PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar aan het zoeken (dean)



Wolfje85
22 april 2010, 09:49
Hallo, ik ben redelijk nieuw in de gitaar bussiness. Ik heb zelf een s101 beginners gitaar maar ben nu aan het kijken voor een andere (misschien een Dean).

- Dean ZX (249,-)
- Dean Dimebag Razorback CB (399,-)

Wat is nou een juiste beslissing, ik hou van Ozzy, metallica, GnR, etc. Ik wil lekker scheuren. Ik heb zelf een Roland cube 15x en Line6 FloorPOD.

Bedankt.

lindstrom
22 april 2010, 10:09
Een squier telecaster?



:seriousf:


nee grapje, gewoon testen en kopen wat jij mooi en fijn vind. beide gitaren kun je prima mee scheuren hoor maar staar je niet blind op het merk.

succes!

Wolfje85
22 april 2010, 15:18
- Epiphone Explorer Gothic

- B.C. Rich NJ Breast

beide 299 euro, welke is dan kwalitatief beter?

Groetjes en bedankt

hezz
22 april 2010, 15:26
- Epiphone Explorer Gothic

- B.C. Rich NJ Breast

beide 299 euro, welke is dan kwalitatief beter?

Groetjes en bedankt

Welke jij zelf maar beter vindt aanvoelen, klinken en spelen!

lindstrom
22 april 2010, 15:48
Welke jij zelf maar beter vindt aanvoelen, klinken en spelen!

+1

alhoewel ik eerder voor de epi zou kiezen dan een bc

Exi
22 april 2010, 15:55
alhoewel ik eerder voor de epi zou kiezen dan een bc
+1 mocht je de gitaar ooit weer eens van de hand willen doen, dan krijg je veel meer terug voor de epi. Een BC Rich raak je niet echt snel kwijt.

lindstrom
22 april 2010, 16:15
+1 mocht je de gitaar ooit weer eens van de hand willen doen, dan krijg je veel meer terug voor de epi. Een BC Rich raak je niet echt snel kwijt.

Klopt! epi FTW !

rijsberman
22 april 2010, 16:15
- Epiphone Explorer Gothic

- B.C. Rich NJ Breast

beide 299 euro, welke is dan kwalitatief beter?

Groetjes en bedankt

B.C. Rich NJ Breast? Die kan ik zo gauw niet vinden. Heb je daar een plaatje van? Lijkt me een stuk ronder van vorm dan wat we gewend zijn van BC Rich. :D

Schuey
22 april 2010, 16:52
B.C. Rich NJ Breast? Die kan ik zo gauw niet vinden. Heb je daar een plaatje van? Lijkt me een stuk ronder van vorm dan wat we gewend zijn van BC Rich. :D

Je kan er nog wel een puntje aan zuigen :soinnocent:

Toch lijkt een Epi Explorer voor erbij me echt superfijn, en voor dat geld. Mis alleen wel de inlays op de neck, bang dat ik de weg kwijtraak...

Wolfje85
23 april 2010, 08:46
Bedankt voor de reacties.

Wat denken jullie van een:

Dean Razorback Dimebag Darrel? Ik hoor graag wat mensen die ervaring hebben ermee, of informatie weten.

Bedankt

Tankman
23 april 2010, 08:55
Ik heb op zowel de 1000 euro varianten als de CB series van rond de 400 gespeeld. De Razorbacks zijn leuke gitaartjes. Ik vind de vorm ook wel vet, en dan ben ik niet eens zo van de extreme vormen. Ze spelen lekker, comfortabel, zelfs zittend, zijn niet kopzwaar en ze klinken goed. Ik zou voor de Razorback gaan, en niet voor een BC Rich ofzo. Dat is weer helemaal niks in die prijsklasse.

Ik zou ook niet voor een Epiphone Explorer gaan. Kijk dan liever naar een Tokai Explorer. Die zijn kwalitatief stukken beter dan de Epi's en qua looks exacte replicas van de gibsons.

Rubenios
23 april 2010, 11:22
De Dean ML's zijn denk ik ook wel leuk, heb zelf de dean from hell, goddelijke gitaar voor de prijs

superken_nl
26 april 2010, 13:40
Bedankt voor de reacties.

Wat denken jullie van een:

Dean Razorback Dimebag Darrel? Ik hoor graag wat mensen die ervaring hebben ermee, of informatie weten.

Bedankt

erg cool ding!! Geen ervaring mee helaas.:makeup:

Shades-Of-Grey
26 april 2010, 16:09
Keuze tussen Epiphone of B.C. Rich?

Zou ik eerder gaan voor een Ibanez RG'tje, LTD of Dean. Epiphone en B.C. Rich zijn niet echt bepaald bekend om hun goede prijs / kwaliteit verhoudingen, zeker B.C. Rich niet.

Je kan nog best een goede Epiphone vinden voor niet veel, maar het is een beetje willekeurig of het wat is. Bij B.C. Rich betaal je meer voor de looks. Ze hebben ook wel goede gitaren, maar die zijn in verhouding met andere merken veel duurder voor een vergelijkende kwaliteit.

Wolfje85
26 april 2010, 16:53
Bedankt en war betreft een ibanez sa 260? Dank je