timkermans
22 april 2010, 12:05
Hey guys,

ik krijg in een ruildeal voor mijn Glass Nexus een Geoffrey Teese RMC FK-1 Compressor + opleg aangeboden. Is het wat? Is hij op de 2ehandsmarkt nog iets waard? Is hij verkoopbaar moest ik hem niet goed vinden?

TimS
22 april 2010, 12:47
Lijkt niet zoveel waard te zijn, als je even googlet kom je dit tegen:

http://www.stompin-ground.com/products/rmc-fk1.htm

en ik vond ook een Nederlandse site waarop hij verkocht werd voor 70 euro. Als je het dus al wat vindt, moet die ander flink wat bijleggen.

...rock...
29 april 2010, 22:11
Hij blijkt ook helemaal niet zo goed te zijn, niets in vergelijking met de andere RMC dingen

Dirk_Hendrik
26 juni 2010, 18:54
even een bumpje.
heb zo'n ding op de werkbank. Vraag me al een tijdje af waarom de hele inhoud "dunlop" zegt.

Ah.. heb het al.... brr

Dynacomp met een andere naam er op...

Mitch
27 juni 2010, 11:31
Het was een hele flauwe aktie van Teese. Hij vond dat Keeley geen wah moest maken omdat Teese dat al deed. Keeley had toen erg veel succes met zijn compressor, dus 'voor straf' bracht Teese voor een veel scherpere prijs dan Keeley een compressor op de markt.
Als ik nu D_H's commentaar op de bouwwijze zie vind ik het verhaal achter het pedaal eigenlijk nog grappiger worden dan het al was. Nou ja, triest en grappig tegelijk. Maar ruilen? No thanks.

Nielsje
27 juni 2010, 11:38
Hm... als 'ie het écht bedoeld heeft als grap, om zo Keeley te plagen, én om het TGP-volk een loer te draaien (het is goed, want er staat RMC op), dan vind ik het goed geslaagde grap.

Misschien wil ik hem wel ruilen tegen mijn compressor... da's toch zo'n maf ding! :soinnocent:

Dirk_Hendrik
27 juni 2010, 11:59
hmmm.... flauwe aktie van Teese...
Volges de beschrijving van Teese heeft het ding een iterne variabele attack control. In de praktijk is wat ik er tegen kom meer een soort van beroerd geimplementeerde threshold. Aan de attack gaat ie in elk geval niets veranderen...

Maar dan. Ondanks dat het dus een Dynacomp met een extra instelpotje is moest er uiteraardnog iets Teese-igs in, zeg maar een Teeser. Dus kom je 2 verschriukkelijk exotische transistortjes tegen die wss een vreselijk waanzinnig effect moeten hebben op de klank maar in de praktijk zo snel schakelen dat de attack als een tik/kraak in je signaal te horen is. Vervangen door iets tragers is het probleem, waarvoor hij ook kwam logeren dus, in 1 keer verholpen.

En dit reclamepraatje:
However, over the years Geoffrey made good friends with numerous manufacturing companies and have decided to use those friendships to produce a line of stomp box effects.

Is een sutk logischer als je em omdraait. Marketingfirma Dunlop zoekt manieren om op de boetiekmarkt binnen te stappen en maakt leuke deals met Teese en Bradshaw.

Mitch
27 juni 2010, 12:18
Teese haalde vroeger altijd zijn behuizingen bij Dunlop, weet niet of -ie dat nog steeds doet eigenlijk. Maar goed, deze stunt is alweer een paar jaar geleden begonnen. Worden ze nog steeds aangeboden dan? Dacht dat het maar een tijdelijke aktie was. Dan is de tekst op de site wel erg hatelijk op te vatten richting Keeley.
Gekke jongens, die pedalenbouwers.

vinni
27 juni 2010, 19:52
Heb die FK-1 wel eens getest.....zeer kil klinkende compressor.
:stop:

Vinni

Dirk_Hendrik
27 juni 2010, 20:12
Heb die FK-1 wel eens getest.....zeer kil klinkende compressor.
:stop:

Vinni

Ik ben geneigd het met je eens te zijn.
Wat vreemd is daar het niets anders is dan een stock Dynacomp met een paar dure condensatoren waar bij een dynacomp een gewone elko zit. Zou wat uit mogen maken maar niet veel.

jungletarzan
28 juni 2010, 21:54
Ik heb er eentje gehad en het is precies wat D_H al meldde hij kraakt als een gek er valt niet mee te spelen.
Alternatief de Dunlop Supercomp nog goedkoper ook of een Retro-sonic( wel duurder) en een oude Boss CS-2 als je die voorbij ziet komen dan moet je niet twijfelen om aan te schaffen. Allen zeer goed klinkende compjes.