PDA

View Full Version : sleep while moving



frankiiee
22 april 2010, 10:51
Hallo,

Ik ben op zoek naar de tab van sleep while moving van the black box revelation. Weet iemand waar ik die zou kunnen vinden of kan iemand het voor mij eens beluisteren. Het is niet moeilijk denk ik maar ben zelf niet zo'n held in het vinden van tabs puur op gehoor.

Dit is een linkje naar het nummer

http://www.youtube.com/watch?v=wmX4EpKO0dw

Mvg,
Frankiiee

Paulio
22 april 2010, 16:30
Ik ben dr ook niet goed in, maar volgens mij is het begin iets van: E7#9/D/C/G
Zal vast niet helemaal kloppen, maar het lijkt er wel op:p

Gr Paul

Paulio
22 april 2010, 16:34
Trouwens, eerst gebruikte ik ook altijd tabs, de laatste tijd probeer ik steeds meer dingen op het gehoor uit te zoeken, is zeker de moeite waard! Gewoon beginnen met het zoeken naar de basnoten en dan proberen het akkoord er bij te vinden!

frankiiee
24 april 2010, 12:02
Bedankt het is misschien niet helemaal correct maar ik vind het er toch behoorlijk goed op lijken. Voldoende om toch een herkenbare versie van het liedje te kunnen spelen.

Ik zou inderdaad eens moeten leren om dingen op het gehoor uit te vogelen. Trouwens E7#9 is dat niet hetzelfde als F7#9, theoretisch gezien niet maar het is toch dezelfde vorm en positie?

Groeten,
Frankiiee

Paulio
25 april 2010, 17:34
Ik ben niet heel sterk in theorie, maar hoe kom je daar zo bij? Naar mijn weten bestaat een 7#9 akkoord uit 1 3 5 b7 #9, in het geval van de E7#9 is dat dus E-G#-B-D-G, in het geval van een F is dat F-A-C-Eb-G#.
Lang niet hetzelfde dus, de vorm blijft wel hetzelfde, alleen dan 1 positie hoger. Verschil is alleen dat je vaak bij de E variant de losse E snaar ook aanslaat, dit is bij de F variant niet op die manier mogelijk.

Gr. Paul

GlobalWarming
14 juni 2010, 18:37
Ik ben dr ook niet goed in, maar volgens mij is het begin iets van: E7#9/D/C/G
Zal vast niet helemaal kloppen, maar het lijkt er wel op:p

Gr Paul

Dat is de basis die ik ook heb gevonden

Ik heb het volgende EM7 of G5 / D5 / C / G maar dan moet je bovenste vinger van

EM7: 022030
D5 : 000230
G5 : 005033

Ik heb beetje gespiekt en het lijkt meer een G5
http://www.youtube.com/watch?v=wmX4EpKO0dw