PDA

View Full Version : Pacifica 112



Olorin
22 april 2010, 11:38
Wat ik me afvraag:

Ik heb (+/- 20 jaar geleden) een Yamaha Pacifica 112 gekocht.
Zeer leuke beginners gitaar die ik nog steeds heb en waar ik nog steeds veel op speel.

Perfecte stemming, prima geluid, absoluut niet zwaar, mooi in balans enz.

Alleen..... ik zie deze bijna nooit voorbij komen terwijl ze nog steeds verkocht worden (al 30 jaar +/-)?

Wat vinden jullie (die er een gehad hebben of nog steeds hebben) nu van deze gitaar ?

Nydoom
22 april 2010, 11:43
:blast: hier hetzelfde en helemaal mee eens qua bespeelbaarheid... zijn nog steeds te koop geloof ik en in die prijsklasse verre weg de beste.. vind ze clean wel mooi, met distortion mis ik toch wat definitie (in B en drop A), maar voor mijn grindcore/deathmetal bands goed genoeg..

heb er ooit een bij gekocht omdat van mijn oudste het brugelement gaar is, wil die nog gaan vervangen met een vetter scheurelement...

almarvk
22 april 2010, 12:13
Definitie in Drop A. :dontgeti:

:seriousf:

Maar goed; ook een Pacifica gehad. Top gitaren voor het geld! Zwaar onder gewaardeerd, maar voor beginners echt het beste wat je kan kopen voor het geld!

Nydoom
22 april 2010, 12:21
Definitie in Drop A. :dontgeti:

:seriousf:

Maar goed; ook een Pacifica gehad. Top gitaren voor het geld! Zwaar onder gewaardeerd, maar voor beginners echt het beste wat je kan kopen voor het geld!

ja is best te doen met dikte .56 ... :B

peter_heijnen
22 april 2010, 12:25
Wat ik me afvraag:

Ik heb (+/- 20 jaar geleden) een Yamaha Pacifica 112 gekocht.
In die tijd heb ik er een paar in mijn handen gehad en was er zeer van onder de indruk. En nog steeds denk ik dat wanneer ik ooit een goede gitaar voor weinig zoek, ik eerst bij de pacifica's zal gaan neuzen.

rijsberman
22 april 2010, 13:02
Die zijn toch met enige regelmaat bij de Lidl te krijgen?

Olorin
22 april 2010, 14:42
Lidl ?

Kzou het niet weten, lijkt me net ff TE voor bij de Lidl.
Maar ja wat weet ik daar nu van, ik kom nooit bij de lidl (eg nie :cooler: )

Maar ik blijf erbij dat het een hele goeie gitaar is en wilde gewoon eens weten of ik nu de enige was

Nydoom
22 april 2010, 14:45
lijkt me ook niet echt iets voor de lidl.. en ik kom regelmatig bij de lidl :cooler:
als het sarcastisch bedoeld was heb mij als pacifca-adept in ieder geval goed pissig gemaakt :crazyhappy:

arcane
22 april 2010, 14:49
Klopt, ik heb ze ook wel eens in de Lidl folders gezien.

telecastermaster
22 april 2010, 14:55
Ik heb 3 Yamaha's (geen Pacifica, overigens), maar ik ben erg onder de indruk van de bouwkwaliteit van Yamaha.

Bovendien hebben ze ook de beste service in de muziekindustrie.

freakystyle
22 april 2010, 14:58
Jep; bij de lidl hadden ze ooit een beginnerssetje te koop met de yamaha EG012 ik denk dat die dus nog net een slagje minder is dan de 112.

Olorin
22 april 2010, 15:09
Hoho,

het gaat wel ff om de 112 :gitarist:
en niet om de goedkoopste meuk die ze maken.

En ik denk niet dat die bij de Lidl wordt verkocht (neem ik aan :???: )

Ik blijf het een zeer ondergewaardeerde gitaar en miskend talent vinden die 112

:cooler: imho

marc_o
22 april 2010, 15:12
Erg goede allrounders en ik zou er zeker eentje aanschaffen, moest ik al mijn huidige spullen kwijt zijn om 1 of andere reden.
De topmodellen vind ik zelf vergelijkbaar met de Musicman Silhouette die ik gehad heb. Erg goed qua afwerking en inzetbaarheid.

bass blom
22 april 2010, 15:15
nooit gehad, wel eens een keer grondig getest, dijk van een gitaar.

rijsberman
22 april 2010, 15:40
Die van de Lidl is inderdaad een 012, als ik het me goed herinner.

LesPaul1612
22 april 2010, 16:54
Ben zelf niet zo gecharmeerd van pacifica's. No offence hoor voor beginners is het een hele toffe gitaar maar ik vind die hamburger in de brug wat te schel. speel zelf het liefst hardrock(GN'R:rockon:) en daar klinkt de gitaar echt te dun. Ik merkte zelf een wereld van verschil toen ik een epi les paul oppakte; maar goed, dat is dan weer mijn mening

rijsberman
22 april 2010, 16:59
neppifoon beter dan yamaha?

Dat lijkt me niet zonder meer waar...

Johan91
22 april 2010, 19:02
Volgens mij was die bij de lidl een basgitaar?? Of verkocht de aldi die hier ooit?? :soinnocent:

Na drie maanden is die Yamaha voor mij echt top te noemen, zal voorlopig geen ander stratje bijkomen. Hooguit een keer een tele of een PB, bass is echt mijn tweede liefde :) Afwerking is echt top te noemen, bespeelbaarheid idem!

Wil er nu een distortionpedaaltje bij kopen, eens zien hoe dat klinkt!

nickofzo
22 april 2010, 19:32
ik zie ze juist wel vaak voorbij komen, alleen wel met funk en soul doeleinden dan.. klinkt prima..

roel-snip
22 april 2010, 19:45
Ik heb zelf een 112 , en zit er aan te denken om er een setje Delano vintage in te doen. Een buurtgenoot heeft dat onlangs gedaan , en het klinkt helemaal sixties Fender.

Midwolda
22 april 2010, 19:53
Heb ook een 112MX gehad, best jammer dat ik 'm verkocht heb eigenlijk...
hele goede gitaar, mooi hout, mooie hardware, maar de hals was iets te dun en te smal voor mij.

gerritje tralalalala
22 april 2010, 20:09
Ik heb er ook een.
Een 112v om precies te zijn met alnico elementen en een coilsplit op de humbucker.
Opzich een prima gitaartje hoor maar hij staat nu als een soort van backupgitaar, heb hem een halve toon lager gestemd voor SRV en jimi Hedrix achtige dingetjes.
Hals vind eigenlijk te dun, heb liever de hals van mijn fender strat, maar voor de paar keer dat ik hem gebruik vind ik hem prima voldoen.

Plant
22 april 2010, 22:22
20 jaar geleden is wat overdreven. Ze kwamen als ik me goed herinner eind '94 op de markt en ik had er al snel een in huis. Ik heb haar 11 jaar gehad en toen is er een Pacifica 402S (Telecastermodel met gevlamde top) voor in de plaats gekomen. Ook die is alweer weg, maar dat ligt aan mij, niet aan het instrument.

Die Pacifica gitaren zijn, zeker voor het geld, ge-wel-dig! In een aantal reakties kan ik me wel vinden.
De brughumbucker was er bij mij ook al snel uit en vervangen door een DiMarzio Dual Sound, waarvan mijn favoriete sound de parallel humbucking stand was.
De vintage trem was ook niet mijn ding, maar ook dat ligt aan mij. Ik heb het nog wel even geprobeerd en er zelfs een grafieten topkammetje op laten zetten tegen het ontstemmen, maar het duurde niet lang voordat ik de brug muurvast zette en trem-less verder ging.

Die lidl dingetjes waren idd 012 modellen en zijn in vergelijking ook veel goedkoper, dus of dat nog dezelfde kwaliteit is als 16 jaar geleden :???:

Rutger
23 april 2010, 10:48
Jammer dat de 311s uit productie is, mooi gitaartje is dat!

Herman
23 april 2010, 13:10
Was mijn eerste gitaar, en heb 'm nog steeds. Heel fijn gitaartje, bespeelbaarheid is echt heel erg goed, en hij klinkt ook beter dan menig ander gitaar voor die prijs. Lekker veelzijdig apparaat ook. Mocht ik voor dat geld weer een gitaar uit mogen kiezen zou ik denk ik direct weer voor een pacifica gaan. Wat mij betrefd absoluut een aanrader voor beginners!

Nou ik dit berichtje typ bedenk ik me dat het toch best jammer is dat ik er nooit meer op speel. Weg doen zal ik hem zéker niet! Misschien eens kutten met een andere stemming?

Git Aar
23 april 2010, 20:36
Ik zoek nog een pacifica 112 naturel.

marijnr
2 mei 2010, 23:14
Dan tref je het, er staan er 2 op marktplaats ;)

Jammin J
3 mei 2010, 09:57
Ik speel al zo'n 7 jaar op een pacifica (312 M). Speelt heerlijk en de afwerking is erg goed voor het geld. Zoals eerder genoemd klinkt met name de hum wat schel, de SC's zijn me wat te dun, maar dat kan ook aan de wat dunne hals liggen misschien... Zit inmiddels dus te gassen op een fender classic player, maar van de yamaha heb ik erg veel plezier. Je kan er (afhankelijk van je muziekstijl) zeker als beginner bijna geen miskoop aan doen.